Як побудувати план продажу?
22 лютого, 2020
Матеріал створений за підтримки Quadrate 28 Sales
Для побудови плану продажу за основу можна брати проведений аудит за попередні періоди, який включає:
- Аналіз результатів продажу та основних KPI за попередні періоди.
- Аналіз воронок продажу (етапи, інструменти, учасники, комунікація, KPI).
- Ознайомлення з маркетинговою стратегією, swot-аналізом та маркетинг-планом (розуміння аудиторії, tone of voice, диференціації, сильних та слабких місць, запланованих маркетингових активностей).
При плануванні розглядається мінімум три сценарії:
- Песимістичний.
- Розрахунковий.
- Оптимістичний.
Залежно від наявності/відсутності маркетингової активності, на основі отриманих даних про попередні періоди продажу бізнес-план формується спочатку песимістичний або розрахунковий план.
Залежно від сфери діяльності і специфіки бізнесу, розрахунки можуть ґрунтуватися як на валовому доході, так і на обороті від продажу.
Також план продажу може включати блоки:
- План мотивації менеджерів з продажу.
- План завантаження і витрат відділу продажу + витрати на лідогенерацію.
- План із підключення інструментів сейлз-маркетингу.
- План зі спецпроектів.