Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Яким має бути інтернет-магазин орієнтований на експорт: поради українським виробникам від Shop-Express

14.07.2023, 12:45
Story Image

Через повномасштабне російське вторгнення експорт українських товарів значно скоротився. Підприємцям знадобилось багато часу, щоб переналаштувати виробництва, знайти нові ринки збуту для своїх товарів та безпечні логістичні шляхи. Завдяки зусиллям уряду України, країн ЄС та самих підприємців обсяг експорту поступово збільшується. Бізнес, навіть попри складні умови, активно прокладає шлях до глобальних ринків. Цьому процесу сприяють ефективні інструменти онлайн-торгівлі, в тому числі — запуск експортного інтернет-магазину. У матеріалі розповідаю про те, які параметри важливо враховувати при створенні інтернет-магазину для міжнародної торгівлі.

 

Ключові перешкоди для українського експорту і чому важливо їх зараз подолати

Вихід українського виробника на міжнародні ринки — це важливий внесок у розвиток економіки та інтеграції України до світової спільноти продавців. Проте, навіть за умови активної допомоги іноземних партнерів, для українського бізнесу залишається багато перешкод на шляху до експорту:

  • складність бюрократичних процедур та тривалість виходу на ринок, що пов’язані з регуляторними механізмами і специфікою законодавства тієї чи іншої країни;
  • труднощі, пов'язані з налагодженням зв’язків та пошуком клієнтів на зовнішніх ринках;
  • необхідність якісної та конкурентоспроможної презентації власних товарів, налаштованої на міжнародні стандарти, а також зрозумілої та доступної для іноземних споживачів.

 

Отримання всебічної та достовірної інформації про експорт є ключем до поборення страхів виробників, пов’язаних з відсутністю досвіду та знань в цій сфері. Сьогодні українські підприємці можуть самостійно аналізувати ринки та дізнаватись будь-яку потрібну інформацію через різноманітні офіційні канали. Знайти надійних партнерів в країнах світу можна під час тематичних виставок, на які українцям часто надаються місця за спеціальними умовами. Інструменти онлайн-реклами, нетворкінг та налагодження особистих контактів в інтернеті методом Outreach (наприклад, професійні знайомства в LinkedIn) також допоможуть у пошуках контактів необхідних для налагодження експорту.

Онлайн-торгівля дозволяє значно швидше вийти на міжнародні ринки. Це можливість для українських компаній ефективно просувати свої товари без обмежень простору і часу.

 

Специфіка інтернет-магазину для виходу на міжнародні ринки

При створенні експортноорієнтованого інтернет-магазину важливо відразу продумати функціональні можливості, які дозволяють успішно продавати товари за кордоном. Ось ключові параметри, якими має володіти магазин для експорту:

  • Мультимовність: важливо переконатись, що за необхідності ваш інтернет-магазин буде швидко перекладено англійською, німецькою чи іншою мовою тих країн, куди ви експортуєте. Адже не завжди функціонал інтернет-магазину за замовчуванням передбачає мультимовність. Підприємцю необхідно подбати про те, щоб була можливість легко інтегрувати на сайті декілька мов.
  • Контакт з покупцями: персоналізований підхід забезпечує ефективний контакт з аудиторією та сприяє підвищенню лояльності. Наприклад, в роботі з іноземними покупцями буде дуже корисною функція «замовити в 1 клік» для тих, хто хоче отримати швидку консультацію щодо товарів. Це дає змогу надати якісніше обслуговування, розповісти про особливості продукту чи домовитись про велику партію товарів на відправку тощо.
  • Інтернет-еквайринг: обов’язково має бути інтеграція з кількома платіжними системами для прийому оплат різними валютами на внутрішній рахунок підприємства в країні.
  • Кошик: один з найважливіших інструментів взаємодії покупців з продавцями, а тому кошик має «налаштовуватися» під потреби покупців з різних регіонів. Зокрема, додаткові поля «стать» або «поштовий код» — нетипові для українських інтернет-магазинів, але звичні, наприклад, для покупців Німеччини чи Польщі.
  • Доставка товарів: забезпечте інтеграцію з перевіреними службами доставки, актуальними для різних регіонів. На сайті необхідно вказати можливі регіони доставки та варіанти служб доставки, які працюють саме на обраній території. При оформленні замовлення користувач вибере необхідний регіон і йому автоматично будуть відображатися тільки актуальні для нього варіанти доставки. Щодо вартості доставлення товару до клієнта, то найкраще вказувати на сторінці оформлення замовлення середню вартість доставки для регіону (наприклад, 20 євро для Євросоюзу).

