Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як «Укрзалізниця» турбується про психічне здоров'я своїх співробітників

19.09.2022, 10:56

Залізниця стала дорогою життя для українців, які рятуються від війни. Потягами на захід країни в перші дні повномасштабного вторгнення РФ виїжджали до 200 000 українців за добу. Це втричі більше, ніж зазвичай у мирний час. Тож і навантаження на працівників залізниці, зокрема й психологічне, суттєво збільшилось.

З огляду на це «Укрзалізниця», учасник спільноти «Бізнес без бар'єрів», організувала для співробітників навчання, спрямоване на турботу про психічне здоров'я. 

Навчання проходить у межах Національної програми психічного здоров'я та психосоціальної підтримки, створення якої ініціювала перша леді Олена Зеленська.

 

Практики психологічної допомоги

Перше навчання наприкінці серпня 2022 року провели «Лікарі без кордонів — Бельгія», у ньому взяли участь 23 працівники пасажирської вертикалі «Укрзалізниці». Під час тренінгу вони отримали практичні поради, як опановувати себе в стресових ситуаціях та допомагати іншим. Ці знання вони передаватимуть працівникам своїх підрозділів. 

«Щодня провідники, стюарди, працівники вокзалів можуть потрапити в стресові ситуації. Особливо їх кількість збільшилася з початком повномасштабної війни в Україні, коли залізницею евакуювалися мільйони пасажирів. У таких ситуаціях важливо дбати про своє психічне здоров’я, а також допомагати іншим», — розповідає заступник директора філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» Ярослав Вінницький

Другий тренінг на початку вересня 2022 року для залізничників провели представники ізраїльської організації Israel Trauma Coalition, що спеціалізується на допомозі людям, які пережили травматичні події. 

Тренери навчали 24-х працівників пасажирської вертикалі «Укрзалізниці» самодопомозі, а також як надавати підтримку іншим. Так, вони ознайомилися із правилами надання першої психологічної допомоги, а також дізналися про принципи взаємодії з людьми, які зазнали впливу травматичної події.

«Під час своєї роботи залізничники часто стикаються із людьми, які перебувають у стані гострого стресу та потребують термінової допомоги. Важливо розуміти, як правильно надавати людині цю допомогу, щоб не нашкодити їй, та зберегти власне психічне здоров'я. Саме на це націлені такі тренінги, і саме тому ми продовжуємо навчати співробітників: повномасштабна війна в країні триває, і кількість українців, яким потрібна психологічна підтримка, продовжує, на жаль, збільшуватись», — розповіла заступниця директора Пасажирської компанії «Укрзалізниці з управління персоналом Лідія Гриценко.

«Укрзалізниця» запланувала ще один тренінг для своїх співробітників у межах Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки. 

Так, у вересні 2022 року працівники компанії пройдуть курс зі стрес-менеджменту від ВООЗ, під час якого ознайомляться із техніками та методиками, які допомагають справитися зі стресом. Вони описані у посібнику «Важливі навички в періоди стресу: iлюстроване керівництво», який у 2021 році розробили фахівці Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ).

Посібник створено з метою навчити людей справлятися з несприятливими обставинами. У ньому 5 розділів, кожен з яких містить нову техніку допомоги собі, коли переживаєш стрес.

Цей посібник стане в пригоді всім співробітникам компаній, членам їхніх сімей. Ним можна користуватися самостійно, якщо людина відчуває таку потребу.

Влітку 2022 року навчання технікам стрес-менеджменту пройшли 28 представників різних міністерств. Його провів експерт штаб-квартири ВООЗ із психологічних інтервенцій, співдизайнер курсу Кен Карсвел.

Навчання за цим курсом пройшли також 74 тренери з 25 регіональних соціальних служб. Вони поширюватимуть набуті навички у себе в областях для великих груп, кожна з яких може включати до 30 осіб.

Національна програма психічного здоров’я та психосоціальної підтримки — ініціатива першої леді Олени Зеленської, яка має на меті допомогти громадянам подолати пов’язаний з війною стрес і наслідки пережитих травматичних подій, запобігти розвитку психічних розладів. Розробку та впровадження програми координує Міністерство охорони здоров’я України у тісній взаємодії з українськими та міжнародними фахівцями. Ініціатива реалізується за підтримки Всесвітньої організації охорони здоров’я.

«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
«Бізнес без бар’єрів»
Історія від
«Бізнес без бар’єрів»
Спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
Інші історії
Всі історії
logo
Бізнес без бар'єрів
ПриватБанк продовжує працювати і тримати фінансовий фронт
Завдяки роботі ПриватБанку мільйони людей отримують зарплати, волонтери збирають кошти, щоб забезпечити і військових, і цивільних усім найнеобхіднішим.
logo
Бізнес без бар'єрів
Відділення Укрпошти в умовах воєнного стану працюють у всіх регіонах України
Виплата пенсій, доставка замовлень і допомога постраждалим — основні напрямки роботи Укрпошти під час війни.
logo
Бізнес без бар'єрів
Надійна робота банківської системи під час війни — одна з важливих складових перемоги
Основні пріоритети роботи Ощадбанку під час війни: безперебійність надання послуг клієнтам, наповнення державного бюджету і підтримка ЗСУ.
Бізнес без бар'єрів
Жінки-інкасаторки: гендерно інклюзивні рішення ПриватБанку
Понад 64% колективу банку — жінки, а на керівних посадах усіх рівнів — 70%. Те, що жінки становлять більшість працівників та керівників, доводить, що у компанії цінують компетентність, а не стать. А з квітня 2024 року з’явилась ще одна роль — інкасаторки.