Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Магія штучного інтелекту: маркетинг та продажі, або просто додай ШІ

13.11.2023, 12:00
Story Image

Аналітика, фінансова модель, стандарти — це базис. Коли фундамент залито, можна зводити стіну та робити покрівлю. Тобто переходити до маркетингу і продажів. У MOST Franchising ми найактивніше користуємось штучним інтелектом саме на цьому етапі.

Проте одразу хочеться дати важливу примітку: і ми, і наші партнери з Krasivo Group довіряємо у «руки» ШІ тільки ті бізнеси, які добре знають себе, — мають та усвідомлюють позиціювання, персональний стиль, стратегію. Залучити нейромережі у маркетингові та sales-процеси без цих складових можна, але якщо не мати якісної стратегії, все розвалиться.

Тож повернімось до нашої dark kitchen піцерії. Уявімо, що за допомогою ШІ спеціалісти завершили роботу над стратегічною частиною. Виходить, маючи основу, можемо рухатись далі? Стовідсотково.

 

Маркетинг як він є — створюємо впізнаваний брендовий стиль без зайвих витрат

У створенні візуальних і текстових концепцій нейромережі спираються на масив знань, які топові бренди роками збирали та демонстрували світу. Саме тому бізнес-гіганти зараз можуть собі дозволити підготувати повноцінний рекламний кампейн за 10 доларів США, звернувшись до штучного інтелекту, який створює різноманітні картинки. 

Та чи є така можливість у молодих франчайзингових бізнесів? Це питання і підштовхнуло нас продовжувати дослідження.

 

Як будують маркетингові процеси у світі заперечення ШІ

Багатогодинні командні брейншторми, сотні відкинутих варіантів назв першого порядку, десятки годин роботи над TOV, комунікаційною стратегією, контент-планом. Знайомо? Це завдання, які зазвичай забирають місяці роботи та потребують чималих бюджетів.

У світі без штучного інтелекту команда маркетингу має:

  • знайти, проаналізувати та сегментувати ЦА — у випадку з франшизою це буде як мінімум дві аудиторії, бо є клієнти піцерії та потенційні франчайзі;
  • продумати єдиний брендовий стиль, що буде чітко відстежуватися в усіх соціальних мережах, у комунікаціях тощо;
  • безперервно слідкувати за трендами та аналізувати їх;
  • мати групу «швидкого реагування», що буде створювати ситуативний контент.

 

Це звичний мінімум. До роботи потрібно долучати маркетологів, копірайтерів, дизайнерів, піарників, а ще бажано мати проджект-менеджера, що зможе курувати команду.

 

Як будують маркетингові процеси у світі сприйняття ШІ

Легше, швидше та приємніше, якщо завчасно попіклуватися про фундамент. Фундаментом мають стати:

  • Фірмовий стиль — ШІ все ще не здатен з 0 та на 100% продумати фірмовий стиль, бо поки не може підготувати єдину систему із взаємопов'язаними елементами. Проте якусь зі складових — без проблем. До прикладу, знайти унікальні кольори, відмалювати лого чи навіть маскот — це можна. 
  • Чітко сформульовані запити та базове розуміння промпт-інжинірингу — ШІ видає дуже посередні слогани, але якщо попередньо «нагодувати» його підготовленими меседжами і надати якомога більше вхідних, вдасться отримати доволі непогані результати.
  • Глибоке розуміння позиціювання та ЦА — ідеально, якщо ви власноруч підготуєте комунікаційну стратегію, а далі «згодуєте» її ШІ. У цьому випадку інтелектуальний помічник зможе видати класний текстовий контент для соціальних мереж, лендінгу та зовнішньої реклами. 
  • Початковий фотоконтент — достатньо провести одну зйомку, а далі можна «штампувати» класний предметний фотоконтент, використовуючи ШІ

 

Подивимось, як працює штучний інтелект на прикладах? 

Уявімо, що для візуального креативу нам потрібно було фото стильних підлітків, які замовили піцу та мчать її забирати у кур’єра, аби тільки не йти обідати додому. При цьому хочеться, щоб вони були в одязі соковитих кольорів, що відповідає брендовим кольорам піцерії.

