Як визначити код товару?
Залізничні машини і обладнання відносяться до декількох товарних груп:
| Код HS/УКТЗЕД | Опис категорії | 
| 8601 | Залiзничнi локомотиви iз зовнiшнiм джерелом електроживлення або з живленням вiд електричних акумуляторiв 
 | 
| 8602 | Iншi залiзничнi локомотиви; локомотивнi тендери | 
| 8603 | Самохiднi вагони пасажирськi залiзничнi або трамвайнi, вантажнi вагони, вагони-платформи, крiм включених до товарної позицiї 8604 | 
| 8604 | Транспортнi засоби самохiднi або несамохiднi для ремонту та технiчного обслуговування залiзничних або трамвайних колiй (наприклад, ремонтнi вагони, вагони-крани, вагони шпалопiдбивнi, вирiвнювачi колiї, вагони контрольно-випробовувальнi) | 
| 8605 | Вагони пасажирськi залiзничнi або трамвайнi, несамохiднi; вагони багажнi, вагони поштовi та iншi спецiалiзованi вагони залiзничнi та трамвайнi, несамохiднi (крiм вагонiв товарної позицiї 8604) | 
| 8606 | Вагони залiзничнi або трамвайнi для перевезень вантажiв колiями, несамохiднi | 
| 8607 | Частини до залiзничних локомотивiв або моторних вагонiв трамвая або рухомого складу | 
| 8608 | Шляхове обладнання та обладнання для залiзничних чи трамвайних шляхiв; механiчне (включаючи електромеханiчне) сигнальне обладнання, прилади забезпечення безпеки чи управлiння рухом на залiзницi, трамвайних шляхах, автомобiльних дорогах, внутрiшнiх водних шляхах, паркувальних спорудах, у портах або на аеродромах; частини перелiчених приладiв та обладнання | 
| 8609 | Контейнери (включаючи ємностi для перевезення рiдин та газiв), спецiально призначенi та обладнанi для перевезення одним або декiлькома видами транспорту | 
Які тарифи діють?
Ставка ввізного мита на продукцію залізничного машинобудування з України до ЄС дорівнює 0%.
Чи застосовуються тарифні квоти?
Тарифні квоти на імпорт до ЄС продукції залізничного машинобудування з України не застосовують.
Правила походження
Для того, щоб скористатися преференціями в рамках Угоди про вільну торгівлю між Україною та ЄС, товар має бути походженням з України та відповідати правилам походження.
Правила походження у рамках Угоди про вільну торгівлю між Україною та ЄС є ідентичними правилам походження в рамках Угоди про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження (скороч. Угоди Пан-Євро-Мед).
Щодо продукції за кодами HS/УКТЗЕД 8601-8609 діють наступні правила походження (згідно Додатку 1 і 2 Угоди Пан-Євро-Мед):
- Матеріали і складові, з яких виготовлено продукцію, вироблені в Україні та мають статус походженням з України, можна використовувати без обмежень; 
- Матеріали і складові походженням з ЄС та інших країн-учасників Угоди Пан-Євро-Мед можна використовувати без обмежень; 
- Під час використання матеріалів походженням з інших країн – див. таблицю нижче: 
| Код HS/УКТЗЕД | Правило походження | 
| Всі коди групи 86, крім 8606 | Виробництво, у якому ціна усіх матеріалів не перевищує 40% ціни товару від виробника | 
| 8606 | Виробництво: - з матеріалів будь-якого заголовку, окрім матеріалів даного товару, і - у якому ціна усіх матеріалів не перевищує 40% ціни товару від виробника або Виробництво, у якому ціна усіх матеріалів не перевищує 30% ціни товару від виробника | 
Вимоги
1. Основні вимоги.
Залізничні машини і обладнання повинні відповідати Директиви №2016/797 про взаємодію (сумісність) системи залізниць у ЄС.
Директива визначає умови проектування, будівництва, введення в експлуатацію, модернізації, експлуатації та обслуговування частин залізничної системи. Суттєві вимоги, яким повинна відповідати залізнична продукція, викладені у Додатку 3 Директиви.
Пріоритетними методами забезпечення вимог Директиви є застосування Технічних специфікацій для забезпечення взаємодії (англ. Technіcal Specіfіcatіon for Іnteroperabіlіty, TSІ) та Гармонізованих стандартів ЄС. У разі відсутності TSI і Гармонізованих стандартів або їх неповноти, необхідно застосовувати національні стандарти країн ЄС.
Перелік TSI - за посиланням.
Перелік Гармонізованих стандартів ЄС щодо залізничних машин і обладнання - за посиланням.
Процедури доведення відповідності різних підсистем і компонентів сумісності залізничного обладнання вимогам відрізняються і містяться у Додатку 4 до Директиви, а також у кожному TSI. Дані процедури передбачають залучення нотифікованих органів країн ЄС для проведення оцінки відповідності, перелік нотифікованих органів – за посиланням.
2. Додаткові вимоги.
1. Регламент №2024/590 про речовини, які руйнують озоновий шар.
Ввезення до ЄС машин і обладнання, що містять речовини, які руйнують озоновий шар, заборонено. Перелік таких речовин даний у Додатках 1 і 2.
2. Регламент №2024/573 про фторовані парникові гази.
Регламент встановлює обмеження або заборону на розміщення на ринку ЄС певних видів обладнання, яке встановлюється на залізничному транспорті і містить фторовані парникові гази. Його дія розповсюджується, зокрема, на обладнання для вентиляції, кондиціонування і обігрівання, захисту від пожежі тощо, перелік. Перелік фторованих парникових газів даний у Додатку 1.
Додаткова інформація – за посиланням.
Галузеві асоціації
UNIFE (Association of the European Rail Supply Industry)
Спеціалізовані виставки/ярмарки
European Mobility EXPO
- Париж, Франція 
International Railway Summit
- Берлін, Німеччина 
IAF
- Мюнстер, Німеччина 
RailTech Europe
- Утрехт, Нідерланди 
SIFER
- Лілль, Франція 
EXPO Ferroviaria
- Мілан, Італія 
TRAKO
- Ґданськ, Польща 
Elmia Nordic Rail
- Єнчепінг, Швеція