Як визначити код товару?
У загальному випадку косметика підпадає під код товарної групи 3304.
Змішані продукти
Іноді може бути незрозумілим, чи є певний продукт косметичним виробом, що підпадає під законодавство ЄС щодо косметичних виробів, або ж він підпадає під інше галузеве законодавство, наприклад, медичне законодавство ЄС або Директиву ЄС щодо безпеки іграшок. У випадку цих «змішаних продуктів» рішення про класифікацію продукту повинно прийматися на індивідуальній основі.
Прикладом змішаного продукту є серветка, яка містить речовини косметичного виробу. Сама серветка не є а ні речовиною, а ні сумішшю, що є одним із визначень косметичного виробу. Проте серветка може бути «транспортним засобом» для доставки речовини або суміші до шкіри людини. Ця речовина або суміш, якщо вона призначена для контакту з різними зовнішніми частинами людського тіла, з метою виключно або головним чином очищення цих зовнішніх частин, для їх ароматизації, зміни їх зовнішнього вигляду та / або для корекції запахів тіла та/або його захисту або його збереженні в хорошому стані, підпадають під сферу застосування Регламенту про косметичні вироби.
Детальніше про побічні продукти можна дізнатися на вебсайті Комісій ЄС.
Які тарифи діють для косметики на ринку ЄС?
Угода про асоціацію з ЄС передбачає скасування імпортних мит для більшості продукції, яка експортується з України.
Для косметики на даний момент ставка ввізного мита дорівнює 0%.
Чи застосовуються тарифні квоти для косметики?
Для більшості товарів Угода про асоціацію з ЄС не передбачає застосування тарифних квот.
Не застосовуються такі квоти і для косметики, що означає, що косметику до ЄС можна експортувати за ставкою мита 0% без обмеження обсягів.
Як скористатися перевагами вільної торгівлі з ЄС?
Для того, щоб скористатися преференціями в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС (не оподатковуватися ввізним митом або оподатковуватися пільговим митом), товар має бути походженням з України та відповідати правилам походження.
Правила походження визначені Протоколом І до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
Для косметики існують наступні особливості:
Виробництво з матеріалів будь-якого заголовку, окрім матеріалів даного товару. Проте можливе використання матеріалів того ж заголовку, за умови, що їхня загальна ціна не перевищує 20% ціни товару від виробника або
Виробництво, у якому ціна усіх матеріалів не перевищує 40 % ціни товару від виробника.
Вимоги ЄС до косметики
Вимоги до складу
Вимоги до косметичної продукції на ринку ЄС регулюються Регламентом № 1223/2009.
Згідно з Регламентом при розміщенні на ринку ЄС заборонені косметичні продукти, які містять деякі речовини, а саме:
Речовини перелічені в Додатку ІІ до Регламенту, в будь-якому разі та за всіх обставин (утім допускається ненавмисна наявність невеликої кількості цих речовин, через домішки у природних або синтетичних інгредієнтах, потрапляння в процесах виробництва, зберігання чи з упаковки, якщо це технічно неминуче за дотримання належної виробничої практики (GМР), і за умови, що їх наявність не шкодить здоров’ю людини)
Речовини перелічені в Додатку ІІІ до Регламенту, якщо вони використовуються без дотримання встановлених обмежень.
Фарбувальні речовини, консерванти та УФ-фільтри, дозволені у використанні в якості інгредієнтів для косметичних продуктів, перелічені у Додатку IV, Додатку V та Додатку VI до Регламенту відповідно.
Заборонено використання речовин, які є канцерогенними, мутагенними або токсичними для репродуктивного здоров'я, крім виняткових випадків.
Регламент забороняє розміщення на ринку ЄС косметичних продуктів, кінцевий склад або інгредієнти яких були предметом випробувань на тваринах, крім виняткових випадків.
Вимоги до маркування
Косметичні товари на ринку ЄС можна продавати тільки за умови, що на косметичному контейнері та пакуванні міститься наступна інформація, виконана незмивним, розбірливим і добре видимим шрифтом:
Ім'я та адреса відповідальної особи. Для імпортованих косметичних засобів має бути зазначена країна походження.