Створення технічної інтеграції зі службами доставки, актуальними для кожного регіону або окремої країни, разом з підтримкою їх спеціалістів і розрахунком точної вартості в режимі онлайн — набагато складніший та дорожчий процес, ніж просто вказати середню вартість для того чи іншого регіону. Тому не кожний інтернет-магазин на початковому етапі може чи потребує наявності таких інтеграцій. Проте, за умови розвитку і збільшення кількості продажів онлайн в кожній країні, можна буде підійти до готовності магазину мати такі інтеграції на наступному етапі.

  • Просування: завдяки рекламним онлайн-інструментам ваш інтернет-магазин зможуть побачити іноземні покупці. Обов’язково потрібно інтегруватися з інструментами товарної реклами в Google, Facebook, Instagram, щоб демонструвати свої товари на цих популярних ресурсах.
  • SEO: краще подбати про те, щоб в інтернет-магазині відразу були виконані всі технічні вимоги до SEO-просування, що у майбутньому дозволить залучити додатковий безкоштовний трафік саме з пошукової видачі. Зазвичай, популярні платформи вже мають все необхідне для SEO-просування та не потребують додаткового технічного налаштування.
  • Сучасний дизайн: варто бути готовим до того, що за кордоном вибагливіші покупці та сильніші конкуренти. Тому інтернет-магазин має відповідати міжнародному рівню. Проте не варто оформлювати інтернет-магазин занадто креативно, адже зручний та мінімалістичний інтерфейс може забезпечити більшу конкурентоспроможність бренду на міжнародних ринках.
  • Адаптивність: мобільна версія сайту, адаптація до різних розмірів екранів та пристроїв — це важливо для зручного та ефективного досвіду користувачів і підвищення конверсії. Сайт має бути зручним і привабливим незалежно від того, з яких пристроїв заходять відвідувачі.
  • SSL-сертифікат (протокол безпечного з’єднання): цей інструмент шифрує та захищає дані на шляху від комп’ютера клієнта до інтернет-магазину. Завдяки SSL-сертифікату уся особиста інформація, паролі та інші дані користувача будуть захищені та не попадуть в руки шахраїв.
  • Високошвидкісний хостинг: від хостингу і налаштувань залежить швидкість завантаження сторінок сайту і тривалість відповіді на запити покупців. Тут працює принцип «чим швидше, тим краще». Якщо сторінки будуть завантажуватися повільно, відвідувачі не витрачатимуть свій час і просто перейдуть на інший сайт, так і не здійснивши покупку.
  • Аналітика: можливість відстежувати відвідуваність сайту, кількість конверсій, окупність реклами та інші бізнес-показники — важливий процес для ефективного розвитку бізнесу. Рекомендуємо налаштувати підключення служб аналітики Google Analytics чи Facebook Pixel необхідна для збору якісної аналітики.

 

Не дивлячись на складність масштабування продажів українських товарів, обумовлену війною та економічними чинниками, саме зараз наші виробники мають унікальні можливості для розширення географії своєї присутності. Продумана стратегія та врахування усіх необхідних функціональних можливостей дасть можливість українським підприємцям використати інтернет-магазин як ефективний інструмент для запуску експортоорієнтованого бізнесу.

Алла Петриченко
Історія від
Алла Петриченко
Співзасновниця платформи зі створення інтернет-магазинів Shop-Express
Інші історії
Всі історії
logo
Експорт
Як отримувати ліди для B2B-продажів на експорт
Отримувати замовлення і продавати оптом в інші країни стає зрозуміліше і простіше, якщо знати як на практиці організувати процес лідогенерації B2B-продажів для експорту.
logo
Експорт
Світовий успіх з українським смаком: як індивідуальні дослідження зовнішніх ринків допомогли MOVA BEER збільшити експорт
Уявіть, що ваш бренд, який почався з мрії трьох друзів, уже завтра може підкорити світ. Саме так розпочалася історія MOVA BEER, яка завдяки співпраці з Офісом з розвитку підприємництва та експорту й національним проєктом Дія.Бізнес здійснює свій прорив на міжнародні ринки.
Експорт
Прямий і непрямий митний брокер: новації законодавства та ключові відмінності

Оновлення митного законодавства України, впроваджене Законом №3926-IX, стало кроком до гармонізації української митної системи з європейськими стандартами. Відтепер митні брокери поділяються на два типи: прямі та непрямі, що надає нові можливості для бізнесу, але також змушує клієнтів ретельно аналізувати свої потреби та відповідальність. 

logo
Експорт
Вихід на міжнародний ринок: історії учасників національної освітньої програми «Світанок»
Для участі у Програмі було відібрано 100 учасників зі всієї України, які проходили інтенсивне навчання в офлайн- та онлайн-форматах на базі центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес.