Аналітика, фінансова модель, стандарти — це базис. Коли фундамент залито, можна зводити стіну та робити покрівлю. Тобто переходити до маркетингу і продажів. У MOST Franchising ми найактивніше користуємось штучним інтелектом саме на цьому етапі.
Проте одразу хочеться дати важливу примітку: і ми, і наші партнери з Krasivo Group довіряємо у «руки» ШІ тільки ті бізнеси, які добре знають себе, — мають та усвідомлюють позиціювання, персональний стиль, стратегію. Залучити нейромережі у маркетингові та sales-процеси без цих складових можна, але якщо не мати якісної стратегії, все розвалиться.
Тож повернімось до нашої dark kitchen піцерії. Уявімо, що за допомогою ШІ спеціалісти завершили роботу над стратегічною частиною. Виходить, маючи основу, можемо рухатись далі? Стовідсотково.
У створенні візуальних і текстових концепцій нейромережі спираються на масив знань, які топові бренди роками збирали та демонстрували світу. Саме тому бізнес-гіганти зараз можуть собі дозволити підготувати повноцінний рекламний кампейн за 10 доларів США, звернувшись до штучного інтелекту, який створює різноманітні картинки.
Та чи є така можливість у молодих франчайзингових бізнесів? Це питання і підштовхнуло нас продовжувати дослідження.
Багатогодинні командні брейншторми, сотні відкинутих варіантів назв першого порядку, десятки годин роботи над TOV, комунікаційною стратегією, контент-планом. Знайомо? Це завдання, які зазвичай забирають місяці роботи та потребують чималих бюджетів.
У світі без штучного інтелекту команда маркетингу має:
Це звичний мінімум. До роботи потрібно долучати маркетологів, копірайтерів, дизайнерів, піарників, а ще бажано мати проджект-менеджера, що зможе курувати команду.
Легше, швидше та приємніше, якщо завчасно попіклуватися про фундамент. Фундаментом мають стати:
Подивимось, як працює штучний інтелект на прикладах?
Уявімо, що для візуального креативу нам потрібно було фото стильних підлітків, які замовили піцу та мчать її забирати у кур’єра, аби тільки не йти обідати додому. При цьому хочеться, щоб вони були в одязі соковитих кольорів, що відповідає брендовим кольорам піцерії.
Робити цілу фотосесію не завжди доцільно. Можна скористатися стоковими сервісами, але не завжди вдається знайти кадри, які й правда відповідають ідеї. Якщо дати правильні вхідні ШІ, можна отримати влучний візуал. Ми от отримали.
З текстовими креативами штучний інтелект теж може допомогти. Маючи неймінг та розуміючи переваги бренду, ми дали цю інформацію нейромережам й попросили підготувати слогани. Ось, що ми отримали:
Це тільки частина й досить влучна. Бо одна з цікавинок піцерії, про яку ми розповіли нейромережам — це настільна гра на звороті коробки від піци. Ще крутіші варіанти нейромережі видали, коли ми попередньо «презентували» їм комунікаційну стратегію:
Штучний інтелект дійсно здатен стати потужним маркетинг teammates. Проте це точно не Senior-креативник, радше — Junior, що потребує менторства, але разом з тим знімає з вас частину роботи та «підкидує» додаткові ідеї.
Фактично продаж — головна мета будь-якого франчайзингового бізнесу. До того ж продавати потрібно як клієнтам, так і потенційним франчайзі. Пропонуємо зупинитися на другому пойнті, тобто на продажах франшизи задля масштабування бізнесу та зростання у прибутку.
Все стандартно — на плечі sales-менеджерів лягає безліч завдань. Алгоритм може трохи різнитися від бізнесу до бізнесу, проте здебільшого пул робіт буде таким:
Відповідь така сама, як і у випадку з маркетингом — легше, швидше та приємніше. Ні, штучний інтелект все ще не панацея, але вже знайомий нам СhatGPT може допомогти закласти фундамент успішних продажів. Наприклад, визначитись із sales-техніками, сформувати загальне бачення просування франшизи та навіть скласти повідомлення й креативи, що будуть втрапляти у серце цільової аудиторії.
Гайда подивимось як? Попередньо ми «нагодували» нейромережу інформацією про піцерію. Далі — попросили сформувати бачення стратегії продажів.
Так, тут немає унікальних пойнтів та технік, але вже є чіткі вектори, за якими можна працювати.
У наших командах є і маркетинговий, і sales-відділ. Спеціалісти обидвох все частіше використовують можливості штучного інтелекту у внутрішніх процесах. Тож наша відповідь єдина — так, використовувати.
Однак не покладати забагато надій та очікувань. Чому? Бо люди продовжують купувати у людей, а нейромережі залишаються нейромережами. ШІ не побудує людяну, емпатійну та чіпку комунікацію. Проте точно дасть напрям, який варто розглянути, зекономить час та додасть ідей.
У нейромереж є очевидні переваги:
Що стосується недоліків, якщо підходити до роботи зі штучним інтелектом вдумливо, то їх майже не буде. Потрібно тільки натренувати нейромережу, надавши достатню кількість вхідних даних.
Хочете мати класні слогани? Дайте приклади. Потрібні влучні меседжі? Розкажіть про цінності бізнесу, а ще краще — покажіть штучному інтелекту комунікаційну стратегію.
ШІ робить процеси більш ефективними та простими, але не закриває всі задачі за вас. Користуючись ресурсами з розумом, отримаєте контент, що точно пришвидшить масштабування бізнесу.
MOST Franchising — українська консалтингова компанія з повним спектром послуг у франчайзингу. Побудували нову систему франчайзингу, засновану на систематизації, автоматизації, маркетингу та IT. Створюють перші в Україні цифрові франшизи з автоматизованою платформою Franchising Management System (FMS).
У світі існують десятки методик оцінки цифрової зрілості підприємств. У проєкті GDT Textile, що реалізується національними асоціаціями АППАУ, Укрлегпром та Івано-Франківською ТПП за підтримки ПРООН, вибір був зроблений на користь європейської платформи ADMA.