Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

7 обов'язкових інструментів інтернет-маркетингу для стартапу

04.06.2021, 11:00

Важливе завдання при організації бізнесу — побудова власної автоматизованої системи отримання прибутку. Йдеться про воронку продажів, що працює через рекламу, потім доведення до угоди та власне саму угоду, з переходом на повторні продажі.

Це мінімальний і обов'язковий набір інструментів аналітики, який необхідний стартапу вже на стадії MVP проєкту. Ці інструменти є цеглинками створення воронки для будь-якого стартапу.

 

1. Google Tag Manager

Про GTM знають всі, хто так чи інакше пов'язаний із сайтами. 

Це тег, який один раз встановлюється на сайт або мобільний додаток і дозволяє в інтерфейсі GTM інтегрувати на сайт або додаток всі необхідні коди сервісів аналітики.

Це як контейнер, в який після встановлення можна складати коди різних сервісів, більшість з яких налаштовуватимуться автоматично при синхронізації з GTM.

Вам не потрібно турбувати програмістів щоразу, коли треба встановити новий код на сайт у визначене місце і у визначений спосіб. За допомогою GTM ви зможете налаштовувати відстеження дій користувачів, наприклад, такі як: відвідування певних сторінок, кліки, натискання кнопок, відправка форм, подій, конверсій, онлайн-продажі. І передавати інформацію відповідним сервісам аналітики.

Всі сервіси, які ми будемо розглядати в цій статті, я рекомендую інтегрувати на сайт або в мобільний додаток саме через попередньо встановлений GTM.

 

2. Google Analytics
GA — основний інструмент вебаналітики, в якому збирається інформація про користувачів, аудиторії, дії, джерела трафіку, переходи на сайті або в мобільному додатку. Зв'язок з рекламним кабінетом дозволяє зв'язати рекламні кампанії в Google Ads з цільовими діями на сайті або в додатку і налаштовувати ефективні рекламні кампанії з оптимізацією на конверсії, аналізувати ефективність різний рекламних джерел, каналів, налаштувань націлювання.

Можливості аналітики:

  • аналіз трафіку;

  • відстеження даних по SEO;

  • аналіз і сегментація цільової аудиторії;

  • відстеження цільових дій, подій, а також налаштування конверсій;

  • система формування звітів і багато іншого.
     

По суті, Google Analytics — це центр всієї інформації щодо сайту, відвідувачів, електронної комерції та просування. Але для новачка цей інструмент може здатися складним. Може знадобитись допомога спеціаліста з вебаналітики. Хоча зазвичай така допомога безоплатна. Наприклад, ми в агентстві для клієнтів налаштовуємо всі процеси в Google Analytics, які потрібні для отримання конверсій з реклами в Google Ads або Facebook Ads, безкоштовно.

 

3. Facebook Pixel

FB Pixel забезпечує зв'язок рекламного кабінету Facebook Ads і відповідно рекламні кампанії в Facebook та Instagram з цільовими діями на сайті або в мобільному додатку.

FB Pixel дозволяє налаштовувати один із найбільш ефективних видів рекламної кампанії, в яких FB і instagram служать джерелами трафіку, а сайт, інтернет-магазин або лендінг конвертує трафік в замовлення, продажі, передплати, скачування мобільних додатків тощо.

Чим можливості лідогенерації Facebook корисні для стартапів, я писав раніше у цьому матеріалі на порталі Дія.Бізнес.

За допомогою пікселя збирають дані про ефективність реклами, переходи та кліки, а також налаштовують звіти.

Створення пікселя відбувається в Events Manager у Facebook, там можна знайти потрібний варіант коду, після цього інтегрувати код на сайт за допомогою GTM, додати вручну, або через будь-який інший партнерський сервіс.

Після установки пікселя можна перейти до налаштувань подій у Facebook. 
Це потужний інструмент для підвищення ефективності реклами. Pixel збирає і сегментує аудиторії, які в подальшому можна використовувати для ретаргетингу та формування подібних (look-alike) аудиторій для вашої реклами.

 

4. Call tracking (Колтрекінг)

Щодня дедалі більше бізнес-комунікацій переходять у соціальні мережі та месенджери. Але телефонні дзвінки залишаються важливим каналом комунікації і продажів для бізнесу. Колтрекінг якраз і покликаний відстежувати вхідні дзвінки в розрізі їх джерел і рекламних активностей. Записує дзвінки і допомагає менеджерам відділу продажів їх кваліфікувати.

Найбільш ефективно, коли він повноцінно інтегрований з усією системою аналітики: Google Analytics, рекламними кабінетами Google Ads і Facebook Ads і CRM-системою.

Система працює завдяки коду, який ставлять на сторінку сайту, де вказано робочий номер телефону. Коли покупець набирає номер, система підміняє його на інший. У такий спосіб стає зрозуміло, звідки прийшов клієнт і на якому етапі воронки продажів він перебуває. Завдяки їй можна:

  • відбирати найбільш ефективні канали реклами;

  • отримувати зворотний зв'язок від покупців;

  • контролювати роботу операторів;

  • обробляти скарги клієнтів;

  • експериментувати з маркетинговими інструментами, влаштовувати автоматичні обдзвони тощо.
     

