Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Як визначити код товару?

У загальному випадку Керамічна плитка підпадає під код товарної групи 6907.

Для визначення коду важливим є матеріал, з якої виготовлений товар, чи є плитка глазурована чи ні, та її розмір.

Детальний опис кожної товарної позиції для плитки наявний за наступним посиланням.

 

Які особливості потрібно враховувати при класифікації вашого продукту відповіно до групи 69?

  • Класифікація продукції керамічної плитки здійснюється відповідно до певного типу. Якщо говорити більш конкретно, існує декілька кодів товарів, між якими можна обрати залежно від так званого «коефіцієнта водопоглинання», не зважаючи на те, чи є ваш продукт видом «мозаїчної кераміки» чи «оздоблюваної кераміки». Коефіцієнт водопоглинання можна визначити за допомогою вакуумного методу, який описаний в стандарті ISO 10545-3.

  • Наприклад, керамічна плитка з різними коефіцієнтами водопоглинання має наступні TARIC коди:

    • 6907 21 00 00 (коефіцієнт водопоглинання за масою не повинен перевищувати 0,5%).

    • 6907 22 00 00 (коефіцієнт водопоглинання за масою перевищує 0,5 %, але не перевищує 10 %).

    • 6907 23 00 00 (коефіцієнт водопоглинання за масою перевищує 10 %).

  • 10-значні TARIC коди наведено тут лише для прикладу і тому ви повинні переконатися, що визначили правильний код для вашого типу керамічної плитки. В цілому, ви як суб’єкт господарської діяльності в Україні маєте можливість отримати допомогу щодо класифікації від вашого імпортера в ЄС.

 

Які тарифи діють для керамічних виробів на ринку ЄС?

Угода про асоціацію з ЄС передбачає скасування імпортних мит для більшості продукції, яка експортується з України.

Для керамічних виробів, за виключенням одного винятку, на даний момент ставка ввізного мита дорівнює 0%.

 

Виняток складає лише група товарів від кодом 6908 90 51:

  • Плитка та плити для мостіння або покриття пiдлоги, печей, камінів або стiн керамiчнi глазурованi; кубики керамiчнi, глазурованi для мозаїки та аналогічні вироби, на основi i без неї, інші

              ----- З поверхнею не більш як 90 см2

Для даних товарів ставка тарифу становить на кінець 2018 року 4,7%.

 

Чи застосовуються тарифні квоти для кераміки?

Ні, відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС тарифні квоти до української кераміки не застосовуються.

 

Правила походження

 

Правила походження на практиці

  • Оскільки для керамічної плитки, яка експортується з України до ЄС, встановлена тарифна преференція в розмірі 0%, необхідно забезпечити, щоб виробництво плитки відповідало конкретним правилам походження, які застосовуються до виробництва.

  • На практиці ви як український виробник або експортер плитки, щоб скористатися перевагами правил походження, можете використовувати матеріали неукраїнського походження (або неєвропейського походження) при виробництві плитки за умови, що використаний матеріал буде класифікуватися за іншою товарною позицією. У такому випадку керамічна плитка буде вважатися походженням з України.

  • Внаслідок двосторонньої кумуляції, якщо ви виготовляєте плитку в Україні та використовуєте будь-які компоненти /елементи (наприклад, глину) з ЄС, то виготовлена плитка буде вважатися походженням з України.

 

Вимоги ЄС до кераміки

 

Загальна безпечність продукції

Безпечність є ключовою вимогою до продукції на ринку ЄС. При цьому «безпечна продукція» – це будь-яка продукція, що не становить собою жодного ризику або лише мінімальний ризик, сумісний із використанням виробу, який можна вважати за прийнятний і який відповідає високому рівню охорони безпеки і здоров’я людей.

Загальні вимоги ЄС до безпечності продукції встановлені у Директиві 2001/95/ЕС, що доступна за посиланням англійською та українською мовами.

Зобов’язання щодо безпеки продукції застосовні до всіх операторів в ланцюжку виробництва та постачання, котрі можуть вплинути на характеристики безпечності продукції. Зокрема, Директива покладає зобов’язання моніторити безпечність продукції та надавати документи, які дозволяють простежити весь ланцюг виробництва та переміщення товару.

Директива також впроваджує систему оперативного обміну інформацією (систему RAPEX) між органами влади держав-членів ЄС та Європейською комісією щодо заходів для запобігання, обмеження або встановлення спеціальних умов виводу на ринок чи використання товарів, що створюють серйозні ризики.

 

Що робити, щоб підтвердити безпечність продукції?

Контроль за безпекою продукції покладається на компетентні органи держав-членів ЄС. Процедури з оцінки відповідності здійснюються виробником продукції або третьою стороною, яка несе відповідальність за таку оцінку. Маркування «СЕ» вказує, що продукт відповідає всім чинним вимогам і пройшов процедуру оцінки відповідності.

Детальніше про про процедуру оцінки відповідності та маркування «СЕ» читайте за посиланням.

 

Загальна безпечність продуктів

  • Директива 2001/95/ЄС щодо загальної безпечності продуктів має на меті забезпечити високий рівень безпечності продукції, яка розміщена на ринку ЄС.

