Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Імпакт-прорив: як український бізнес змінює майбутнє під час війни

24.04.2025, 15:00

У часи, коли країна бореться за свою свободу, українські підприємці не лише виявляють стійкість, а й стають рушійною силою позитивних змін. Impact Business Accelerator — це унікальна програма від Impact Force та SILab Ukraine, яка допомагає їм перетворити виклики на можливості, поєднуючи прибутковість із соціальним впливом.

Україна, попри безпрецедентні випробування, демонструє світові дивовижну здатність до інновацій та розвитку. У цей складний час, коли кожна дія має значення, українські підприємці не просто виживають, а й активно трансформують бізнес-ландшафт, впроваджуючи моделі, які приносять користь суспільству.

Impact Business Accelerator — це не просто навчальна програма, це платформа для тих, хто прагне будувати бізнес із соціальною складовою. Impact Force та SILab Ukraine, за підтримки Мінцифри, Дія.Бізнес, уряду Латвії, платформи соціальних інновацій New Door та Українського соціального венчурного фонду створили ініціативу, яка відкриває нові горизонти для підприємців, готових поєднувати економічну стійкість із соціальною відповідальністю. Таких підприємців стає все більше, і з кожним роком популярність акселераційної програми зростає: кількість заявок на участь у другому сезоні збільшилася більше ніж у чотири рази у порівнянні з першим.

З 440 компаній, що подали заявки на участь у програмі, було відібрано 40 найактивніших та найперспективніших у сфері соціального впливу. Ці підприємці пройшли інтенсивне навчання, яке включало 10 модулів та 9 ексклюзивних воркшопів, а також отримали менторську підтримку від провідних міжнародних експертів у галузі соціального підприємництва, фінансів, інновацій, менеджменту, маркетингу та комунікацій.

Нижче — історії трьох учасниць акселератора, які, завдяки програмі, не лише отримали необхідні знання та навички, але й знайшли натхнення, отримали імпульс для масштабування свого бізнесу, інтегрували соціальний компонент у стратегію розвитку та вже мають перші успіхи.

3,14BAN: Ідея на мільйон зі сміттєзвалища

My image

 

Коли Катерина Уварова, співзасновниця 3,14BAN, проходила університетську практику, вона звернула увагу на банери, які після подій масово опинялись на смітнику. Їхній життєвий цикл — кілька місяців, а час розкладу — понад 100 років. Ідея дати цим яскравим полотнам друге життя стала початком бренду, що сьогодні трансформує культуру споживання в Україні.

«Знайти швачку, яка погодилася б працювати з такою незвичною тканиною, було нелегко. Матеріал нестандартний, потребував особливого підходу. Але з часом усе склалося, і ініціатива, яка зародилася ще в студентські роки, переросла в повноцінне соціальне підприємство», — розповідає Катерина.

Зараз 3,14BAN виготовляє сумки, тренчі, аксесуари з використаних банерів. У 2024 році команда переробила 500 метрів банерів. Для команди, яка працює у Харкові та Львові, участь в Impact Business Accelerator стала не просто можливістю для розвитку, а своєрідним командним рефрешем. Програма дозволила учасникам краще зрозуміти одне одного, побачити різні підходи до вирішення завдань, зміцнити внутрішні процеси. Окрім цього, 3,14BAN шукали інструменти для масштабування, доступ до менторської підтримки та нетворкінг із підприємцями, що мають подібні цінності, — і сповна це отримала.

«Ми йшли на програму з кількома ключовими цілями. По-перше, розробити план фінансової сталості — ми прагнули знайти робочі механізми, які дозволять зробити 3,14BAN не лише соціально значущим, а й фінансово стабільним бізнесом. Нам важливо було зрозуміти, як збільшити прибутковість, оптимізувати виробництво та масштабуватися без втрати наших цінностей. По-друге, посилити командну роботу та познайомитися з іншими соціальними підприємцями, знайти нові партнерства, поділитися своїм досвідом і отримати інсайти від експертів», — згадує Катерина.

