Чому SMM потрібен саме вашому бізнесу — відповідає SMM Project Manager агенції комунікацій «ВАРТО» Галина Передерій.
У 2022 році у світі буде 3,96 мільярда користувачів соціальних мереж, що на 4,8% більше, ніж рік том. Про це говорять результати останніх досліджень. Це означає, що майже 60% населення планети зараз мають хоча б один обліковий запис в соціальних мережах чи месенджерах.
SMM вирішує бізнес-задачі бренду
Перш за все, одна з ключових задач, яку вирішує ведення соціальних мереж бренду — це поширення інформації. Якщо ви хочете заявити про свій бізнес у публічному інфополі, то соціальні мережі для вашого бізнесу — це найпростіший, найшвидший та найдоступніший спосіб розповісти про себе в тому форматі, який оберете саме ви. Не можна сказати, що сторінки у соціальних мережах повністю замінюють сайт. Адже якщо у «шапці» профілю компанії немає посилання на сайт, то це виглядає як мінімум дивно — для споживачів і для алгоритмів соцмереж.
Друге, але не менш важливе — SMM забезпечує пряму комунікацію зі споживачами. Завдяки соціальним мережам у брендів з'являються обличчя, а завдяки коментарям, емоджі та прямим зверненням бренду стіна між споживачами та бізнесом руйнується. Фактично з’являється можливість комунікувати з брендом буквально через одне рукостискання (без колцентрів та посередників), що зближує й підвищує лояльність та повагу зі сторони вашої аудиторії. А тенденція до людяності, яка сьогодні властива всім комунікаціям, у соціальних мережах брендів вигідно представляє та ефективно працює на підсилення емоційного зв'язку зі споживачем, також створює привабливий образ бренду роботодавця.
SMM підсилює інформаційне поле бренду й верифікує його
Завдяки близькості та прямоті контакту SMM допомагає брендам впливати на споживача та змінювати його звички. Яким чином? Наприклад, чи знали ви, що ігрову приставку PlayStation потрібно регулярно чистити? Це можна робити без звернення до сервісного центру. Для цього треба просто зняти верхню кришку у девайса й очистити фільтр. Така дія може значно продовжити життя пристрою і не вплине на гарантійні вимоги. Зазвичай, продавці електронних девайсів не розкажуть такі тонкощі, а до інструкцій люди звикли звертатись лише в разі проблем. Повідомити про таку функцію можна якраз через соцмережі й таким чином впливати на звичку користування вашою продукцією.
Завдяки сторінкам в соцмережах можна розповідати про переваги та різні неочевидні особливості продукту чи послуги бренду. Звичайно, SMM — це й інструмент реклами. Адже будь-яка комунікація бізнесу в публічному інфопросторі спрямована на те, щоб збільшувати кількість споживачів.
Ефективно реалізований SMM підсилює інформаційне поле бренду. Завдяки різним соціальним мережам аудиторія компанії отримає можливість першими дізнаватися про новини вашого бренду, першими читати свіжі публікації у ЗМІ та брати участь у житті бренду через голосування або обговорення в коментарях.
Якщо вашого бізнесу немає у соціальних мережах — для сучасного споживача це, як мінімум, дивно. Якщо ваш бренд новий для людини, відсутність соціальних мереж у Google-пошуку може викликати цілком закономірне питання: «Чи існує цей бренд взагалі?». Сторінки у Facebook, Instagram або LinkedIn працюють як додаткова візитівка, канал верифікації бренду для споживачів.
Як організувати роботу SMM?
SMM та соціальні мережі однозначно потрібні B2C-сегменту, оскільки саме у соціальних мережах знаходяться прямі клієнти. Якщо ми говоримо про B2B-сегмент, то тут ще більш важливо розуміти, чи є у вас команда і сили працювати над цими сторінками. Задачі можуть бути різними: просте інформування, прямі продаж тощо. Залежно від задач формується стратегія SMM.
Ведення соціальних мереж бренду — важливий процес у формуванні всієї тактики просування компанії. У власника має бути розуміння: хто буде займатися соціальними мережами, який бюджет необхідно виділити, які бізнес-задачі мають вирішувати ці сторінки, який контент там має бути розміщений. Якщо нема ресурсу для одночасного якісного ведення декількох різних соціальних мереж, то краще зосередитися на одній-двох сторінках: вести їх професійно, якісно та регулярно. Якщо власного ресурсу не вистачає на це, можливо є сенс звернутися до фахових агенцій, які допоможуть реалізувати цю задачу.