Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як уникнути інформаційного хаосу в бізнесі

15.01.2024, 10:33
Story Image

Сучасні компанії використовують чимало різних ІТ-систем. Тому й не дивно, що часто виникає проблема у відсутності інтеграції та синхронізації даних між собою. Це може призвести до того, що ви потрапите в пастку інформаційного хаосу — коли потрібні дані «губляться» в одній з систем і ви змушені витрачати час, щоб знайти необхідний документ/контакт/лист. Однак таких випадків можна уникнути. 

 

Канали комунікації та сховища даних

Скільки каналів комунікацій та сховищ даних ви зазвичай застосовуєте для роботи та спілкування з колегами, партнерами чи клієнтами? Здебільшого це месенджери, хмарне програмне забезпечення та інші інструменти для спільної роботи. А ще можна згадати облікові системи. Всі ці програмні застосунки в більшості випадків слабо інтегровані між собою, тож майже кожен підприємець стикається із проблемою необхідності коректної обробки даних, які стрімко накопичуються з першого дня роботи компанії та розподілені серед різних платформ і сервісів.

Це доволі підступна ситуація — спочатку здається, що ніякої проблеми немає, адже інформація нікуди не зникла, просто на пошук витрачається більше часу, ніж раніше. Потім виявляється, що разом із колегами ви загрузли в інформаційному хаосі, і навести лад зі зберіганням інформації значно важче, ніж здавалося ще вчора. А головне — все це призводить до чималих витрат часу на пошук потрібних документів і, відповідно, зниження продуктивності співробітників.

Наприклад, вам треба терміново відправити контракт на підпис потенційному клієнту. Ви знаходите файл і надсилаєте його, але потім з реакції клієнта дізнаєтеся, що це не остання узгоджена версія. Актуальний файл перебував не в одному з месенджерів, а в «хмарі», а ця помилка обернулася вам конфліктом з клієнтом, а й, можливо, навіть втратою важливої угоди.  

А ось інший приклад: вам необхідно підготувати документи для участі в тендері. Але саме зараз ви не можете їх знайти, адже вони можуть перебувати в будь-якому з численних програмних застосунків, якими ви користуєтеся. Цей непростий процес пошуку не тільки призводить до негативних переживань, але й може коштувати вам втрати бізнес-можливостей та репутації.

А тепер подумайте про те, що аналогічні негаразди напевно трапляються не тільки з вами, але й у масштабі всієї компанії. Уявляєте обсяг хаосу?

 

Корпоративна екосистема

Щоб виправити цю проблему, а ще краще — уникнути її з самого початку, потрібно впровадити ефективну корпоративну екосистему, що реалізує інтегровані комунікації та злагоджені процеси. Оскільки така система має функцію наскрізного пошуку по чатах, email-листуваннях, документах, CRM-системах тощо, то в підсумку стає неважливим де, хто і в якому сервісі створив потрібний файл. Відеозапис наради, вебпортал чи інша система — всі дані автоматично індексуються сервісом централізованого пошуку. І коли виникне потреба знайти певний документ чи повідомлення — ви не будете шукати їх у кожному застосунку окремо, а скористаєтеся єдиним інструментом. Це значно підвищить ймовірність того, що ви отримаєте саме те, що шукали.

 

Як і що треба зробити для подолання хаосу:

  • Замініть розрізнені сервіси для комунікації та обміну документами на єдиний універсальний інструмент.

  • Перенесіть за можливості всю важливу інформацію зі старих каналів комунікацій в цей новий сервіс і надалі ведіть спілкування з колегами та партнерами саме в ньому. 

  • Якщо ваші партнери звикли до інших сервісів комунікацій і поки відмовляються переходити на той, що є стандартом у вашій компанії — продовжуйте спілкуватися з ними в інших додатках, але після кожного спілкування перенесіть усі найважливіші дані у ваше основне середовище. Так, на це знадобиться додатковий час, проте потрібна інформація буде завжди під рукою. 

  • Уникайте будь-яких систем, що мають російське походження. 

     

Загалом чим масштабніший ваш бізнес, тим більше варто звертати увагу саме на глобальних виробників. По-перше, це гарантує, що ваші дані не зникнуть, а потрібний вам сервіс буде працювати безперебійно. По-друге, такі виробники зазвичай генерують цілу екосистему сервісів, кожен з яких тісно інтегрований з іншим.

Зрештою, систематизація інформації вимагає часу та терпіння, але результати, безсумнівно, варті усіх цих зусиль.

Віталій Грам
Історія від
Віталій Грам
Експерт із послуг хмарних обчислень та інформаційної безпеки, партнер Innoware
Інші історії
Всі історії
logo
Цифровізація
Світ без паролів: як уникнути хакерських атак за допомогою безпарольної автентифікації
Відмова від паролів усуває проблеми безпеки, пов'язані з їх використанням, та має низку переваг для користувачів і компаній.
logo
Цифровізація
ІТ-стартапи для молоді: 10 головних принципів, як з невеликим досвідом втілювати великі ідеї
В академії GoITeens щороку випускають вмотивовану молодь, яка, опанувавши в дитинстві певний профіль в ІТ, починає сміливо замислюватися про розвиток власної справи вже у 18 років.
logo
Цифровізація
Як бізнесу обрати платформу для онлайн-навчання
Сьогодні зручні онлайн-інструменти допомагають бізнесам продовжувати роботу, а учням — здобувати нові знання дистанційно.
logo
Цифровізація
Захист компаній від кіберзагроз: безоплатні послуги для українського бізнесу
У сучасному цифровому світі кібербезпека — це захист не лише від зовнішніх атак, а й гарантія стабільності бізнесу. Загрози стають все витонченішими, а наслідки успішної атаки можуть поставити під загрозу як репутацію, так і фінансову стабільність компанії.