Колтрекінг, як частина воронки продажів, легко інтегрується з аналітикою і CRM і є важливою частиною системи продажів.

 

5. IP-телефонія

Дозволяє контролювати й автоматизувати комунікацію з клієнтами і користувачами, насамперед відділу продажів і клієнтського сервісу. IP-телефонія може бути частиною системи колтрекінгу, а може виступати і як окремий маркетинговий інструмент. Найважливіший плюс телефонії — дешевий зв'язок і можливість купити телефонні номери будь-якої країни світу.

IP-телефонія є віртуальною електронною телефонною станцію. Кілька років тому, щоб отримати власну АТС, компанії були змушені або купувати окремий пристрій, або встановлювати та налаштовувати спеціалізований софт, а також підтримувати сервер і оплачувати послуги сисадміна, який цим займається. Тепер все простіше. Є сервіси, які надають послугу «під ключ». З налаштуванням і реєстрацією впорається будь-який користувач.

Ну і ще один принциповий плюс — легка інтеграція у воронки продажів.

 

6. CRM

CRM — це програма для автоматизації бізнес-процесів. Забезпечує зв'язок компанії з клієнтами, веде базу даних і організовує зв'язок маркетингових і аналітичних інструментів. У CRM повинні фіксуватися всі дії та контакти з потенційними клієнтами (лідами). Їх кваліфікація і комунікація на всіх етапах процесу продажів.

Щоб зрозуміти, що це і як працює, уявіть базу даних, в якій зберігаються карти клієнтів з усіма даними, номерами телефонів, соціальними мережами і месенджерами, історією замовлень, записами розмов, чим цікавився, а що не купив. А також щодо його переходів по рекламі, час, проведений на різних сторінках товарів тощо.

Уже це відкриває дуже широкі можливості. Але додайте сюди:

  • управління проєктами;

  • можливість записувати клієнтів на час;

  • автовидачу форм документів;

  • бухгалтерію;

  • інтеграцію з телефонією та багато іншого.

 

7. Наскрізна аналітика

Наскрізна аналітика — система моніторингу воронки продажів на всіх етапах. Завдання наскрізної аналітики — зібрати дані з різних інструментів і сервісів, агрегувати і представити комплексні дані аналітики рекламних кампаній і продажів, включаючи фінансові результати продажів.

Налаштувати наскрізну аналітику можна на базі Google Analytics шляхом глибокої інтеграції й імпортування даних з інших сервісів і CRM-систем або за допомогою спеціальних сервісів.

Такі сервіси вміють:

  • збирати статистику з різних систем реклами;

  • відстежувати й аналізувати проміжні конверсії;

  • підтягнути дані з CRM;

  • аналізувати маркетингові канали (соцмережі, пошук, месенджери) та багато іншого.
     

Користувач отримує вичерпні дані у вигляді графіків, звітів, показників доходу й окупності, а також можливість сортувати їх по каналах, часових періодах і аудиторіях.

Наскрізна аналітика стає Must Have для бізнесу, власники якого хочуть не відстати від часу, знати, звідки приходять ліди і як на них впливати.

 

Насамкінець

Кожен стартап має свою унікальну специфіку і потребує додаткових інструментів аналітики, унікального налаштування й інтеграції.

Інтернет-маркетинг для стартапу — це не стільки теорія, скільки практичний процес, заснований на використанні цих і подібних їм сервісів і інструментів як складових воронки продажів. При цьому сенс бізнесу — отримання максимального прибутку за мінімізації витрат. Це можуть бути товари або послуги, і важливо розуміти, що, навіщо і як ми використовуємо. Навіть якщо плануєте віддавати просування на аутсорс, кожен власник бізнесу повинен розуміти, за що платить і як працюють сервіси у воронці продажів.

Антон Юдін
Історія від
Антон Юдін
IT-підприємець, засновник діджитал-агентства UAWEB, сервісу генерації лідів Newlead.market і порталу Marketer.ua
Інші історії
Всі історії
Маркетинг
Особливості створення відеоконтенту в соціальних мережах: 14 ідей Reels для бізнесу
З кожним роком все більше брендів використовують формат коротких відео для досягнення маркетингових цілей. І понад 90% маркетологів, які вже використовують Reels у своїх стратегіях, продовжать це робити й надалі.
logo
Маркетинг
Як створити ефективну контент-стратегію для соцмереж, щоб зростали продажі та охоплення?
Під час опитування 55 % маркетологів, які працюють із соцмережами, повідомили про зростання обсягу продажів завдяки просуванню продукції та послуг на цифрових платформах.
logo
Маркетинг
Піар в сучасних реаліях
Кожна публічна людина чи компанія повинна розвивати свій особистий бренд та впливати на розв'язання актуальних проблем суспільства користуючись власною популярністю та впізнаваністю.
logo
Маркетинг
Партнерський маркетинг у B2B: що працює для українських компаній на міжнародному ринку
Вихід на міжнародні ринки для українських B2B компаній — це не лише стратегічний крок, а й справжній виклик, що вимагає комплексного підходу: адаптації, розуміння культурних і бізнесових реалій, ефективної стратегії та побудови надійних партнерських відносин.