Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Досвід ОККО: як безбар’єрність масштабується з однієї заправки на всю країну

16.07.2024, 11:00
Story Image

Ще 15 років тому, у 2009 році, автозаправний комплекс ОККО у Львові став першим в Україні серед усіх АЗС, хто пройшов аудит доступності для людей, що користуються кріслом колісним. У 2012 році цей же комплекс визнано переможцем всеукраїнського конкурсу «Заклад без бар’єрів» у номінації «Заклади споживчого ринку та послуг — АЗС». Робота над цим одним об’єктом дала поштовх розгортанню у межах компанії цілісної програми безбар’єрності, яка передбачає безперешкодний доступ маломобільних груп населення до усіх сервісів на АЗК та формування безбар’єрного середовища.

Стейкхолдерами безбар’єрних ініціатив ОККО нині є не тільки клієнти компанії, а й працівники та члени їхніх родин, ветерани, українці загалом. Тому приєднання компанії до спільноти «Бізнес без бар’єрів», об'єднаної навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар'єрів», у 2023 році стало абсолютно логічним кроком уперед.

 

Інклюзивність та доступність для клієнтів

У межах програми безбар’єрності на всіх об’єктах компанії сьогодні облаштовано понижені бордюри для в’їзду та виїзду у торговий зал для осіб, що користуються кріслом колісним. На більшості АЗК є автоматичні двері з контрастним маркуванням й паркомісця для людей з інвалідністю. Більш як на 70 АЗК для них облаштовано доступні санвузли. Крім того, на 70 АЗК встановлено пеленальні столики, щоб ними могли скористатися люди, які подорожують з маленьким дітьми, — переважно на трасових автозаправних комплексах. У всіх 26 ресторанах, що працюють при АЗК ОККО, є годувальні столики для дітей, кількість яких у 2024 році планують збільшити. 

Максимально враховувати вимоги безбар’єрності при проєктуванні та будівництві нових автозаправних комплексів компанія старається з 2008 року, проте, не на кожному АЗК це технічно можливо, бо існують певні обмеження за площею приміщень чи земельної ділянки. Але там, де така змога є, її використовують на повну. Зокрема, при реконструкції існуючих АЗК підвищують їхню доступність для маломобільних груп населення. На 2024 рік передбачено реконструкцію понад 70 заправок, у тому числі з метою досягнення максимальної безбар’єрності. 

 

Кодекс корпоративної етики

Ще 10 років тому ОККО ухвалила Кодекс корпоративної етики. У ньому, зокрема, зазначено, що в компанії не допускаються будь-які прояви прямої чи непрямої дискримінації за гендерною, релігійною, національною, віковою чи будь-якими іншими ознаками. З огляду на це підприємство на регулярній основі надає робочі місця людям з інвалідністю. Станом на червень 2024 року в ОККО працевлаштовано 430 таких осіб. Частині з них (залежно від функціональних обов'язків і бажання працівників) компанія пропонує віддалений чи гнучкий графік роботи або неповну зайнятість. А тим, хто фізично перебуває в офісі, колеги з господарського департаменту допомагають організувати зручний та ергономічний робочий простір. При цьому рівень зарплат у компанії залежить від грейду відповідної посади та особистих професійних досягнень людини.

Окрім того, з 2016 року у центральному офісі ОККО у Львові працює дитяча кімната. Кожен співробітник за потреби може залишити тут свою дитину під доглядом компетентного вихователя. У грудні 2023-го доступний для дітей простір було збільшено удвічі. 

 

Підтримка ментального здоров’я колективу

У воєнний час підприємство дбає й про ментальне здоров’я співробітників. З перших днів війни запрацював телефон психологічної підтримки, а в разі потреби компанія організовувала консультації з психологами та коучами. Крім того, проведено серію вебінарів та онлайн-курсів на теми: «Антистресові практики в складних умовах», «Життєстійкість як вибір», «Медичний вишкіл для цивільного населення», «Основи критичного мислення», «Управління змінами» тощо. У 2024 році усі працівники компанії онлайн або в записі мали змогу відвідати вебінари «Особливості комунікації з ветеранами» та «Безбар’єрні комунікації». Загалом, понад 300 працівників долучилося до цих заходів.

 

Інклюзивний клас авто

Спільно з українським онлайн-сервісом виклику авто Uklon та за підтримки міської ради у січні 2024 року у Львові було запущено послуги інклюзивного класу авто. Ця послуга орієнтована на пасажирів, що користуються кріслом колісним. OKKO виділила кошти на закупівлю трьох спеціалізованих автомобілів, а також забезпечує їх пальним протягом цього року.