Fluff Above: коли пам’ять про улюбленця стає світлом

My image

Fluff Above — це не просто бренд меморіальної продукції. Це команда, яка створює нову культуру прощання з домашніми улюбленцями в Україні. Їхній флагманський продукт — естетична урна для праху пухнастих друзів, що відбиває світло, створюючи у кімнаті сонячного зайчика — улюблену розвагу багатьох тварин. Це ніжний «привіт з небес», що допомагає власникам пережити втрату з вдячністю, а не лише зі скорботою.

За стартапом лежить глибока соціальна ідея. В Україні досі існує лише один офіційний колумбарій для тварин, і більшість поховань відбувається стихійно. Згодом вони руйнуються і це завдає відчутної шкоди екології. Fluff Above прагне це змінити — через дизайн, емоційну підтримку, інформування та партнерства з ветклініками та шелтерами.

Команда прийшла до Impact Business Accelerator, щоб упорядкувати свою стратегію та розвинути соціальний імпакт. У компанії впевнені: за рік їм вдасться збільшити кількість кремацій у 4,6 раза, і це стане новим трендом та початком зміни культури прощання з домашніми улюбленцями.

«Ми давно робимо корисне — підтримуємо притулки, говоримо про культуру прощання. Програма допомогла сформулювати соціальну місію та зробити чітку стратегію. І це неоціненно», — зазначає співзасновниця Fluff Above Надія Оласюк

Marichka Cosmetics: натуральна турбота

My image

Історія Marichka Cosmetics — це приклад того, як внутрішній запит, сміливість і наполегливість можуть перетворити ідею в соціально відповідальний бренд із великими амбіціями. 

Усе почалося з алергії та бажання захистити найрідніших. Марина Солонець, засновниця бренду Marichka Cosmetics, з дитинства страждала на підвищену імунну реакцію організму на подразники. Та справжнім поштовхом до змін стало народження сина: навіть спеціальні дитячі миючі засоби викликали в нього подразнення. У пошуках безпечної альтернативи Марина пройшла курси миловаріння, здобула сертифікат і почала створювати натуральні засоби для догляду — спершу для себе та родини.

У 2021 році з’явилася назва і візія бренду, але офіційний старт стався вже після повномасштабного вторгнення — влітку 2022-го, коли Марина повернулася до Києва й вирішила: «Або зараз, або ніколи». Першим кроком стало відкриття ФОПа, а далі — безперервне навчання і розвиток.

Всього за 2,5 роки Marichka Cosmetics здійснила вражаючий стрибок: від домашнього виробництва мила до сучасного цеху площею 51 квадратний метр. Сьогодні в команді вже працюють двоє найманих співробітників, один з яких, як і засновниця, має інвалідність. Цей факт є не випадковим, адже з самого початку Марина прагнула поєднати підприємницьку діяльність із соціальним імпактом: сприяти працевлаштуванню людей з інвалідністю, руйнувати існуючі соціальні бар'єри та стереотипи, а також зміцнювати здоров'я споживачів через популяризацію натуральної та безпечної косметики.

Завдяки участі в акселераторі команда оптимізувала бізнес-стратегію разом із європейськими менторами, отримала глибші знання у сфері соціального підприємництва та побудувала мережу контактів з іншими підприємцями, менторами й потенційними інвесторами.

«Участь в акселераторі стала для мене важливим етапом у розвитку мого бізнесу. Я отримала цінні знання та інструменти для бусту нашого підприємства та посилення його соціального впливу», — ділиться враженнями Марічка.

Корисні поради для майбутніх учасників акселератора

Секрет успіху, на думку Марини, засновниці бренду Marichka Cosmetics такий:

«Визначте свої цілі ще до початку програми. Спілкуйтеся, будуйте зв’язки, навчайтеся. Це непросто — але це варто зусиль. Пам'ятайте, що успіх залежить від вашої активності, готовності вчитися та адаптуватися до нових викликів».

З нею погоджується й Надія, засновниця бренду Fluff Above:

«Не мовчіть — ходіть на сесії Q&A, запитуйте, обговорюйте. Якщо ведете бізнес під час війни — ви вже зробили щось нереальне, не зупиняйтеся!»

А ось ТОП-7 порад від Катерини Уварової, співзасновниця 3,14BAN:

  1. Будьте відкритими до змін. Багато підприємців приходять із чітким баченням свого бізнесу, але акселератор може кардинально змінити ваші підходи. Не варто боятися переглядати стратегію — іноді це найкраще, що може статися.

