Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Impact Business: творити зміни може кожний

09.02.2024, 09:00
Story Image

23 учасники акселераційної програми Impact Business своїми історіями та прикладом доводять — можливості робити позитивні зміни й мати помітний соціальний вплив не залежать від розміру компанії чи галузі, в якій вона працює. Це може бути як медичний стартап або крафтовий виробник текстильної продукції, так і агрокооператив або компанія, яка займається переробкою вторсировини. Головне — бажання не тільки заробити, а й допомогти у розв’язанні певної проблеми: як-от забезпечити роботою внутрішньо переміщених осіб або зменшити негативний вплив на довкілля.

 

Здоров’я — не все, але все без здоров’я — ніщо

Серед учасників акселераційної програми Impact Business було 4 компанії, які працюють у галузі медицини. Одна з них — Cardio AI. Компанія займається розробкою платформи, яка використовує штучний інтелект для автоматичного зчитування електрокардіограм. Сервіс — інструмент для клінічної діагностики, дистанційний моніторинг пацієнтів і програмне забезпечення для цифрових медичних приладів і додатків.

Програма вже вміє встановлювати усі типи аритмій. Це дозволяє виявити захворювання серця на ранній стадії, коли пацієнт навіть не має симптомів, не допускаючи переходу в хронічну стадію.
Юліана Немиська, Business Development Manager

Cardio AI використовують не тільки у превентивних цілях. На основі існуючого рішення компанія пілотує систему моніторингу життєдайних показників разом з медичним батальйоном «Госпітальєри» при евакуації поранених з поля бою. Це дозволяє оперативно відстежувати зміни у стані поранених і отримувати сповіщення, коли необхідне термінове втручання. 

Ще один випускник акселератора — розробник навчальної платформи Medvoice, де лікарі можуть невпинно розвиватися та вдосконалювати свої навички. На платформі є доступ до понад 1 350 курсів від професіоналів з усього світу, щоб кожен лікар мав змогу здобути якісну освіту та бути у курсі інновацій у своїй сфері.

Ми завжди приділяли увагу соціальному впливу: за 10 місяців 2023 року 41 035 медпрацівників безоплатно відвідали події на платформі. До того ж ми запустили спеціальну програму підтримки військових медиків, завдяки якій вже 114 військових лікарів отримали безкоштовну підписку на наш сервіс.
Павло Тарабрін, засновник та CEO компанії Medvoice
 

Рятівне рукоділля

Зранку 24 лютого 2022 року я прокинулася від вибухів. Забравши 6-місячну доньку, ми покинули свій дім та поїхали якнайдалі. Так я стала однією з 14 мільйонів біженців, більшість з яких жінки пенсійного віку та матері з дітьми.
Анастасія Битько співзасновниця Vilni

Незабаром в Анастасії постало питання як заробляти на життя. Виникла ідея створити бізнес, який дасть можливість отримувати дохід тим, хто вміє в’язати. Бізнес-модель Vilni доволі проста — вʼязання жінками-ВПО шкарпеток, шапок, мітенок та шарфів по лекалах і схемах з українськими візерунками, які продаються за кордоном естонським партнером. Фінальний покупець, одягаючи зручний виріб, може зісканувати QR-код, що веде на історію майстрині, яка його створила.

My image

З одного боку, Vilni — це соціальний проєкт, який має практичний підхід для заробітку, з іншого — створення спільноти, де бережно ставляться один до одного й допомагають прожити воєнні реалії. Завдяки йому 61 жінка-ВПО змогла забезпечити свої родини, а ще 300 жінок отримали психологічну підтримку і допомогу.

Компанії «Вільна нитка» розвинулася з громадської ініціативи і спочатку мала на меті дати необхідні навички тим жінкам, які опинилися у кризі. Після безоплатного навчання, під час якого жінки проходять реабілітацію, майстриням допомагають працевлаштуватися. Зокрема у студії, яка виготовляє вишиванки та інший одяг з елементами машинної вишивки.

Від нескорених до успішних. У наших майстернях за рік 10 жінок проходять навчання та отримують цікаву оплачувану роботу, що лікує душу і дає впевненість. 40% прибутку ми спрямовуємо на фінансування притулку для жінок.
Наталія Дресвяннікова, керівниця проєкту «Вільна нитка»

Організатори проєкту «Вільна нитка» прагнуть розширити економічні та культурні можливості жінок за допомогою мистецтва вишивки, закріпленого в українських традиціях.

