Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Розділ І. Інституції з просування експорту в Україні

Дата оновлення інформації : 30.12.2024, 12:34

Типові запитання від експортерів: які інституції з підтримки експорту діють в Україні? До кого можна звертатися по допомогу та вирішення стратегічних питань?

Торговий представник — заступник Міністерства економіки, основними завданнями якого є забезпечення просування економічних інтересів України на європейському та світовому ринку. Торговий представник входить до складу Ради з міжнародної торгівлі, яка сприяє координації дій органів влади у сфері розвитку міжнародної торгівлі, підтримки зростання експорту та спрощення процедур міжнародної торгівлі.

Офіс з розвитку підприємництва та експорту (можливі скорочення — EEPO (англійською), Офіс) — державна установа, яка відповідає за розвиток та підтримку українського підприємництва на внутрішньому та зовнішніх ринках. Офіс був створений у 2018 році як Офіс з просування експорту України. У 2021 році функції Офісу були розширені на напрям підприємництва. З 2021 року Офіс спільно з Міністерством цифрової трансформації України реалізує національний проєкт із розвитку підприємництва та експорту Дія.Бізнес. Послуги Офісу в напрямі експорту спрямовані безпосередньо на допомогу компаніям у плануванні та організації експортної експансії в такий спосіб, щоб компанії могли перейти від ситуативного експорту до системних довгострокових продажів. Наразі послуги Офісу в напрямі експорту субсидійовані за рахунок державного бюджету або міжнародних донорів і тому для компаній є безоплатними.

Експортно-кредитне агентство — уповноважене урядом агентство, метою якого є захист українських експортерів від ризику неплатежів та фінансових втрат, пов'язаних із виконанням контрактів ЗЕД, а також надає широкий спектр послуг, що дозволяють посилити кредитну політику українських експортерів та ефективно управляти своїми фінансовими потоками.

Міністерство закордонних справ України — дипломатична підтримка вітчизняних експортерів є одним із важливих напрямів роботи МЗС, яка спрямована на розширення географії ринків збуту та забезпечення галузевої диверсифікації вітчизняного експорту. МЗС надає дипломатичне сприяння українським експортерам на зовнішніх ринках через платформу Nazovni.

Торгово-промислова палата — недержавна неприбуткова самоврядна організація, яка на добровільних засадах об'єднує юридичних осіб та громадян України, зареєстрованих як підприємці, а також їхні об'єднання. ТПП України (також регіональні ТПП) надають практичну допомогу підприємцям у проведенні торговельно-економічних операцій на внутрішньому та зовнішньому ринках, сприяють розвитку експорту українських товарів та послуг, для чого надають своїм членам широкий спектр професійних послуг, зокрема консультаційних з питань зовнішньої торгівлі та оцінки ринків, проводять незалежну експертизу товарів, здійснюють оцінку рухомого і нерухомого майна, нематеріальних активів, надають послуги зі штрихового кодування товарів, патентно-ліцензійні послуги, оформляють документацію з метою забезпечення захисту прав на інтелектуальну власність тощо.

Рекомендації щодо роботи в регіонах

Для успішної роботи з експортерами варто перш за все бути обізнаними щодо діяльності наявних інституцій з підтримки експорту на національному рівні. Більшість послуг перелічених інституцій описано в цьому Каталозі, однак рекомендуємо підписатися на інформаційні канали кожної організації та стежити за новими проєктами й ініціативами. Крім того, варто особисто познайомитися з представниками кожної з інституцій та мати контактну особу в кожній з них. Це стане в пригоді як під час роз’яснень умов деяких послуг та проєктів національного рівня безпосередньо експортерам, так і під час реалізації ваших проєктів у регіонах, до яких представників інституцій можна залучати як менторів або спікерів.

Додатково до згаданих інституцій в Україні також діє ціла низка проєктів міжнародної технічної допомоги, таких як EU4Business, Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України», GIZ та інші. У межах своєї роботи проєкти міжнародної технічної допомоги можуть організовувати освітні програми, надавати гранти для експортерів, а також покривати участь компаній у міжнародних виставках, тож варто стежити і за їхніми інформаційними каналами.