Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Апсайклінг як бізнес-стратегія

31.03.2025, 12:28
Story Image

Мене звати Валерія Ястреб, і я заснувала бренд JJSQUEE за два місяці до початку повномасштабної війни. Те, що він не тільки вистояв у складний час, а й продовжив розвиватися, є для мене великим досягненням.

Ще з підліткового віку я точно знала, що буду створювати одяг. Проте між мрією та її реалізацією пройшло понад п'ять років. Зупиняли дві речі. Перша — брак знань. Я не розуміла, з чого почати, в якому напрямку рухатися, як знайти швачок, визначити стиль одягу, працювати в індустрії моди та, найголовніше, як продавати свій продукт. Друга  — невпевненість у власних силах. Але зрештою я наважилася на перший крок — пішла на сток і купила першу річ, яку обшила власноруч. Потім — ще одну. У цей період мені пощастило знайти кравчиню, з якою я співпрацюю досі. Так поступово народилася моя перша колекція. Я представила її на вінтажному маркеті в Києві, де активно знайомила відвідувачів з брендом. Паралельно навчалася: проходила курси, слухала лекції, подкасти, занотовувала кожен важливий момент про те, як створити бренд мрії.

І вже через деякий час докладені зусилля дали результат — саме цей бренд одягав гурт TVORCHI на Євробаченні, а наразі співпрацює зі відомими особистостями та завойовує довіру клієнтів.

 

Виклики та подолання труднощів

Коли я запускала бренд, у мене не було продуманої до деталей бізнес-моделі чи великого стартового капіталу. Проте було бажання змінювати індустрію моди через апсайклінг. Це мистецтво перетворення старих речей на нові функціональні або естетичні продукти без додаткової переробки матеріалів. Наприклад, старі джинси, зношені та непридатні для ремонту, не обов’язково утилізувати. Їх можна перетворити на стильний піджак, рюкзак або сукню. Трохи фантазії та технічних знань  і непотрібний матеріал отримує нове життя, стаючи частиною сучасної моди та відповідального споживання.

Декілька років тому стійка мода ще не була такою поширеною в Україні. Чимало споживачів сприймали її або як щось нішеве, або як тимчасовий тренд. Але для мене це було більше, ніж просто стиль — це було переосмислення споживання та дизайну. 

Головним викликом на початку діяльності став доступ до матеріалів. Апсайклінг вимагає ретельного підбору речей, які можна переробити, а це значно складніше, ніж просто купити нову тканину. В Україні тоді тільки розвивалася культура сортування текстилю, тож знайти якісну сировину було непросто. Я  шукала матеріали в  магазинах зі вживаними речами, стоках, а також замовляла на сайтах з продажу та обміну одягом. 

Також було складно донести до людей ідею, що перероблений одяг може бути якісним і стильним. Я вважала, що для успіху достатньо просто презентувати готовий якісний продукт на ринку. Проте вибудова довіри споживачів до бренду — процес, який потребував часу та зусиль. Довелося працювати над комунікацією та створювати цінність не лише продукту, а й самої ідеї апсайклінгу. Ми почали з унікальності: лімітовані серії, одиничні вироби, авторські дизайни. У своїх соцмережах наголошували на ексклюзивності кожної речі, створюючи відчуття неповторності та автентичності. Завдяки концептуальному підходу нам вдалося швидко завоювати довіру клієнтів — приблизно за пів року.

My image

 

Криза — перевірка на життєздатність

Коли почалось повномасштабне вторгнення бізнес опинився в кризовій ситуації — ми зіткнулися з нестачею ресурсів, економічними труднощами в країні та спадом попиту. У цей складний період я зрозуміла, що гнучкість — це ключова навичка для підприємця. Тож, вдалася до зміни підходів у веденні справ: компанія почала працювати з новими матеріалами, знаходити партнерів, які поділяють і підтримують наше бачення, експериментувати з форматами продажів. Наприклад, коли виробництво стало надто витратним, ми запропонували клієнтам кастомізацію їхніх піджаків — і це стало новим етапом у розвитку бренду. Цей крок допоміг компанії не лише продовжити роботу, а й заснувати новий напрямок діяльності. 

Через кризу ми розвиваємося, тому тоді я засвоїла декілька уроків:

  • Гнучкість та адаптація — якщо щось не працює, варто швидко шукати альтернативи та не зациклюватися на одній бізнес-моделі.

  • Навчання та експерименти — важливо аналізувати помилки та пробувати нові підходи. 

  • Вибудувана комунікація — люди купують не лише продукт, а й ідею, яку він несе.

  • Апсайклінг — не лише тренд — він потребує глибоких знань у галузі текстилю та готовності працювати з обмеженими ресурсами.

 

Стійка та відповідальна мода — це не просто «перешив старе в нове», а складний процес, який вимагає креативності та наполегливості. Якщо ви плануєте створювати власний бренд, важливо не лише знайти свою нішу, а й навчитися доносити свої цінності до споживачів. Головне — не боятися експериментувати та залишатися відданими своїм переконанням.

Валерія Ястреб
Історія від
Валерія Ястреб
Засновниця бренду JJSQUEE
Інші історії
Всі історії
logo
Жіноче підприємництво
Жінки повинні мати можливості для розвитку там, де раніше їх не було
Коли жінки сідають за кермо, вони часто стикаються із сексизмом. Яна Костевич, засновниця центру безпечного руху Drive Hub, намагається виправити цю ситуацію.
logo
Жіноче підприємництво
Від танцювального хобі до перемоги в освітньо-грантовій програмі «Початок»
Центр інноваційного розвитку для дітей MRIYA Education — це результат наполегливої праці підприємиці Руслани Насібової, однієї з переможниць освітньо-грантової програми «Початок», яка за результатами навчання залучила 3 000 доларів США на розвиток бізнесу.
Жіноче підприємництво
Як перемога в програмі «Початок» допомогла підприємиці збільшити обсяги виробництва
Наталія Ольшанська — підприємиця, співзасновниця сімейної компанії Famberry з виробництва натуральної продукції з кизилу, яка розташована в місті Запоріжжя. У саду сім’ї зібрана найбільша колекція кизилу в Європі.
Жіноче підприємництво
Легко про бізнес з Мариною Васильєвою
Нова колонка експертки із сорсингових запитів Офісу з розвитку підприємництва та експорту Валентини Ляшенко познайомить вас із ідеями бізнесу, порадами та інсайтами українських та міжнародних підприємців.