Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як організувати святковий розпродаж із вигодою для бізнесу

17.01.2024, 15:27
Story Image

Розпродаж у сезон свят — це нагода «ввімкнути» інтерес у клієнтів: залучити нових, а також приємно вразити лояльних та активувати тих, хто давно не купував. Проте у святкові періоди зростає конкуренція за увагу споживачів. Для власного виграшу варто використовувати знижки та залучати техніки, вигідні для бізнесу та привабливі для аудиторії. Отже, як діяти в період святкового ажіотажу?

 

Оберніть знижки собі в «плюс»

Найпопулярніший спосіб заробити під час розпродажів — запустити акції та спеціальні пропозиції. Це вдале рішення, якщо воно ґрунтується на тверезих розрахунках. Щоб встановити розмір знижки без зменшення прибутковості та цінності товару, виконайте такі кроки:

1. Дайте відповіді на запитання: 

  • Кому та що ви запропонуєте?

  • Де будете фіксувати дії та збирати фінансові результати для аналізу та висновків (ідеальний варіант — CRM-система, проте можна використовувати і внутрішню облікову систему, таблиці тощо)? 

 

2. Цифри — основа всього, тому визначте: 

  • Норму прибутковості, собівартість товару чи послуги

  • Маржинальність, яку закладаєте на кожен товар/послугу

  • Вартість замовлення

  • Розходи на реалізацію продукту/послуги

  • Мінімальну націнку

 

3. Прорахуйте знижку 

Уявімо, що ваш товар коштує 100 грн, а його собівартість становить 70 грн (з витратами на реалізацію товару, доставку тощо). Тоді 30 грн — чистий прибуток. Якщо ви хочете продати цей товар за 90 грн, математика буде така: 90 грн — це вартість для клієнта, 70 грн — собівартість, 20 грн — чистий прибуток. Отже, віднімайте знижку саме від прибутку, а не собівартості.

4. Виберіть вигідну тактику

Не завжди сценарій «що менша знижка, то менше грошей втратимо» діє на користь. Зверніть увагу на такі формули:

  • 10 клієнтів x 30 грн чистого прибутку з 1 товару = 300 грн чистого прибутку

  • 20 клієнтів x 20 грн чистого прибутку з 1 товару = 400 грн чистого прибутку

 

Яка логіка? Ви можете знизити ціну більше, ніж здається вигідним, і залучите більше клієнтів. А отже, отримуєте по факту більший прибуток. Ось чому прорахунки до розпродажів такі значущі. 

5. Сегментуйте аудиторію

У кожного бізнесу є кілька джерел надходження клієнтів: пряма реклама (таргет, блогери, офлайн тощо), рекомендації, партнерська система. Важливо чітко зрозуміти, на яку категорію споживачів ви будете транслювати акцію та яка буде вартість клієнта в джерелі. 

Сегменти відрізняються між собою особливостями ЦА, шляхом клієнта, бюджетом на залучення споживачів і популярними за попитом продуктами/послугами. Ідеальний варіант — зробити персоналізовані пропозиції для категорій. 

Загальні офери теж працюють, проте особливі  —  максимально дієві. Одним клієнтам можна запропонувати ознайомитися зі спеціальними цінами до старту святкового розпродажу. Для інших — створити лімітовані акційні комплекти: улюблений товар вибраної аудиторії + продукт, який його доповнює, зі знижкою.  

 

Не знижками єдиними

Пам’ятайте: насамперед клієнти купують, коли хочуть розв’язати проблему, здійснити бажання, втілити мрію. Ціна має значення, але суть продукту/послуги важливіша. Транслюйте результат та емоцію у всіх точках дотику з аудиторією: публікаціях, рекламних банерах, особистому спілкуванні. Додайте у скрипти емоційні описи майбутнього клієнта з товаром/послугою. Донесіть до менеджерів сенс: не знижка продає товар, а цінність. 

До того ж знижки мають альтернативи. Якщо не хочете знижувати ціну, дайте бонус. Запропонуйте клієнтам консультацію, підтримку чи безоплатну доставку. Такі фішки можуть бути набагато вигіднішими для бізнесу. 

Святковий розпродаж — можливість залучити нових клієнтів, збільшити продажі та прибутки, підвищити лояльність і репутацію. Використовуйте знижки та бонуси з точним розрахунком для вашого бізнесу. Враховуйте мету, особливості аудиторії, конкурентів, маржу та свою цінність, щоб дійсно отримати прибуток та лояльних клієнтів.

Ксенія Поломарюк
Історія від
Ксенія Поломарюк
Експертка з переговорних процесів агенції з продажів lletsel
Анна Маєвська
Історія від
Анна Маєвська
Сo-founder та COO lletsell sales agency
Інші історії
Всі історії
Маркетинг
Особливості створення відеоконтенту в соціальних мережах: 14 ідей Reels для бізнесу
З кожним роком все більше брендів використовують формат коротких відео для досягнення маркетингових цілей. І понад 90% маркетологів, які вже використовують Reels у своїх стратегіях, продовжать це робити й надалі.
logo
Маркетинг
5 фундаментальних правил копірайтингу для збільшення продажів
Текст — сильний та ефективний інструмент комунікації між бізнесом та клієнтами. Застосування фундаментальних правил копірайтингу допоможуть вибудувати міцні стосунки з покупцями, підвищити лояльність аудиторії та збільшити продажі.
logo
Маркетинг
5 порад початківцям для ефективного запуску сезонних акцій
Сезонні акції — це чудова можливість для будь-якого бізнесу збільшити продажі, залучити нових клієнтів та пожвавити свою маркетингову стратегію.
logo
Маркетинг
Як створити ефективну контент-стратегію для соцмереж, щоб зростали продажі та охоплення?
Під час опитування 55 % маркетологів, які працюють із соцмережами, повідомили про зростання обсягу продажів завдяки просуванню продукції та послуг на цифрових платформах.