Як визначити код товару?
Залізничні машини і обладнання відносяться до декількох товарних груп:
Код HS/УКТЗЕД | Опис категорії |
8601 | Залiзничнi локомотиви iз зовнiшнiм джерелом електроживлення або з живленням вiд електричних акумуляторiв
|
8602 | Iншi залiзничнi локомотиви; локомотивнi тендери |
8603 | Самохiднi вагони пасажирськi залiзничнi або трамвайнi, вантажнi вагони, вагони-платформи, крiм включених до товарної позицiї 8604 |
8604 | Транспортнi засоби самохiднi або несамохiднi для ремонту та технiчного обслуговування залiзничних або трамвайних колiй (наприклад, ремонтнi вагони, вагони-крани, вагони шпалопiдбивнi, вирiвнювачi колiї, вагони контрольно-випробовувальнi) |
8605 | Вагони пасажирськi залiзничнi або трамвайнi, несамохiднi; вагони багажнi, вагони поштовi та iншi спецiалiзованi вагони залiзничнi та трамвайнi, несамохiднi (крiм вагонiв товарної позицiї 8604) |
8606 | Вагони залiзничнi або трамвайнi для перевезень вантажiв колiями, несамохiднi |
8607 | Частини до залiзничних локомотивiв або моторних вагонiв трамвая або рухомого складу |
8608 | Шляхове обладнання та обладнання для залiзничних чи трамвайних шляхiв; механiчне (включаючи електромеханiчне) сигнальне обладнання, прилади забезпечення безпеки чи управлiння рухом на залiзницi, трамвайних шляхах, автомобiльних дорогах, внутрiшнiх водних шляхах, паркувальних спорудах, у портах або на аеродромах; частини перелiчених приладiв та обладнання |
8609 | Контейнери (включаючи ємностi для перевезення рiдин та газiв), спецiально призначенi та обладнанi для перевезення одним або декiлькома видами транспорту |
Які тарифи діють?
Ставка ввізного мита на продукцію залізничного машинобудування з України до ЄС дорівнює 0%.
Чи застосовуються тарифні квоти?
Тарифні квоти на імпорт до ЄС продукції залізничного машинобудування з України не застосовують.
Правила походження
Для того, щоб скористатися преференціями в рамках Угоди про вільну торгівлю між Україною та ЄС, товар має бути походженням з України та відповідати правилам походження.
Правила походження у рамках Угоди про вільну торгівлю між Україною та ЄС є ідентичними правилам походження в рамках Угоди про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження (скороч. Угоди Пан-Євро-Мед).
Щодо продукції за кодами HS/УКТЗЕД 8601-8609 діють наступні правила походження (згідно Додатку 1 і 2 Угоди Пан-Євро-Мед):
Матеріали і складові, з яких виготовлено продукцію, вироблені в Україні та мають статус походженням з України, можна використовувати без обмежень;
Матеріали і складові походженням з ЄС та інших країн-учасників Угоди Пан-Євро-Мед можна використовувати без обмежень;
Під час використання матеріалів походженням з інших країн – див. таблицю нижче:
Код HS/УКТЗЕД | Правило походження |
Всі коди групи 86, крім 8606 | Виробництво, у якому ціна усіх матеріалів не перевищує 40% ціни товару від виробника |
8606 | Виробництво: - з матеріалів будь-якого заголовку, окрім матеріалів даного товару, і - у якому ціна усіх матеріалів не перевищує 40% ціни товару від виробника або Виробництво, у якому ціна усіх матеріалів не перевищує 30% ціни товару від виробника |
Вимоги
1. Основні вимоги.
Залізничні машини і обладнання повинні відповідати Директиви №2016/797 про взаємодію (сумісність) системи залізниць у ЄС.
Директива визначає умови проектування, будівництва, введення в експлуатацію, модернізації, експлуатації та обслуговування частин залізничної системи. Суттєві вимоги, яким повинна відповідати залізнична продукція, викладені у Додатку 3 Директиви.
Пріоритетними методами забезпечення вимог Директиви є застосування Технічних специфікацій для забезпечення взаємодії (англ. Technіcal Specіfіcatіon for Іnteroperabіlіty, TSІ) та Гармонізованих стандартів ЄС. У разі відсутності TSI і Гармонізованих стандартів або їх неповноти, необхідно застосовувати національні стандарти країн ЄС.
Перелік TSI - за посиланням.
Перелік Гармонізованих стандартів ЄС щодо залізничних машин і обладнання - за посиланням.
Процедури доведення відповідності різних підсистем і компонентів сумісності залізничного обладнання вимогам відрізняються і містяться у Додатку 4 до Директиви, а також у кожному TSI. Дані процедури передбачають залучення нотифікованих органів країн ЄС для проведення оцінки відповідності, перелік нотифікованих органів – за посиланням.
2. Додаткові вимоги.
Регламент №1005/2009 про речовини, які руйнують озоновий шар.
Ввезення до ЄС машин і обладнання, що містять речовини, які руйнують озоновий шар, заборонено. Перелік таких речовин даний у Додатках 1 і 2.
Регламент №517/2014 про фторовані парникові гази.
Регламент встановлює обмеження або заборону на розміщення на ринку ЄС певних видів обладнання, яке встановлюється на залізничному транспорті і містить фторовані парникові гази згідно Додатку 3. Його дія розповсюджується, зокрема, на обладнання для вентиляції, кондиціонування і обігрівання, захисту від пожежі тощо, перелік. Перелік фторованих парникових газів даний у Додатку 1.
Додаткова інформація – за посиланням.
Галузеві асоціації
UNIFE (Association of the European Rail Supply Industry)
Спеціалізовані виставки/ярмарки
European Mobility EXPO
Париж, Франція
International Railway Summit
Берлін, Німеччина
IAF
Мюнстер, Німеччина
RailTech Europe
Утрехт, Нідерланди
SIFER
Лілль, Франція
EXPO Ferroviaria
Мілан, Італія
TRAKO
Ґданськ, Польща
Elmia Nordic Rail
Єнчепінг, Швеція