Наша місія — навчати та працевлаштовувати жінок із вразливих верств населення, а також підтримати традицію носіння вишитого вбрання, яке має символічне значення. Кожен наш вишитий одяг — це не просто демонстрація майстерності, він розповідає дві історії: історію орнаменту та історію стійкості жінки, яка його вишила.
Наталія Дресвяннікова, керівниця проєкту «Вільна нитка»

Хенд-мейдом та підтримкою жінок займається компанія Anzy Home. Вони виготовляють крафтові товари для новонароджених та різноманітний інтер’єрний декор: пуфики, кошики, килими. Продукція має чималий попит у закордонних покупців. 95% обсягу компанії — це експорт, в основному до США, де навіть організоване зберігання товару на партнерському складі.

My image

За час свого існування бренд допоміг понад 40 жінкам. Одна з них — 24-річна Катерина, ВПО з Донеччини, яка завдяки в’язанню знайшла себе на новому місці та має змогу заробляти на улюбленому хобі. І таких історій десятки.

 

Дай землі — то і вона тобі дасть

Агрокооператив з Тернопільщини «Файна поляна» спеціалізується на вирощуванні, сортуванні та продажу замороженої малини та інших ягід. З початком повномасштабного вторгнення кооператив активно долучився до інтеграції внутрішньо переміщених осіб. Так, наприклад, учасники кооперативу на своїх приватних ділянках у сезон залучають до збору врожаю близько однієї тисячі осіб, серед них — частина ВПО. За 2 роки повномасштабної війни зібрано та реалізовано понад 1 200 тонн ягід, а кількість учасників кооперативу зросла до 70 осіб. Окрім цього вдалося налагодити співпрацю з понад 500 домогосподарствами. Загалом з початку існування кооперативу бюджети таких домогосподарств поповнились на суму більше ніж 110 млн грн. Детальніше про історію кооперативу — за посиланням.

Food for you — це сімейний бізнес двох сестер Тетяни Чернікової та Валентини Денисенко, які вже двічі були змушені релокуватися. Після переїзду з Донецька до Харкова жінки вирішили зайнялися вирощуванням мікрозелені. Побудували власну теплицю на 300 кв.м. А у березні 2022 року молодша сестра опинилася у Полтавській області, де згодом налагодила виробництво плодоовочевої консервації та готових страв в реторт-пакетах (так пакують сухпайки для військових). Їхня продукція (40 страв традиційної української кухні) проходить стерилізацію та може зберігатися до 12 місяців без холодильника без втрати смаку.

My image

На виробництві працюють і забезпечують свої родини 8 ВПО. Окрім цього 40 місцевих домогосподарств постачають сировину та отримують додатковий дохід.

Наше виробництво — продовження історії про війну, родину, турботу та правильне харчування. Створюючи смачні страви тривалого зберігання, ми турбуємося про всіх — наших захисників, чоловіків, які тимчасово проживають далеко від сімей, людей, які позбавлені нормальних побутових умов.
Тетяна Чернікова, співзасновниця компанії

Сестри вірять у перемогу, і після закінчення війни мріють, що зможуть не тільки розвинути бізнес, а ще більше займатися просвітою з питань правильного харчування, здорового способу життя та сіті-фермерства.

 

Заробляти, рятуючи довкілля

Компанія «Україна без сміття» — одна з тих, які намагаються навчити українців екосвідомості та зменшити негативний вплив людини на навколишнє середовище. Прочитати детальніше про бізнес, який заробляє на смітті та привчає українців до сортування відходів можна за посиланням.

My image

rekava — це екобренд, що виробляє продукцію з переробленої кавової гущі. Йдеться про ароматичні свічки, одноразові біорозкладні стакани та горщики для розсади.

Технологія переробки кавової гущі дозволяє робити не лише стаканчики, а й тарілки, ложки та виделки. У майбутньому такий посуд стане альтернативою або повністю замінить пластиковий.
Юрій Тустановський, CEO та співзасновник rekava

 

My image

Як стверджує Юрій, організатори та ментори програми Impact Business допомогли проаналізувати оцінку впливу і можливості вимірювати його за певними показниками.

Завдяки цьому ми ще більше утвердилися в розумінні свого впливу на довкілля, на мінімізацію використання одноразового пластику та переробку кавової гущі, яка не йде на сміттєзвалища, а з якої робляться продукти з доданою вартістю в Україні. Це дуже цінно.
Юрій Тустановський, CEO та співзасновник rekava

 

Чим була корисна участь в акселераторі Impact Business

Учасники акселераційної програми відзначають, що отримані знання допомогли їм краще зрозуміти соціальний вплив свого бізнесу, стали каталізатором та рушійною силою важливих перетворень і розвитку.

