Інструменти інтернет-маркетингу
07 травня, 2020
Матеріал створений за підтримки Promodo
Інтернет надає чудові можливості для просування бізнесу. Однією з ключових переваг інтернет-маркетингу є можливість глибокого аналізу результатів, розуміння, який інструмент працює краще або гірше і чому.
Інструменти інтернет-маркетингу можна умовно розділити на дві категорії:
- ті, що продають («перформанс» — від англ. Perform — виконувати)
- охопні іміджеві («діджитал»).
Інструменти інтернет-маркетингу, що продають
Цей блок інструментів націлений на те, як, умовно, з 1 гривні маркетингового бюджету вилучити 2 гривні. чистого прибутку. Ці інструменти, які можна прозоро виміряти, дають можливість детально проаналізувати результати в розрізі отриманих продажів.
Зазначені нижче перформанс-інструменти найкращим чином підходять для просування в категоріях товарів і послуг, де клієнтський попит вже сформований. Якщо потрібно просунути на ринок інноваційні товари або послуги, які не мають аналогів, — краще обрати охопні інструменти, які будуть розглянуті далі.
Пошукова оптимізація або SEO (скорочення від англ. Search Engine Optimisation)
Величезна кількість користувачів щодобово шукає інформацію в Google — і це прекрасна можливість для бізнесу отримати клієнтів. Під час пошуку користувач бачить як рекламні позиції (розглянемо далі, в блоці «контекстна і таргетована реклама»), так і позиції, за які платити не потрібно.
Google щомиті сканує мільярди інтернет-сторінок і автоматично визначає результати, які найбільш підходять під запити користувачів — релевантні ключовим словам.
Процес поліпшення сайтів з метою зростання переходів користувачів з неоплачуваного пошуку називається пошуковою оптимізацією (SEO).
Ключові фактори, що впливають на релевантність:
- якість сайту, текстового вмісту («контенту») і його відповідності пошуковим запитам користувачів;
- авторитетність сайту і його окремих сторінок — визначається кількістю і якістю зовнішніх сайтів, які мають посилання на ваш сайт (посилання з авторитетного сайту дає більше «ваги»).
Контекстна та таргетована реклама
Покупка реклами («трафіку») на основних рекламних платформах (Google, Facebook і т.д.) є ще одним способом привернути увагу потенційних клієнтів.
Так виглядає рекламне повідомлення в Facebook:
Контекстна та таргетована реклама дає можливість детально підбирати аудиторію й обирати оголошення відповідно до інтересів цільової аудиторії.
Рекламні оголошення в екосистемі Google відображаються у результатах пошуку (у вигляді оголошень з позначкою «Реклама», а за деякими запитами — у вигляді плитки товарів Google Shopping на сайтах Google (наприклад, Youtube) і на сайтах-партнерах Google.
Контекстна реклама — це оголошення в результатах пошуку. Саме ця реклама відмінно працює для продажу, оскільки дає клієнтові пряму відповідь на його питання — наприклад, «придбати ноутбук». Імовірність покупки збільшується, якщо пошуковий запит сформульовано точніше, тому повернення рекламних інвестицій за такими запитами зазвичай краще.
Ремаркетинг — це оголошення, що показуються користувачам, які раніше вже відвідували сайт. Одним з найбільш ефективних інструментів є ремаркетинг по користувачам, які найближче підійшли до покупки («кинуті кошики»).
Маркетинг повторних продажів (email/sms/web-push повідомлення)
Поступово кожен бізнес обростає базою поточних і потенційних клієнтів, за якими накопичується історія взаємодії (історія покупок або пересування по воронці продажів). Вартість контакту з цими клієнтами набагато нижче, ніж у контекстній рекламі, при цьому є можливість дуже тонко налаштувати повідомлення під кожного конкретного клієнта («персоналізований маркетинг 1-на-1»).
Дуже ефективним інструментом роботи є так звані тригерні розсилки. За певної події (наприклад, користувач «Додав товар у кошик, але не закінчив покупку») запускається певний сценарій взаємодії з клієнтом (наприклад, відправляється імейл «Завершіть замовлення — та отримайте знижку 20% на наступне замовлення).
На ринку існує безліч маркетингових систем які дозволяють гнучко налаштувати правила взаємодії з клієнтами і тим самим в автоматичному режимі підвищувати продажі.
Охопні іміджеві інструменти
Блок охопних іміджевих інструментів інтернет-маркетингу дозволяє вирішувати завдання створення попиту, підвищення знання про бренд або продукт, розвитку потрібних асоціацій з брендом або продуктом.
Банерно-медійна реклама (display ads)
Банерно-медійна реклама в екосистемі Google дозволяє провести масштабну рекламну кампанію з великим охопленням. При цьому можна гнучко налаштувати параметри цільової аудиторії (жінки 25-40 років, що проживають в Києві, користувачі телефонів на платформі Android з інтересами в сфері домашні тварини»).
Як форматі рекламних повідомлень (креативів) можуть використовуватися статичні й анімовані зображення («банери») а також відеоролики (для платформи Youtube).
Приклад відеоролика в Youtube:
Приклад банерної реклами на сайті-партнері Google:
Просування в соціальних мережах (SMM — скорочення від Social Media Marketing)
Робота з соціальними мережами — ключовий інструмент, що дозволяє налагодити двосторонній зворотний зв'язок компанії зі своєю аудиторією.
Facebook, Instagram, з недавніх пір — TikTok об'єднують в собі величезну кількість людей і дають можливість компаніям розвивати свої спільноти, публікувати і просувати свій контент.
Ефективною практикою є підтримка зв'язку з клієнтами через соціальні мережі, публікація контенту різного типу (не так орієнтованого на прямі продажі, скільки освітнього і залучаючи-ігрового). Правильний розвиток спільноти дозволяє сформувати відмінний імідж «людської» компанії, з якою хочеться мати справу.