  2. Включайте всю команду. Це не має бути історія про одну людину. Якщо хочете реальних змін у бізнесі, важливо, щоб команда теж була залучена у процес, виконувала завдання й проходила цей шлях разом із вами. Це допомагає краще зрозуміти один одного і працювати ефективніше.

  3. Використовуйте можливість нетворкінгу. Знайомства, які ви отримаєте в акселераторі, можуть стати вашими майбутніми партнерами, клієнтами. Не бійтеся говорити про свій бізнес і ставити запитання.

  4. Чітко сформулюйте, що вам потрібно. Якщо ви очікуєте фінансування, нові бізнес-інструменти чи доступ до менторів — розумійте, як саме акселератор може вам допомогти. Це не чарівна пігулка, але якщо у вас є конкретний запит, ви зможете отримати більше користі.

  5. Не розраховуйте тільки на гранти. Акселератор — це не місце, де просто роздають гроші. Важливо думати про стійкість бізнесу, навчитися працювати з цифрами та будувати фінансову модель, яка буде працювати без постійного пошуку фінансування.

  6. Виконуйте всі завдання. Це звучить очевидно, але на практиці багато хто відкладає роботу «на потім». В акселераторі ви отримуєте стільки, скільки самі вкладаєте в процес. Завдання допомагають краще зрозуміти бізнес, ігнорувати їх — це втрачати можливості.

  7. Насолоджуйтесь процесом. Це унікальний досвід, який може дати вам не лише бізнесові інструменти, а й новий погляд на власну справу. Не сприймайте його як ще один проєкт у списку справ — це шанс перезавантажити бізнес і знайти нові можливості.

 

Імпакт — це нова норма

Соціальне підприємництво в Україні стикається з кількома ключовими бар’єрами: 

  • По-перше, стереотипи — багато хто досі вважає, що соціальне підприємництво має бути безоплатним або існувати як благодійність, хоча насправді воно має бути прибутковим, інакше просто не виживе.

  • По-друге, дефіцит кадрів — знайти людей, які не просто професійні, а й поділяють цінності компанії, дуже складно, тому потрібно вкладатися в навчання і будувати сильну корпоративну культуру.

  • По-третє, нестабільна фінансова модель — гранти можуть бути хорошим стартом, але якщо підприємство живе виключно на них, це дорога в нікуди. Часто соціальні підприємці забувають слово «підприємець», захоплюються ідеєю, але не рахують прибуток і не вибудовують фінансову модель.

 

Розв'язання цих проблем — у зміні мислення: бізнес має бути фінансово сталим, команда — залученою, а стратегія — орієнтованою на розвиток, а не виживання.

Impact Business Accelerator та історії його учасниць показує, що все це можливе і що бізнес — це не лише про цифри. Це про людей, цінності, ідеї, які варті поширення. Програма не просто пришвидшує розвиток стартапів — вона надає сенс, глибину та спільноту, в якій загартовується та розвивається нове покоління творців змін, які визначатимуть майбутнє нашої країни.

Impact Business Accelerator
Історія від
Impact Business Accelerator
Інші історії
Всі історії
logo
Інвестування
Інвестиції в апарт-готелі в умовах війни
В Україні з’являється новий формат для інвестицій в нерухомість — рекреаційна нерухомість, зокрема, апарт-готелі.
logo
Інвестування
Безбар’єрність: чому бізнес має активніше долучатися до створення інклюзивного простору в Україні?
Досвідом дієвих практик безбар’єрності необхідно ділитися з іншими, для того, щоб задавати тренди та вибудовувати безбар’єрне суспільство якнайшвидше.
Інвестування
Як українські імпакт-стартапи розвивають різні галузі бізнесу
Історія трьох учасників Impact Business Accelerator, для яких соціальна складова їхнього бізнесу стала невід'ємною частиною успіху.
logo
Інвестування
Як бізнес трансформується в лідерів громад і допомагає державі розв’язувати соціальні проблеми
Від спортивної студії для ветеранів та інклюзивної кав’ярні до геотермальних охолоджувачів — підприємці нової хвилі вражають інноваціями, соціальною місією та вкладом у відновлення України.