За словами керівниці проєкту «Вільна нитка» Наталії Дресвяннікової, досвід акселератора допоміг визначити слабкі місця та зрозуміти важливість диверсифікації моделей залучення.

Після спілкування з менторами ми удосконалили нашу стратегію зростання та способи охоплення аудиторії. Це дало нам змогу налагоджувати зв’язки з жінками дуже різних категорій, навіть з тими, хто живе віддалено, й таким чином сприяти розвитку підприємництва.
Наталія Дресвяннікова, керівниця проєкту «Вільна нитка»

З нею погоджується й Анна Змієвська.

Головний інсайт, який я отримала в процесі участі в акселераторі, це те, що наш імпакт і є основним value та конкурентною перевагою наших продуктів та бренду. Я почала по-іншому дивитися на ринок та просування. Після лекцій про комунікації імпакту ми з командою перебудували комунікаційну стратегію. А робота з ментором допомогла нарешті навести порядок у фінансах та зрозуміти, на що спиратися, приймаючи управлінські рішення.
Анна Змієвська, засновниця та CEO Anzy Home

Ще один випускник Impact Business Павло Тарабрін наголошує, що участь у програмі Impact Business дозволила зробити імпакт-складову прогнозованою та системною.

Отримавши від менторів корисні поради щодо нашого продукту, перспективних ринків та можливостей покращити комунікаційну складову, ми зараз активно працюємо над розвитком B2B-напрямку та побудовою імпакт-стратегії з чітко визначеними цілями та KPI. Це тільки початок довгого шляху, але успіхи вже є: у порівнянні з минулим роком кількість учасників платформи збільшилася удвічі.
Павло Тарабрін, засновник та CEO компанії Medvoice
 
До того ж програма стала чудовою можливістю для нетворкінгу. Адже учасники проєкту — представники абсолютно різних сфер бізнесу, зокрема виробництва та сервісних компаній. Це дозволяє перейняти найкращі практики інших компаній та налагодити плідну співпрацю.
Юрій Тустановський, CEO та співзасновник rekava
 
Завдяки програмі Impact Business ми почали тісно співпрацювати з ініціативою «Україна без сміття», бо маємо спільні цінності щодо відповідальності перед навколишнім середовищем, і, як результат, продукція нашого виробництва тепер представлена на станції сортування сміття у Києві, де відвідувачі можуть її придбати. Окрім цього ми також розпочали співпрацю ще з однією чудовою компанією та учасником програми «Це Крафт». Це яскравий приклад того, що програма працює і дозволяє створювати синергію.
Юрій Тустановський, CEO та співзасновник rekava

А найважливіший висновок, який зробили усі учасники акселератора: вони не одні у своєму прагненні не тільки заробляти, а й допомагати. Причому сфера діяльності — аж ніяк не перепона для цього. Імпакт-підприємництво і бізнес ставатимуть в Україні все популярнішими, стимулюючи розвиток імпакт-екосистеми, бо це і є відповідь на ті виклики, які стоять перед країною. Адже допомагаючи один одному й підтримуючи економіку ми наближаємо перемогу.

Impact Business
Історія від
Impact Business
Акселераційна програма
Інші історії
Всі історії
logo
Історії успіху
Зміцнення партнерства та вплив BIOFACH на експортну історію Поділляагробізнес
Компанія «Поділляагробізнес» створена у 2015 році на Вінниччині й на початку своєї діяльності займалася виробництвом та експортом борошна й пшеничної висівки.
Історії успіху
Як навчання за програмою «Train the Trainers 2.0» допомогло відкрити власну консалтингову компанію
Оксана Старостіна працювала у великій компанії з виробництва кондитерських виробів і паралельно навчалася за інтенсивною довгостроковою програмою «Train the Trainers 2.0» (нова назва з 2023 року — Export Consultants Mastery) для експортних консультантів.
logo
Історії успіху
Компанія «Україна без сміття»: як випускники акселераційної програми Impact Business заробляють на смітті та привчають українців до сортування відходів
logo
Історії успіху
Ягідний кооператив «Файна поляна»: випускники акселераційної програми Impact Business об’єднали фермерів і залучають громаду та ВПО до агропідприємництва