Номінальний вміст в момент пакування, виражений за вагою або об'ємом
Мінімальна дата придатності, зазначена після символу, вказаного в пункті 3 Додатку VII, або фрази «Best used before the end of» («Найкраще використати до»). Ця вимога не є обов’язковою для продуктів з мінімальним терміном придатності понад 30 місяців, для яких має бути позначений період після відкриття, протягом якого продукт можна використовувати без ризику для споживача. Цю інформацію слід позначити символом, поданим у пункті 2 Додатку VІІ, який передує зазначенню періоду.
Особливі застороги під час використання
Номер партії виробництва або довідкова інформація для ідентифікації товару. Якщо розмір продуктів замалий, цю інформацію можна розмістити тільки на вторинній упаковці
Призначення продукту
Перелік інгредієнтів, який може бути зазначений на упаковці із заголовком «Інгредієнти». З цією метою Єврокомісія прийняла Міжнародну номенклатуру косметичних інгредієнтів (International Nomenclature for Cosmetic Ingredients) своїм Рішенням №2019/701.
Якщо на упаковці неможливо розмістити необхідну інформацію з пунктів 4 та 7 через розмір або форму, її можна викласти на листівці, етикетці, стрічці або картці, що додається або прикріплюється до продукту. В такому випадку для посилання на інформацію використовується скорочення або символ, вказаний в пункті 1 Додатку VII.
Вимоги до інформування про імпорт
Перед розміщенням на ринку ЄС імпортованої косметичної продукції відповідальна особа повинна повідомити Європейській Комісії через Портал ЄС нотифікації косметичної продукції (EU Cosmetіc Products Notіfіcatіon Portal, CPNP) наступну інформацію:
Категорія косметичної продукції та її назва чи назви, за якими її можна точно ідентифікувати.
Ім'я та адреса відповідальної особи, де можна отримати всю необхідну інформацію про продукт.
Країна походження
Держава-член ЄС, в якій продукт буде розміщуватися на ринку.
Контактні дані фізичної особи для зв'язку в разі потреби.
Наявність речовин у формі наноматеріалів, включаючи їх ідентифікацію та обґрунтовано передбачувані умови впливу.
Назва та реєстраційний номер CAS (Chemical Abstract Service) або номер ЄС для речовин, класифікованих як канцерогени, мутагени чи токсичні для репродуктивних функцій, категорії 1A або 1B згідно з частиною 3 Додатку VI до Регламенту № 1272/2008.
Рамкова формула, що дозволяє оперативно та належно лікувати у разі виникнення труднощів.
Галузеві асоціації
Cosmetics Europe - The Personal Care Association / Європейська асоціація косметики
Avenue Herrmann Debroux 40
B-1160 Auderghem Brussels Belgium
+32 2 227 66 10
+32 2 227 66 27
European Federation for Cosmetic Ingredients (EFfCI) / Європейська федерація косметичних інгредієнтів
EFfCI Head Office 489 avenue Louise
1040 Brussels Belgium
+49 69 25.56.13.41
+49 69 25.56.13.42
European Flavour Association (EFFA) / Європейська асоціація ароматів
Avenue des Arts, 6 B - 1210 Brussels
+32 2 214 20 40
+32 2 230 02 65
International Fragrance Association (IFRA) / Міжнародна асоціація ароматів
Avenue des Arts 6 1210 Brussels Belgium
+32 (0)2 214 20 60
+32 (0)2 214 20 69
Спеціалізовані виставки/ярмарки
COSMETICA HANNOVER (раз на рік)
Косметика
Deutsche Messe Hannover
Німеччина (Берлін, Ганновер, Франкфурт)
COSMETICA Stuttgart (раз на рік)
Косметика
New Stuttgart Trade Fair Centre
Stuttgart Germany
CINDERELLA (раз на рік)
Косметика, парфумерія, перукарське мистецтво, білизна.
Lithuanian Exhibition Centre (Litexpo)
Lithuania Vilnius
Бухарест, Румунія
COSMEETING (раз на рік)
Все для краси
Paris Expo Porte de Versailles
Paris France
In-Cosmetics (раз на рік)
Інгредієнти для косметики і туалетних речей
Fira Barcelona
Spain Barcelona
WORLD OF BEAUTY & SPA PVA EXPO PRAHA (раз на рік)
Косметика, перукарське мистецтво та здоровий спосіб життя
PVA Letnany - Prague Exhibition Centre Letnany
Praha Czech Republic
Париж, Франція
Болонья, Італія
Варшава, Польща
Рига, Латвія