Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Створення digital-стратегії для бізнесу: з чого почати. Рекомендації маркетингового агентства VAU Agency

22.05.2023, 08:11
Story Image

У певний період більшість компаній доходять до такої точки розвитку, коли потрібно масштабуватись, змінювати продукт або ж зрушити бізнес з умовного етапу «плато», який затягнувся. Саме в такі критично важливі періоди потрібно звертатись до digital-стратегії.

Digital-стратегія — це план дій з застосуванням діджитал-технології для досягнення конкретних маркетингових цілей і завдань

Тепер визначимо складові стратегії та розкладемо їх на молекули. 
 

Визначте цілі проєкту та точку А

Запитайте себе: Які цілі ставляться перед проєктом? Це найперше, що потрібно зробити. Від цього залежать подальші ваші дії та результат. 

Наприклад, вашою метою є збільшення продажів. Отже, не варто хапатися за усе підряд, відкиньте зайве і почніть аналізувати відповідні кроки для досягнення саме збільшення продажів. 

Цілі повинні бути конкретними, вимірюваними, досяжними, релевантними та обмеженими в часі. 

Коли ми визначили ціль, ми маємо побачити реальну картинку теперішньої ситуації — так звану точку А. Уявімо, що у вас власний магазин косметики, ви хочете продавати більше — це і є ваша ціль. Відповідно потрібно проаналізувати поточну ситуацію, щоб знати над чим потрібно працювати. 

Занотуйте шлях вашого клієнта від моменту знайомства з магазином до покупки, наскільки ефективно продають ваші менеджери, чи достатньо позитивне перше враження про контакт клієнта із вашим магазином, чи оформлені соцмережі.Наступний крок — глибинний аналіз. 

 

Проведіть SMM-аналіз конкурентів

Щоб відрізнятися від конкурентів, потрібно спочатку подивитись, як вони поводяться в digital: як часто в них публікується контент, який візуал та стиль комунікації (ton of voice), чи якісні фотографії, чи є контент, який генерує аудиторія (UGC-контент). Також можна у ролі потенційного клієнта написати конкурентам, щоб перевірити рівень модерації та стиль комунікації з клієнтами.

Це допомагає не тільки виявити переваги чи недоліки конкурента, а й зрозуміти як відмежуватись від нього. Завдяки отриманій інформації, ви зможете сформувати унікальну концепцію, яка виведе наш бренд на «протилежний бік рингу».

 

Сформуйте унікальне позиціювання

З попереднього аналізу конкурентів випливає потреба сформувати власне унікальне позиціювання бренду. Його формування потрібне для того, щоб побудувати чіткий і неповторний образ компанії у свідомості споживачів, отримати їхню довіру та лояльність. Воно також допоможе відрізнятись від конкурентів. До цього широкого поняття варто віднести: 

  • цінності бізнесу;

  • унікальну торговельну пропозицію (УТП);

  • філософію бренду;

  • конкурентні переваги над іншими брендами.

 

Ваша компанія має особливі, притаманні тільки їй риси? Настав час їх занотувати, щоб у майбутньому більше розповідати й «розкривати» ваші особливості через комунікацію з клієнтами.
 

Проаналізуйте цільову аудиторію

Дуже важливо знати, хто ваш споживач. Скільки йому років, де проводить свій вільний час і чим займається. Також зверніть увагу на те, які запити вашої цільової аудиторії, які в них «болі» та що означає ваш бренд для них. 
Як проаналізувати, хто є споживачем бренду?

  1. Проведіть опитування — це один із найефективніших способів дослідити вашу ЦА. 

  2. Проаналізуйте попередні продажі: перегляньте дані про ваших покупців, щоб дізнатися демографічні факти, купівельну спроможність тощо.

  3. Застосуйте метод фокус-групи. Це якісний спосіб маркетингового аналізу, що може дати вам уявлення про вашу потенційну ЦА. Для такого дослідження необхідно запросити групу людей та запитати про те, як вони ставляться до вашого бренду та його продуктів, що на їхню думку треба покращити тощо. 

 

Оберіть канали комунікації 

Оберіть канали, які найбільше підходять вашій аудиторії. Наприклад, якщо ваш ідеальний клієнт в основному користується Instagram та TikTok — зосередьтеся на цих платформах. Саме через обрані канали комунікації ви зможете поширювати контент майбутнім споживачам. 

 

Зверніть увагу на контент-маркетинг 

Після того як ми визначилися із комунікаційними платформами, потрібно вирішити, який контент буде публікуватися. Умовно поділіть увесь контент на «шматки пирога». Наприклад, 50% від «пирога» — іміджевий контент та розкриття продукту, 15% — інформативний контент й так далі.

Розробіть унікальні риси вашої комунікації

  • ton of voice (TOV);

  • фірмовий стиль (шрифт, кольори, графічні елементи тощо);

  • частота публікацій;

  • релевантні хештеги;

  • рубрики. 
     

Важливо памʼятати, що місія контенту — приваблювати вашу аудиторію та відображати цінності вашого бренду, зміцнювати імідж та збільшувати впізнаваність. Усе це допомагає запам'ятатися та прив'язатися аудиторії до бренду. Далі детально розпишіть що та коли будете публікувати в соціальних мережах, запакуйте всі ваші ідеї в контент-план.

 

Стратегія просування 

Контент-стратегія та аналіз трафіку — є основними інструментами для маркетингу в соціальних мережах. Проте для побудови якісної digital-стратегії варто залучити комплексний PR, колаборації, інфлюенс-маркетинг, різні офлайн-активності, акції, системи знижок тощо. 

Головне — брати до уваги цілі проєкту, які ви визначили на самому початку, та підібрати саме ті методи просування, які найбільше підходять вам. Адже кожен бізнес потребує відповідного позиціювання та просування в соцмережах. 

Памʼятайте, що ефективна діджитал-стратегія може допомогти вам залучити більше клієнтів, збільшити прибуток та навіть вивести бізнес на новий рівень. Проте мало лише скласти план дій. Його треба активно реалізовувати та вдосконалювати відповідно до потреб вашого бізнес. Тому після глибинних досліджень — виринайте й починайте втілювати ідеї в реальність.

Віталіна Доброштан
Історія від
Віталіна Доброштан
SMM-спеціаліст VAU Agency
Інші історії
Всі історії
Маркетинг
Особливості створення відеоконтенту в соціальних мережах: 14 ідей Reels для бізнесу
З кожним роком все більше брендів використовують формат коротких відео для досягнення маркетингових цілей. І понад 90% маркетологів, які вже використовують Reels у своїх стратегіях, продовжать це робити й надалі.
logo
Маркетинг
5 порад початківцям для ефективного запуску сезонних акцій
Сезонні акції — це чудова можливість для будь-якого бізнесу збільшити продажі, залучити нових клієнтів та пожвавити свою маркетингову стратегію.
logo
Маркетинг
SMM-тренди 2025: як дієво просувати бренд у соцмережах
Аудиторія стає вибагливішою, а конкуренція жорсткішою через велику кількість контенту. Тому SMM у 2025 вже не буде таким, як торік.
logo
Маркетинг
Як організувати святковий розпродаж із вигодою для бізнесу
Розпродаж у сезон свят — це нагода «ввімкнути» інтерес у клієнтів: залучити нових, а також приємно вразити лояльних та активувати тих, хто давно не купував.