Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Цифрова доступність для освітян. Як програма Teachers Internship змінила підхід до викладання

23.09.2024, 10:20

ІТ-компанія EPAM Ukraine, як учасник спільноти «Бізнес без бар'єрів», створює можливості для навчання вчителів та викладачів освітніх закладів. Експерти компанії допомагають їм не лише покращувати технічні знання та дізнаватися більше про індустрію, але й опановувати навички цифрової доступності. Надалі вчителі зможуть ділитися набутими знаннями зі своїми студентами або інтегрувати їх у навчальні програми.

Зокрема, у 2017 році спільно з Асоціацією IT Ukraine було започатковано програму Teachers Internship. Вже понад вісім років вона допомагає викладачам вищих і середніх навчальних закладів оновити свої знання, поглибити навички у технічних дисциплінах, опанувати нові методи викладання та зрозуміти, як працює ІТ-компанія зсередини. 

 

Про Teachers Internship

Щороку Teachers Internship оновлюється, щоб врахувати нові тенденції та виклики сьогодення. Цього літа стартував черговий потік програми, мета якого — не лише зміцнити зв’язок між освітянами та ІТ-індустрією, а й допомогти з опануванням навичок цифрової доступності. Зважаючи на стрімке зростання кількості людей з інвалідністю, викладання цих умінь учням і студентам уже зараз є критично важливим. Це допоможе підготувати нове покоління фахівців до створення доступного цифрового середовища, яке відповідатиме потребам усіх користувачів.

Цьогорічне безоплатне стажування тривало місяць. Програма складалася з двох основних частин. Перша включала понад 32 лекції та воркшопи, де учасники ознайомилися з основами цифрової безбар’єрності, її значенням та стандартами. Освітяни тестували сайти на відповідність стандартам доступності, виконуючи завдання в реальному часі. Крім цього, учасникам пропонували опанувати проєктний менеджмент, бізнес-аналіз, DevOps, дизайн, Front-end, Back-end та різні напрями тестування.

Друга частина програми була присвячена практичному застосуванню отриманих знань. Учасники, поділені на групи за технічними ролями, працювали над розробкою сайтів для уявних навчальних закладів. Загалом навчання пройшли 165 осіб. Десять команд працювали над проєктами, з яких сім — представили фінальні результати.

Ірина Хазівалієва, спеціалістка з розвитку талантів в EPAM Україна, зазначила: «Навіть ті, хто не презентував проєктну частину зазначали, що будуть використовувати навички цифрової доступності як один з критеріїв при перевірці дипломних робіт своїх студентів. І це вже великий крок».

До програми долучилось 27 досвідчених менторів з EPAM. Учасникам програми було поставлено завдання реалізувати проєкти, які б відповідали рівню мінімум або максимум серед вимог цифрової безбар’єрності. Зокрема, чи використовували screen reader (програми читання з екрана), чи були враховані accessibility evaluation tools (інструменти для тестування вебдоступності), чи перевірили навігацію за допомогою клавіатури, контрасти кольорів тощо. Надані для навчання матеріали містили посилання на WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) та допомагали учасникам орієнтуватися у вимогах до доступності сайтів. Воркшопи з Front-End і дизайну додатково висвітлили методики інтеграції доступності, розкриваючи, як ці практики впроваджуються в реальних проєктах. Наприкінці всі учасники отримали сертифікати від ЕРАМ та Асоціації «IT Ukraine».

Олексій Булгаков — викладач Національного технічного університету «Харківського політехнічного інституту». Його спеціалізація стосується енергоефективності, а основна професія — незалежний енергоаудитор.

Олексій зазначає: «На програмі я обрав Front-End напрям. Дотримання принципів доступності дуже орієнтоване на Front-End, оскільки це стосується взаємодії користувача з інтерфейсом продукту. Ми детально вивчили, як забезпечити можливість користування застосунком виключно з клавіатури, коли мишкою користуватися неможливо, та як зробити контент вебсторінок доступним для людей з порушеннями зору. Наприклад, screen readers зчитують контент сторінок, але важливо правильно їх структурувати заздалегідь. Тестувальники серйозно підійшли до питання контрастності, що важливо для людей із порушеннями зору. Вони перевірили кожен елемент сторінки на відповідність вимогам щодо контрастності тексту та фону. Це значно ускладнювало розробку, навіть з урахуванням використання готових бібліотек UI-компонентів. З боку EPAM було дуже професійно підготовлено детальне технічне завдання та вимоги до проєкту, які включали всі аспекти, пов’язані з цифровою доступністю». 

«Основи цифрової доступності» є частиною соціальних проєктів EPAM, які мають на меті зменшити бар’єри на шляху до якісної освіти для дорослих і молоді. Цього року експерти EPAM Україна провели цикл лекцій для студентів вищих навчальних закладів, майбутніх ІТ-фахівців, присвячених темі безбар’єрності та цифрової доступності. Подібні заходи вже відбулись в університетах Дніпра, Києва та Львова. В планах — ще більше просвітницьких подій.

«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
 
«Бізнес без бар’єрів»
Історія від
«Бізнес без бар’єрів»
Спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
Інші історії
Всі історії
logo
Бізнес без бар'єрів
Збереження бізнесу та допомога захисникам — завдання номер один для компанії «Фокстрот» під час війни
Головні напрямки роботи «Фокстрот»: підтримка економіки, збереження робочих місць, допомога ЗСУ, рятувальникам, військовим шпиталям, силам територіальної оборони, вимушеним переселенцям.
logo
Бізнес без бар'єрів
З початку війни вся велика команда АТБ працює у посиленому режимі
В умовах війни корпорація «АТБ» докладає максимальних зусиль, щоб забезпечити харчовими продуктами усіх громадян України, та допомагає ЗСУ і ТРО.
logo
Бізнес без бар'єрів
«Дуальна освіта» ДТЕК Мережі: можливості для молоді навіть під час повномасштабної війни
З 2019 року компанія ДТЕК Мережі впроваджує проєкт дуальної освіти: молодь отримує безбар’єрні умови для здобуття професії енергетика, яка дійсно має попит на ринку праці, є дуже шанованою серед українців. А країна — спеціалістів із якісною професійною освітою. Після початку повномасштабної війни проєкт не тільки не зупинився, а й набирає перспектив.
logo
Бізнес без бар'єрів
Щомісячний випуск новин спільноти «Бізнес без бар’єрів» за березень 2025 року
У дайджесті зібрали останні досягнення та ініціативи спільноти: читайте про нові проєкти, успішні кейси та практичні поради щодо створення доступних умов для людей з інвалідністю.