Усі поїздки на авто класу «Інклюзивний» виконують професійні драйвери, які пройшли тренінг від ГО «Доступно.UA» зі спілкування та взаємодії із людьми з порушеннями опорно-рухового апарату. За 5 місяців роботи у Львові, послугою уже скористалося понад 159 пасажирів, було виконано понад 800 поїздок. Загальний кілометраж склав — 8 500 км.

 

Соціальна інтеграція ветеранів та психологічна допомога 

У лютому 2024 року мережа автозаправних комплексів приєдналася до меморандуму зі Львівською міською радою та БФ UNBROKEN щодо співпраці у сфері соціальної реінтеграції та працевлаштування ветеранів та ветеранок. Буквально за кілька днів до підписання меморандуму під егідою програми лояльності Fishka, ініціатором якої є мережа ОККО, вдалося зібрати понад 30 мільйонів гривень для реабілітаційного центру у Львові, яким опікується БФ UNBROKEN. Ідеться про проєкт «ФІШКОГРАЙ», коли в мобільному застосунку Fishka користувачі вгадували мелодії Володимира Івасюка і таким чином генерували донати для реабілітаційного центру. Усі зібрані кошти передано на придбання високотехнологічних та функціональних штучних кінцівок для незламних українців: біонічних протезів рук та комплектуючих для остеоінтеграційного протезування ніг.

Окрім того, компанія фінансово допомогла з відкриттям психологічного центру «ПроЖИТИ» у Дніпрі. Центр створено коаліцією громадських організацій «CпільноТИ», «Кризова психологічна допомога» та «Save peace in UA». У центрі психологи-волонтери надають безоплатну кваліфіковану психологічну допомогу постраждалим українцям, допомагають відновити ментальне здоров’я та долати стресові стани. 

 

Жінки за кермом вантажівок

Щоб допомогти українським жінкам-водійкам опанувати керування великотоннажними вантажними автомобілями (масою понад 7,5 тонни), ОККО стала партнером навчального проєкту Reskilling Ukraine, що фінансується шведським урядом. У межах курсу OnTrack для жінок-водійок компанія надаватиме свою експертну підтримку та знайомитиме слухачок курсу зі специфікою роботи великогабаритного транспорту на своїх розподільчих центрах, а в перспективі зможе пропонувати їм робочі місця. Загалом до кінця 2024 року Reskilling Ukraine має на меті провести навчання для 300 жінок.

«Рівні можливості для кожного — один із наших незмінних пріоритетів. І що важливо зазначити, такими засадами ми керуємося не від сьогодні чи від учора. Уже багато років поспіль ОККО послідовно втілює принципи безбар’єрності на об’єктах своєї мережі, щоб усі опції, сервіси були доступні для будь-кого з клієнтів. Формування інклюзивної культури в компанії, дедалі ширше її вростання у бізнес-процеси та в HR-процеси є для нас цілком органічним явищем. Нам не потрібно змінювати свою поведінку, переналаштовуватися, екстрено наздоганяти тренд. Ми уже живемо в ньому. І маємо якісну «кредитну історію» інклюзивності. Яку, безумовно, будемо розвивати надалі»,  — зазначила керівниця департаменту комунікацій ОККО Ярослава Полякова.  

 

«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
ОККО
Історія від
ОККО
Мережа автозаправних комплексів в Україні
Інші історії
logo
Бізнес без бар'єрів
Щомісячний випуск новин спільноти «Бізнес без бар’єрів» за жовтень 2024 року
У щомісячному дайджесті зібрали останні досягнення та ініціативи спільноти: читайте про нові проєкти, успішні кейси та практичні поради щодо створення доступних умов для людей з інвалідністю.
logo
Бізнес без бар'єрів
Збереження бізнесу та допомога захисникам — завдання номер один для компанії «Фокстрот» під час війни
Головні напрямки роботи «Фокстрот»: підтримка економіки, збереження робочих місць, допомога ЗСУ, рятувальникам, військовим шпиталям, силам територіальної оборони, вимушеним переселенцям.
logo
Бізнес без бар'єрів
Відділення Укрпошти в умовах воєнного стану працюють у всіх регіонах України
Виплата пенсій, доставка замовлень і допомога постраждалим — основні напрямки роботи Укрпошти під час війни.
logo
Бізнес без бар'єрів
EPAM підсумовує допомогу з моменту повномасштабного вторгнення
Розробник програмного забезпечення сплачує податки наперед, розробляє цифрові рішення для країни та допомагає за трьома напрямами.