Робити цілу фотосесію не завжди доцільно. Можна скористатися стоковими сервісами, але не завжди вдається знайти кадри, які й правда відповідають ідеї. Якщо дати правильні вхідні ШІ, можна отримати влучний візуал. Ми от отримали.

З текстовими креативами штучний інтелект теж може допомогти. Маючи неймінг та розуміючи переваги бренду, ми дали цю інформацію нейромережам й попросили підготувати слогани. Ось, що ми отримали:

  • Смак, що залишає слід: PIZZ HUB на вашому столі!
  • Інтрига та смак: PIZZ HUB — це розвага для дорослих
  • Піца, яка робить ваш день — тільки в PIZZ HUB!
  • PIZZ HUB — це смачна історія на пухкому тісті
  • Гра в смак: PIZZ HUB робить їжу цікавішою
  • PIZZ HUB: Мистецтво створення смаку та розваги

 

Це тільки частина й досить влучна. Бо одна з цікавинок піцерії, про яку ми розповіли нейромережам — це настільна гра на звороті коробки від піци. Ще крутіші варіанти нейромережі видали, коли ми попередньо «презентували» їм комунікаційну стратегію:

  • Досить стримуватись! Підкорюйте свій апетит з Pizz Hub!
  • Піца, яка не соромиться бути собою.
  • Щось нове, щось смачне, щось з Pizz Hub.
  • Тече сир, тече життя — Pizz Hub!
  • Замовляй Pizz Hub — не соромся своїх бажань!
  • Pizz Hub: коли їжа стає пригодою!

 

Штучний інтелект дійсно здатен стати потужним маркетинг teammates. Проте це точно не Senior-креативник, радше — Junior, що потребує менторства, але разом з тим знімає з вас частину роботи та «підкидує» додаткові ідеї. 

 

Продавати більше, простіше та ефективніше — будуємо стратегію продажів разом з ШІ

Фактично продаж — головна мета будь-якого франчайзингового бізнесу. До того ж продавати потрібно як клієнтам, так і потенційним франчайзі. Пропонуємо зупинитися на другому пойнті, тобто на продажах франшизи задля масштабування бізнесу та зростання у прибутку.

 

Як продаються франшизи у світі заперечення ШІ

Все стандартно — на плечі sales-менеджерів лягає безліч завдань. Алгоритм може трохи різнитися від бізнесу до бізнесу, проте здебільшого пул робіт буде таким:

  • Обробка вхідних заявок, чому передує детальне вивчення ЦА. Бо потрібно розуміти — хто підпадає під портрет потенційних франчайзі, а хто ні. 
  • Перший контакт через дзвінок чи пошту, який допоможе встановити емоційний зв’язок. Тут відбувається презентація франшизи. Для цього менеджеру попередньо потрібно вивчити проєкт від п’ят і до самої маківки. Вже на даному етапі використовуються завчасно підготовлені скрипти розмови чи листування.
  • Другий та вже тепліший контакт. Така собі Q&A сесія, де sales-менеджер має давати чесні відповіді й активно підвищувати цінність проєкту в очах потенційного клієнта. Тут у бій вступають обрані техніки продажів.
  • Юридичне та технічне заспокоювання клієнтів. Тобто — передача стандартів, відкритої юридичної інформації, договорів на вивчення. Довіра до франчайзингового бізнесу в Україні тільки формується. Тож клієнтам треба максимум корисної інформації. І це мають бути не тисячосторінкові файли, а місткі, короткі та дійсно цінні інструкції.
  • Організація зустрічей. Онлайн-спілкування — важлива складова, але ще більш відповідальна — це живі зустрічі. Тут або пан, або пропав. Бо на цьому етапі потенційний партнер вирішує, чи хоче йти далі.

 

Як продаються франшизи у світі сприйняття ШІ

Відповідь така сама, як і у випадку з маркетингом — легше, швидше та приємніше. Ні, штучний інтелект все ще не панацея, але вже знайомий нам СhatGPT може допомогти закласти фундамент успішних продажів. Наприклад, визначитись із sales-техніками, сформувати загальне бачення просування франшизи та навіть скласти повідомлення й креативи, що будуть втрапляти у серце цільової аудиторії.

