Типові запитання від експортерів: як почати експортувати? Які документи потрібні для експортної діяльності?
На виконання Експортної стратегії України у 2020 році був запущений Єдиний експортний вебпортал, який згодом був інтегрований до Порталу Дія Бізнес. Наразі Портал Дія Бізнес — це своєрідне «єдине вікно», що об'єднує всю наявну в Україні інформацію для підприємців та експортерів, а також компаній, які зацікавлені в експорті. Адмініструє Портал Дія Бізнес Офіс з розвитку підприємництва та експорту.
На Порталі чітко впорядковано, що необхідно підприємцю на різних етапах експортної діяльності: як досліджувати зовнішні ринки, які документи потрібні для експорту, як працювати з e-commerce, як шукати партнерів — ці та інші типові запитання експортерів розкриті у форматі гайдів-інструкцій. Портал також містить інформаційні довідки пріоритетних для експорту країни, готові дослідження зовнішніх ринків за різними секторами, дашборди (інтерактивні інструменти) для аналізу експорту та імпорту України, а також огляди вимог до продукції на закордонних ринках.
На Порталі зібрані актуальні послуги інституцій з підтримки експортерів в Україні, таких як Офіс з розвитку підприємництва та експорту, Експортно-кредитного агентства, Торгово-промислової палати України. Рекомендуємо зареєструватися на Порталі для того, щоб отримувати щотижневі дайджести з актуальними новинами та проєктами підтримки для підприємців.
Дуже часто підприємці в регіоні не володіють інформацією щодо діяльності інституцій з просування експорту в України, їхніх інструментів підтримки, а також актуальних програм для експортерів. Для цього важливо створити інформаційні канали для підприємців, які будуть для них зручними.
Для наповнення каналів можна використовувати інформацію з Порталу Дія Бізнес, сторінок національних інституцій з просування експорту. При цьому обов’язково зазначайте джерело інформації, яке використовуєте.
Декілька прикладів інформаційних каналів для експортерів у регіонах:
«Агенція регіонального розвитку Житомирської області використовує широкий спектр каналів комунікації та інформування громадськості: вебсайт Установи, Facebook-сторінка, YouTube-канал, Linkedin-профіль, Viber-канал та Telegram-канал Invest in Zhytomyr region. Найбільш ефективними є канали в соціальних мережах та месенджерах для бізнесу та ОМС, оскільки вони дозволяють не лише інформувати підписників, а й отримувати від них зворотний зв’язок. Для наповнення комунікаційних каналів використовуємо інформацію з урядових вебсайтів, вебсайтів державних установ та міжнародних організацій, а також інформацію від наших партнерів. Менеджери Агенції поширюють інформацію на постійній основі. PR-спеціаліст залучається до роботи в Агенції за потреби, наприклад, для виконання окремих проєктів. Основна наша рекомендація — це використовувати канали в месенджерах для швидкого інформування підприємців та оперативно надавати їм зворотний зв'язок».