Вимірювання впливу та управління впливом
09 серпня, 2024
Матеріал створений за підтримки EVPA
Європейська асоціація венчурної філантропії (EVPA) розробила п'ятиетапний процес вимірювання та управління впливом, який можуть використовувати як інвестори, так і об'єкти інвестування. Ця система є циклічним процесом, який організація має проходити неодноразово для постійного вдосконалення стратегії впливу.
- Перший етап: визначення цілей. Організації повинні встановити довгострокові цілі як на рівні інвестора, так і на рівні об'єкта інвестування, з чітким розумінням очікуваного результату, включно з мотивацією, ресурсами та часовими межами для вимірювання впливу.
- Другий етап: аналіз зацікавлених сторін. На цьому етапі важливо залучити всі ключові зацікавлені сторони, які вже є або можуть бути охоплені проєктом. Інвестори повинні визначитись, як і коли з ними взаємодіяти.
- Третій етап: формування методології оцінювання. Процес вимірювання досягнень ґрунтується на довгострокових цілях і включає визначення проміжних та фінальних результатів, початкових ресурсів та вибір SMART-індикаторів для вимірювання прогресу.
- Четвертий етап: перевірка та оцінка впливу. Інвестори можуть використовувати цей етап для уточнення своїх цільових результатів і відповідних показників, щоб підвищити рівень соціального впливу. При цьому до процесу важливо залучити основні зацікавлені сторони, зокрема, кінцевих бенефіціарів, які найкраще можуть визначити цінність отриманого результату.
- П'ятий етап: підготовка звітів. Йдеться про постійний моніторинг та звітність, завдяки яким інвестори у прийнятний спосіб демонструватимуть зацікавленим сторонам та громадськості, чи відповідає досягнутий прогрес поставленим цілям.
Впровадження цієї системи сприяє більш прозорому та ефективному управлінню впливом задля досягнення довгострокових соціальних цілей та гармонізації міжнародних стандартів у сфері соціального інвестування.