У своїх комунікаціях бізнесу важливо ефективно транслювати «я» бренду. Маніфестуючи власні цінності та позиції, компанія здобуває найважливіше — прихильність аудиторії. Стати lovemark та розбудувати власну спільноту вдасться, якщо залучати клієнтів за допомогою спільних цінностей. Як брендам комунікувати про свою філософію так, щоб вона знаходила відгук у серцях широкого кола споживачів — діляться досвідом та порадами фахівці агенції комунікацій «ВАРТО».
Для чого компаніям цінності
Мрія кожного бізнесу — стати брендом, який викликає позитивні емоції в аудиторії та діє як магніт для людей, близьких за цінностями та естетикою. Наразі більшість споживачів сприймає цінності компаній як пріоритетний критерій, на рівні з якістю та вартістю. Так за даними RepTrack Trust Report 2023, 63% клієнтів з усього світу віддають перевагу товарам та послугам, які мають місію, що відображає їхні цінності та переконання, і уникають тих, хто цього не робить. Спільні цінності зближують компанію зі її цільовою аудиторією і посилюють їхнє бажання взаємодіяти з брендом якомога частіше. Так люди вирізняють ті бізнеси, з якими їм приємніше мандрувати життям. Рішення бути на одній хвилі з аудиторією може гарантувати підприємству прихильність клієнтів на довгі роки.
Аби цінності компанії не перетворювалися на порожні слова на сайті в розділі «про нас», їх треба активно впроваджувати у комунікаційну стратегію. Адже поки корпоративні принципи не вплітаються в повсякденну комунікацію, вони можуть лишатись непомітними. Тому musthave для кожного бізнесу — регулярно публічно підсвічувати ті речі, які відрізняють компанію від інших конкурентів на ринку.
Локальна специфіка перемагає глобальність
Іноді регіональний вайб та локальний колорит — те, що здатне об'єднати бізнес з цільовою аудиторією. Наприклад, так сталося з одеською мережею супермаркетів після їхнього оновлення. Запуск нового позиціювання як місцевого бренду дозволило локальній мережі конкурувати з національними торговельними гігантами, які заходили в місто.
Виявилося, що автентичний супермаркет по-одеськи — те, що найбільше подобається жартівливим одеситам. Саме це відобразили в новому візуалі компанії. Прогресивність та інтелігентна місцева неповторність, яку бренд транслював у своїх комунікаціях, змінив ставлення містян до знайомої мережі магазинів. А вже за рік після початку впровадження змін у стратегію комунікацій, вдалося збільшити середній чек на 8% та залучити нову цільову аудиторію 35-45 років, яка найактивніше здійснює покупки.
Індивідуальність бренду
Типова помилка сучасних компаній — транслювати чужу або шаблонну щирість і відкритість, декларувати це як цінності компанії. Хоча насправді, бренд піддивився такий стиль в іншої компанії. Так розмивається індивідуальність підприємства, втрачається його особливість. Але ж про що тоді розповідати?
Можемо порадити зосередитися на найсильніших сторонах компанії, які вдаються їй винятково добре. У нашого клієнта, львівської мережі дитячих поліклінік, була дилема: залишатися суто дитячою клінікою чи розвивати ще й послуги для дорослих. У межах розробки комунікаційної стратегії було проведено опитування. Згідно з результатами, респонденти наголосили, що для них цінніше та важливіше знати, що вони звертаються до лікарів, які спеціалізуються саме на дитячій медицині. Так наявна філософія компанії з акцентом на високу експертність та спеціалізованість на дітях стала точкою опори для побудови всієї комунікаційної стратегії. Виняткові характеристики компанії лягли в основу позиціювання бренду.
Говорити про цінності треба системно
Системний підхід до просування цінностей — важлива складова успішних комунікацій. Практично неможливо ефективно та цілісно доносити позиціювання бренду без синхронізації всіх засобів спілкування каналів у різних точках дотику зі споживачем. Так, наприклад, в однієї української мережі шкіл англійської мови виникла проблема множинності інтерпретацій цінностей компанії. Адже кожен філіал на старті співпраці транслював принципи роботи по-своєму, не було якогось одного узгодженого стилю. Тому формування єдиної комунікаційної стратегії для просування послуг стало основним методом для створення цілісного позиціювання бренду. Важливо було досягнути єдності як візуального, так і текстового контенту для всіх філіалів школи та його відповідності задачам та цілям стратегії бренду.
Зміни можна було помітити вже за три місяці: усі медіаканали зазвучали в унісон, скоординований tone of voice підсилив головні меседжі, а кількість нових учнів зросла.
Привертаючи увагу до своєї філософії та позиціювання, бізнес завойовує найважливіший актив — підтримку аудиторії та нових клієнтів. Транслювати власні цінності так, щоб клієнти хотіли їх розділяти — задача не проста. Але із продуманою комунікаційною стратегією — цілком реалістична.