Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

«Освіта — ключ до успіху»: вплив жіночого акселератора «Відважна» на розвиток бренду VM way

02.04.2024, 10:11
Story Image

Шлях до підприємництва може бути не завжди простим. Проте важливо не зупинятись і користуватись безоплатними можливостями для розвитку бізнесу. Яскраве тому свідчення — приклад Валентини Павалюк, переможниці першого сезону жіночого візійного бізнес-акселератора «Відважна» від мережі центрів Дія.Бізнес. 

За результати навчання Валентина здобула перемогу в номінації «Дебютантка» та залучила 350 000 гривень на розвиток свого бренду корисних солодощів — VM way. Проте яким був її шлях? 

 

Як виникла ідея бізнесу

За освітою Валентина — перекладач з англійської та китайської мов. Навчалася у Києві, а з 19 років працювала викладачем у мовній школі, по шість днів на тиждень. Ніхто з її родини не займався бізнесом. Та попри успіхи на своїй роботі, вона не бачила там кар’єрного зростання і відчувала, що має значно вищий потенціал.

У 2021 році, під час навчання на 4 курсі університету, в житті Валентини сталася трагічна подія — померла її мама, яка була найближчою людиною для неї. Це дуже змінило ставлення дівчини до того, що насправді є цінним в житті.

«Коли мама померла, я залишилася сам на сам зі своїми проблемами. Чомусь саме тоді я відчула, що маю щось змінювати: або пропрацюю на одній роботі як вона і лише мріятиму про краще життя, або ж візьмуся до справи й почну працювати над втіленням своїх мрій».

Спочатку Валентина не знала, який бізнес хоче відкрити. Якраз тоді вона почала активно займатися спортом, цікавитися темою здорового способу життя і правильного харчування, зокрема корисних солодощів. Дуже довго вона не могла знайти продукт, який би її влаштовував — і врешті вирішила створити його власноруч.

«Я люблю солодке, але мені не подобались ті солодощі, які були на ринку. Час від часу розповідала про це своїм друзям. Одного разу подруга мені в жарт відповіла: «Так зроби свої власні солодощі». Ми тоді посміялися, але пізніше я подумала — дійсно, а чому б не створити свій продукт? Так і почався мій бізнес».

Без досвіду підприємництва, Валентина мала неабияке бажання розпочати власний бізнес. Кошти для старту компанії взяла з власних заощаджень, а також розповіла про ідею своїм родичам та бабусі. Саме вони стали першими інвесторами у її майбутнє підприємство.

«Якихось великих фінансів і вмінь не було, але я дуже горіла цією справою. У грудні 2021 року знайшла технолога, яка мала б розробити рецепт цукерок. По суті, я сама була потенційним клієнтом свого бізнесу, тому розуміла, що хочу бачити у фінальному продукті. Технолог відповідала за процес приготування солодощів, я ж взяла на себе всю бізнесову складову».
 
Складні перші кроки

Взимку 2022 року Валентина готувалася до запуску свого підприємства у Києві. Та з початком повномасштабного вторгнення на кілька місяців переїхала у рідні Чернівці. Здавалося, втілення мрії в життя зупинилося. Але картини наслідків повномаштабного вторгнення стали справжнім триґером — вона вирішила, що пора діяти.

«Я пам’ятаю той день, коли зрозуміла — пора запускати свою ідею. Тоді я побачила фото з Бучі, з Ірпеня, відразу після їхньої деокупації. Було дуже багато емоцій. Цю енергію треба було кудись спрямувати. Подзвонила своєму юристу і запитала, що треба для запуску торгової марки. Після цього поїхала до Києва. Єдине, що я тоді знала в бізнесі точно — потрібно зареєструвати ФОП».

На перших етапах багато процесів підприємиця робила самостійно. Здавалося, для успішного старту було все. Але не вистачало ключового — знань, як керувати бізнесом та планувати свою роботу. І проблеми не забарились.

«На початку в мене не було навіть розуміння бізнес-моделі: для себе розписала перші кроки, але без чіткого плану. Зробила анонси, запустила сторінку в Instagram, намагалася продавати B2C — думала, цього буде достатньо. Але нашу продукцію купляли лише знайомі, продажів майже не було, і за 2 місяці ми “проїли” всі запаси. Продавати B2C дуже дорого, але тоді я цього не знала. Сайт, відео, інші не надто потрібні витрати — зараз можу сказати, що це було дуже безглузде використання грошей».

Врешті через 2 місяці після першого запуску довелося на певний час повністю зупинити виробництво. Паралельно Валентина продовжувала викладати англійську в школі іноземних мов. Рутина захоплювала дедалі сильніше і здавалося, що від втілення мрії все ж доведеться відмовитись.

«Я сиділа в Інтернеті й майже випадково натрапила чи то на рекламу, чи то на пост про запуск бізнес-акселератора «Відважна» від мережі центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес. Подати заявку могли як підприємиці з досвідом, так і без нього. Зрозуміла, що це мій шанс. В мене було гарне передчуття. Того ж самого дня я звільнилася з роботи в школі іноземних мов, де працювала три роки. Потрібно було багато чому вчитися, і я більше не бачила ані місця, ані часу для роботи найманим працівником».

