Що таке «бриф» і навіщо він потрібен?
28 липня, 2020
Матеріал створений за підтримки Агентство комунікацій «ВАРТО»
Бриф — це анкета-документ, в якому описують всі основні завдання по проєкту, вимоги і вхідні дані.
Якісний бриф:
- економить час;
- швидко вводить у курс справ;
- допомагає зрозуміти обсяг роботи.
Які є складові брифа?
Типовий бриф складається з таких елементів:
- інформація про компанію клієнта (її спеціалізація, особливості, конкурентні переваги);
- концепція, ідея проєкту, над яким доведеться працювати;
- цільова аудиторія (для кого розробляється продукт);
- технічні характеристики (залежить від конкретної послуги);
- дедлайни;
- очікувані результати;
- контакти замовника;
- додаткова інформація (потрібно дати можливість клієнту додати щось важливе, про що не згадувалося в брифі).
Список може змінюватися в залежності від проєкту і послуг, що надаються, але в будь-якому випадку 80% перерахованих складових в ньому буде.
Важливий нюанс: бриф — це не технічне завдання (ТЗ). Так, обидва документи схожі, але у них різні завдання. Бриф потрібен, щоб у цілому зрозуміти, над чим треба працювати, яка головна мета проєкту. А ТЗ — це конкретне завдання з певними технічними характеристиками. Якщо проєкт великий, їх може бути кілька під окрему послугу або продукт. Найчастіше бриф стає основою для ТЗ.
В якому форматі робити?
Є три зручні (для обох сторін) формати брифа:
- Google Документ. Його не потрібно пересилати один одному, легко редагувати і вся інформація буде в онлайн режимі.
- Google Форма. Щось на зразок звичайної анкети, де є питання, а замовник в спеціальному полі прописує або обирає відповіді, які зберігаються в тій же формі і відображаються тільки власнику файлу (тобто вам як виконавцю).
- Анкета на своєму сайті. Створюється у вигляді поп-апа або звичайної форми для збору заявок.
У процесі роботи протестуйте всі варіанти та оберіть той, з яким працювати найпростіше.
Не рекомендуємо пропонувати замовнику залишати відповіді на питання у вигляді голосових повідомлень. Тоді його фрази можуть бути нечіткими, розмитими. Коли людина письмово відповідає, то більш відповідально до цього підходить і намагається максимально конкретно сформулювати думки.