Попри повномасштабну війну 38% керівників українських МСБ мають намір найняти більше персоналу цьогоріч — дослідження Payoneer
05 October, 2022
Платіжна платформа Payoneer провела опитування серед понад 4 200 власників українського малого та середнього бізнесу (МСБ), що працює з іноземними клієнтами, щоб визначити як на них вплинула повномасштабна війна, як вони та їхні співробітники відреагували на неї, та як змінились їхні плани щодо майбутнього розвитку.
Бізнес продовжує працювати під час повномасштабної війни
Згідно з результатами опитування, 70% українського МСБ, що працює з іноземними клієнтами, продовжує працювати під час повномасштабної війни, що доводить їхню стійкість при надскладних умовах. Ще 22% продовжують працювати частково.
Майже половина, або 43% опитаних, змогли зберегти робочі місця для всіх своїх співробітників, ще 20% зберегли більшість з команди.
Крім того, попри воєнний стан, 38% керівників цьогоріч мають намір наймати нових співробітників.
Найм нових працівників можливий завдяки тому, що третина (32%) змогли утримати всіх своїх клієнтів, а ще майже четвертина (24%) — зберегли більшість з них. І це все попри те, що 72% малих і середніх підприємств, що працюють з іноземними клієнтами, не мали плану врегулювання кризових ситуацій до початку повномасштабної війни.
Любов Даниліна, в.о. генерального директора Payoneer в Україні
Швидке пристосування до надскладних умов
Якщо говорити про адаптацію до війни, то більш ніж половина опитаних (58%) вважають, що пандемія Covid-19 дала їм досвід швидкого пристосування до надскладних умов.
Найбільшими ж проблемами, з якими зіткнулися бізнеси на початку повномасштабної війни, стали фінансові труднощі — про це сказали 35% опитаних, і високий рівень стресу серед працівників — 29%.
Щоб захистити своїх співробітників, п’ята частина власників МСБ перемістили компанію у більш безпечні регіони, а 17% видали одноразові виплати. Для підтримки ментального здоров'я своїх співробітників в умовах сильного стресу, 16% керівників надавали безкоштовну психологічну допомогу.
Поки ЗСУ захищають кордони країни, українці в тилу об’єднались на волонтерському фронті. Безкорисну допомогу почали надавати й бізнеси. Окрім очевидного позитивного ефекту — внеску у спільну перемогу, волонтерство вплинуло на атмосферу всередині колективів. Так, 84% опитаних вважають, що спільне волонтерство та допомога армії змогли підвищити командний дух компанії у складний період.
Дізнатися більше про стан українського МСБ під час повномасштабної війни у можна звіті «Ведення бізнесу під час війни: український досвід», який доступний за посиланням.
Довідково:
- Payoneer (NASDAQ: PAYO) — світовий партнер у галузі цифрової комерції. З 2005 року Payoneer винаходить і створює справді глобальну екосистему, щоб весь світ міг реалізувати свій потенціал. Від підприємців-початківців на ринках, що розвиваються, до провідних світових цифрових брендів, таких як Airbnb, Amazon, Google, Upwork та Walmart.