Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

«Чорна п'ятниця»: три кроки, які допоможуть бізнесу отримати максимальну вигоду

08.11.2023, 15:11
Story Image

«Чорна п'ятниця»  — звичне явище на нашому ринку. Це своєрідний тест для визначення не лише попиту та інтересів споживачів, а й рівня роботи бізнесу. Якщо бренд вибере правильні інструменти, вдало організує процеси та підготується до ажіотажу, він і заробить, і запропонує клієнтам влучне рішення. Це результати, які діють на перспективу. Як бізнесу використати «чорну п’ятницю» собі на користь? 

 

На що звертають увагу та про що забувають бренди?

Зазвичай малі та середні бізнеси в Україні роблять ставку на маркетинг і продуктову лінійку. Якщо ви хочете залучити нову аудиторію чи змотивувати існуючу, створіть для неї потрібний офер. «Чорна п’ятниця» — це не ще одна можливість пустити гроші на вітер, а змога закрити клієнтську потребу і здійснити бажання на приємних умовах. Тож, перш за все, потрібно вчасно запустити рекламні кампанії та сформувати у споживачів чітку асоціацію з датою. 

Другий аспект — подбайте, щоб вашої пропозиції було у вас в достатній кількості. Заздалегідь сплануйте, чи вистачить вам бажаних товарів на кожен клієнтський запит і що можете допродати та запропонувати, як альтернативу.

Ці етапи важливі. Проте бренди часто пропускають чекап ще одного сегменту — продажів. З одного боку, ви вже могли втратити на цьому заробіток. Із іншого —  ніколи не пізно удосконалюватися. Поки ваші конкуренти тримають продажі на другому плані, зробіть стрибок уперед і відрізняйтеся від інших. 

 

Як отримати максимальну вигоду?

Для того, щоб бізнесу виграти під час «чорної п’ятниці» та використати досвід після неї для збільшення заробітку, додайте до перевірки маркетингу та продуктової лінійки три кроки.

1.Підготовка відділу продажів. Після узгодження загальної стратегії, рекламних кампаній і продуктової лінійки проаналізуйте, чи має команда все необхідне для чіткої роботи в період ажіотажу. Щоб закривати всі запити з максимальною конверсією, вашим менеджерам знадобляться три скіли:.

  • Злагодженість. У процесі легко щось пропустити й вмить втратити клієнта. Краще, коли вся команда заздалегідь знає, що потрібно пропонувати та кому, як донести цінність продукту та зробити процес оформлення замовлення комфортним для людини.
  • Швидкість. Команда повинна бути готова до інтенсивнішої, ніж зазвичай, роботи. Проведіть точкові навчання, надайте скрипти, перевірте інструменти. Автоматизовані шаблони та налаштована CRM-система економлять сейлзам час на рутинній роботі, а відточені навички дають змогу вирішувати завдання в моменті.
  • Азарт. У природі роботи менеджера лежить прагнення до щоразу кращих показників. Саме на період «чорної п’ятниці» придумайте фінансову або нематеріальну мотивацію для працівників. Створіть передчуття «золотого часу» для команди. Від того, наскільки співробітники будуть заряджені на результат, залежить ефективність відділу продажів.

 

2.Реалізація задуманого. Щоб втілити план на «чорну п’ятницю» на 100%, вам необхідно тримати руку на пульсі. У процесі завжди виникають нюанси. Коли ви «увімкнені», то з легкістю можете відкоригувати стратегію продажів, продуктову лінійку чи кроки в маркетингу під час роботи. Контролюйте звіти, проводьте короткі зідзвони та «підтягуйте» слабкі сторони в моменті, щоб не втратити можливості.

3.Аналітика та опрацювання нової бази. Після «чорної п’ятниці» проаналізуйте отриманий досвід: конверсію кожного менеджера, загальний заробіток, середні чеки тощо. Зверніть увагу на продажі під час акційного періоду. Можливо, ви побачите закономірність між оферами, видами продуктів і кількістю замовлень у перші та останні дні розпродажу. Висновки знадобляться вам для майбутніх масштабних акцій.

Пам’ятайте і про те, що після такого ажіотажу відділу продажів варто продовжити спілкування з великою кількістю нових клієнтів. Одні люди просто цікавилися — з ними можна працювати повторно після «чорної п’ятниці» і таки допродати ваш товар чи послугу. Інші придбали, хоч і не за максимально вигідною для вас пропозицією. Подумайте, як провести цих клієнтів далі за продуктовою лінійкою та налаштувати на продовження вашої співпраці. Так ви зекономите гроші на маркетинг й ефективно використаєте наявні ресурси.

Нерідко успіхи команди залежать від очевидних дій, які через поспіх залишаються недооціненими. Звертайте однакову увагу на приготування до масштабних акцій та аналітику після. Тільки система, цифри та порядок у процесах забезпечать вам максимальний результат. 

 

Олександра Крістова
Історія від
Олександра Крістова
Co-founder та CEO агенції з продажів lletsell