Гайда подивимось як? Попередньо ми «нагодували» нейромережу інформацією про піцерію. Далі — попросили сформувати бачення стратегії продажів.

Так, тут немає унікальних пойнтів та технік, але вже є чіткі вектори, за якими можна працювати.

 

Використовувати чи не використовувати — про переваги та недоліки ШІ на етапі маркетингу та продажів

У наших командах є і маркетинговий, і sales-відділ. Спеціалісти обидвох все частіше використовують можливості штучного інтелекту у внутрішніх процесах. Тож наша відповідь єдина — так, використовувати.

Однак не покладати забагато надій та очікувань. Чому? Бо люди продовжують купувати у людей, а нейромережі залишаються нейромережами. ШІ не побудує людяну, емпатійну та чіпку комунікацію. Проте точно дасть напрям, який варто розглянути, зекономить час та додасть ідей. 

У нейромереж є очевидні переваги:

  • Здатність до ґрунтовного аналізу великого потоку даних. Це крута можливість для маркетингових та sales-спеціалістів, бо розвантажує обох. 
  • Автоматизація рутини. AI-помічники — не креативники й не професійні маркетологи, це автоматизатори. Маючи менше нудної рутини, у спеціалістів лишається більше простору для креативу та створення дійсно влучного контенту.

 

Що стосується недоліків, якщо підходити до роботи зі штучним інтелектом вдумливо, то їх майже не буде. Потрібно тільки натренувати нейромережу, надавши достатню кількість вхідних даних.

Хочете мати класні слогани? Дайте приклади. Потрібні влучні меседжі? Розкажіть про цінності бізнесу, а ще краще — покажіть штучному інтелекту комунікаційну стратегію.

ШІ робить процеси більш ефективними та простими, але не закриває всі задачі за вас. Користуючись ресурсами з розумом, отримаєте контент, що точно пришвидшить масштабування бізнесу. 

 

Довідково:
  • MOST Franchising — українська консалтингова компанія з повним спектром послуг у франчайзингу. Побудували нову систему франчайзингу, засновану на систематизації, автоматизації, маркетингу та IT. Створюють перші в Україні цифрові франшизи з автоматизованою платформою Franchising Management System (FMS). 

  • Krasivo Group — українська маркетингова агенція. Якщо точніше — це бутикова агенція, де власники самостійно та разом працюють над проєктами. Назвою команда обігрує та дещо гіперболізує фразу: «робити все красиво», бо саме це закладено в концепт роботи. Працюють з бізнесами у сферах HoReCa, FMCG, будівництва, виробництва, освіти, ритейлу та франчайзингу.
MOST Franchising
Історія від
MOST Franchising
Українська консалтингова компанія з повним спектром послуг у франчайзингу
Інші історії
logo
Цифровізація
ADMA scanner — методика оцінки цифрової зрілості для виробничих МСП

У світі існують десятки методик оцінки цифрової зрілості підприємств. У проєкті GDT Textile, що реалізується національними асоціаціями АППАУ, Укрлегпром та Івано-Франківською ТПП за підтримки ПРООН, вибір був зроблений на користь європейської платформи ADMA. 

logo
Цифровізація
Як бізнесу обрати платформу для онлайн-навчання
Сьогодні зручні онлайн-інструменти допомагають бізнесам продовжувати роботу, а учням — здобувати нові знання дистанційно.
logo
Цифровізація
5 речей, про які треба знати про міграцію в «хмару»
Міграція в «хмару» надає такі переваги:підвищення безпеки, оптимізація витрат, зростання ефективності процесів, масштабування за потреби, мобільність та доступність.
logo
Цифровізація
Магія штучного інтелекту: аналітика, фінанси та стандартизація, або просто додай ШІ
ШІ можна заперечувати, не любити, сварити. Проте раціональніше — прийняти та навчитися використовувати задля власних потреб. Для представників бізнесу ШІ — потужне підсилення.