Вплив акселератора «Відважна»

Завдяки здобутим знанням Валентина налагодила бізнес-процеси і більше поринула у створення продукту. Як результат — бізнес поборов кризу, залучив нових партнерів і зробив 2 колаборації з учасницями проєкту.

Під час участі в проєкті «Відважна» Валентина здобувала нові знання, розвивала навички підприємництва, навчилася готувати детальний бізнес-план, а також суттєво покращила свої знання з використання бізнес-моделей. Зі своїм проєктом вона вийшла у фінал бізнес-акселератора. До того часу її компанія вже майже досягла точки беззбитковості, а прибутки зросли у 5 разів.

My image

Врешті Валентині вдалося стати однією з перших шести переможниць бізнес-акселератора «Відважна» від мережі центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес та отримати 350 000 гривень на розвиток своєї компанії. Озброєна новими знаннями, вона тепер мала чіткий план роботи на цілий рік, амбіції, а також кошти на реалізацію задуманого. Та найціннішими Валентина вважає знайомства, отримані під час акселератора.

«Розбудова бізнес зв’язків була дуже цінною. Під час спілкування з іншими учасницями я почала краще розуміти, що всі стикаються з дуже схожими проблемами. Цей досвід можна і треба використовувати. Крім того, зараз я активно співпрацюю з кількома колежанками з акселератора — у нас є партнерства, які допомагають розвиватися нашим бізнесам. Саме завдяки порадам колег я перейшла на роботу B2B. Насправді фідбек дуже важливий, бо часто як власник ти не помічаєш багатьох очевидних речей».
My image
 
Виклики та можливості

Попереду у Валентини та її компанії втілення амбітних планів. Через короткий термін придатності компанія не може експортувати свої солодощі за кордон, однак має потужні перспективи розширення всередині України.

«Енергії дуже багато. Зараз активно відвідую різні івенти в пошуку нових партнерств та інвесторів. Плануємо масштабний ребрендинг, для чого вже підготували новий брендбук та пакування. Також планую запустити свою кав’ярню-виробництво у центрі Києва. Поки наш цех у непримітному місці, туди мало хто приходить. Хочу, щоб до нас могли приходити гості, відпочивати, проводити час, куштуючи смачну каву і солодощі».
My image
 
Участь у новому сезоні «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація»

Наразі підприємиця готується подавати заявку на новий сезон жіночого візійного акселератора «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація». Його мета — допомогти українкам започаткувати або розвинути наявний бізнес. Новий сезон акселератора є логічним продовженням першого сезону проєкту та націлений на діджиталізацію й масштабування власної справи.

За результатами навчання 40 учасниць залучать по 100 000 гривень на впровадження своїх бізнес-ідей. На фінальному заході Grand Pitch Day 12 фіналісток змагатимуться за головне заохочення проєкту в категоріях: «Дебютантка», «Візіонерка», «Безбар’єрний бізнес-проєкт». Три бізнес-проєкти з найвищими балами від журі залучать додатково по 400 000 гривень на розвиток власної справи та активним підприємицям протягом 4 місяців вивчати фінансове планування та управління, маркетинг і продажі, інструменти діджиталізації бізнесу, оподаткування, бухгалтерський облік, інструменти для виходу на зовнішні ринки.

Дізнатися більше про проєкт можна на офіційному сайті візійного жіночого акселератора «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація».

Довідково: 
  • Новий сезон візійного жіночого акселератора «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація» впроваджує мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту й за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)» і глобальної ініціативи She’s Next Empowered by Visa.
  • Ці матеріали було розроблено у межах проєкту Good Governance Fund «Ревіталізація бізнес-клімату в Україні», який фінансується UK International Development від уряду Великої Британії. Імплементатори проєкту — Abt Britain та Київська Школа Економіки.
«Відважна»
Історія від
«Відважна»
Візійний жіночий акселератор
Інші історії
logo
Жіноче підприємництво
Історії успіху переможниць акселераційної програми «Відважна»
За результатами голосування журі обрало шість переможниць проєкту, які сумарно отримали 1,3 млн гривень для реалізації презентованих бізнес-концептів. Кожна з підприємиць має унікальний інноваційний підхід до свого бізнесу та вміння перетворити та адаптувати свою мрію в успішну реальність.
logo
Жіноче підприємництво
Як перемога в програмі «Початок» допомогла підприємиці збільшити обсяги виробництва
Наталія Ольшанська — підприємиця, співзасновниця сімейної компанії Famberry з виробництва натуральної продукції з кизилу, яка розташована в місті Запоріжжя. У саду сім’ї зібрана найбільша колекція кизилу в Європі.
logo
Жіноче підприємництво
Жінки повинні мати можливості для розвитку там, де раніше їх не було
Коли жінки сідають за кермо, вони часто стикаються із сексизмом. Яна Костевич, засновниця центру безпечного руху Drive Hub, намагається виправити цю ситуацію.
logo
Жіноче підприємництво
Як перетворити хобі на бізнес: історія переможниці програми «Початок» Ірини Антончик
Підприємиця успішно пройшла навчання та залучила загалом 8 000 доларів США на розвиток свого садового центру «АгроХобі».