  • Безпечний продукт – це продукт, який не становить собою жодного ризику або лише мінімальний ризик при використанні виробу. Береться до уваги:

    • Характеристика продукту (наприклад, склад, упаковка, інструкція з монтажу та встановлення та техобслуговування).

    • Вплив продукту на інші продукти, якщо це можна передбачити.

    • Презентація продукту, маркування, будь-які попередження та інструкція щодо його використання та утилізації, а також будь-які інші вказівки та відомості про виріб.

    • Категорії споживачів, які використовують цей продукт (наприклад, діти або літні люди).

  • Директива щодо загальної безпечності продукції застосовується до всіх споживчих товарів, включаючи керамічну плитку. Однак виключається вживана продукція, яка поставляється в якості антикваріату або як продукція, що повинна бути відремонтована чи приведена до кондиційного стану перед використанням.

  • Директива щодо загальної безпечності продукції може застосовуватися до деяких видів продукції разом із іншими законодавчими актами, які в окремих випадках вимагають маркування СЕ. Це стосується керамічної плитки, яка підпадає під дію Регламенту щодо будівельних виробів та матеріалів.

Для отримання більш детальної інформації відвідайте вебсайт Комісії ЄС.

 

Технічні характеристики будівельних матеріалів

Загальні гармонізовані умови для розміщення на ринку будівельних матеріалів встановлені Регламентом (ЄС) № 305/2011.

Обов’язкові вимоги стосуються не будівельної продукції, а будівельних робіт, в яких ці продукти будуть використані. Будівельні продукти повинні бути придатні для робіт, які задовольняють обов’язкові вимоги, викладені в Додатку І до Регламенту, а саме:

  • Механічний опір і стійкість

  • Пожежна безпечність

  • Гігієна, охорона здоров’я та довкілля

  • Безпека та легкий доступ у користуванні

  • Заощадження енергії та збереження тепла

  • Використання природних ресурсів з позицій сталого розвитку.

 

Основними зобов'язаннями виробника є:

  • Складання декларації про експлуатаційні якості (Declaratіon of Performance, DoP) за відповідною формою.

Декларацію про експлуатаційні якості повинен скласти виробник, якщо продукція розміщена на ринку і охоплена гармонізованим стандартом або узгоджується з європейським технічним оцінюванням (детально - за посиланням). Декларація про експлуатаційні якості характеризує основні показники будівельних товарів відповідно до дотичних гармонізованих технічних специфікацій. Складаючи декларацію про експлуатаційні якості, виробник бере на себе відповідальність за відповідність будівельної продукції заявленим характеристикам.

 

Маркування СЕ

Маркування знаком «CE» обов’язкове для тих будівельних продуктів, для яких виробник склав декларацію про експлуатаційні якості. Маркування «CE» свідчить про відповідність будівельної продукції заявленій продуктивності щодо основних характеристик, визначених гармонізованим стандартом або європейським технічним оцінюванням.

Виробник також повинен зберігати декларацію про експлуатаційні якості та технічну документацію протягом 10 років, забезпечити постійне виробництво, забезпечити можливість ідентифікувати продукцію, вказати контактні дані та надавати інструкції та інформацію про безпеку на відповідних мовах.

Ви також можете зв'язатися з компетентним органом у державі-члені ЄС, куди ви хочете експортувати. Зокрема, у Швеції це Шведська рада з питань житлового, будівництва та планування.

Ви також можете звернутися до органу стандартизації у відповідній державі-члені ЄС. Зокрема, у Швеції це Шведський інститут стандартів.

 

Добровільне екологічне маркування ЄС для твердих покриттів

Екологічне маркування або «квітковий логотип» – офіційна позначка Європейського Союзу для товарів з певного асортименту продукції, які найменше впливають на довкілля. Його застосовують, щоб пропагувати, а також, допомогти споживачам ідентифікувати продукти, які роблять значний внесок у розв’язання ключових екологічних проблем.

Участь у цій схемі добровільна. Це означає, що такі товари можна продавати на ринку ЄС і без квіткового логотипу, регулятивних вимог, які б зобов'язаний застосовувати екологічне маркування, немає.

Виробники, імпортери, постачальники послуг, трейдери або роздрібні продавці керамічної плитки для внутрішнього або зовнішнього використання можуть подати заявку на екологічне маркування відповідно до Регламенту.

 

Зверніть увагу!

Комісія ЄС розробила посібник, якщо ви хочете продавати керамічну плитку з екомаркуванням.

Більш детальну інформацію про екомаркування для твердих покриттів можна знайти на вебсайті Комісії ЄС.

 

Галузеві асоціації

 

European ceramic industry (Cerame-Unie)

  • Керамічна промисловість

  • Rue de la Montagne 17

  • B-1000 Brussels

  • Belgium

  • +32 2 808 38 80

  • +32 2 511 51 74


European Ceramic Society (ECerS) / Європейське керамічне товариство

  • Av. Gouverneur Cornez, 4

  • B-7000 Mons

  • Belgium

  • +32 (0)65 403421

  • +32 (0)65 403458

 

Спеціалізовані виставки/ярмарки

 

CERAMIC NETWORK (раз на рік)

  • Промислова та інженерна кераміка

  • Ester Limoges Technopole

  • Limoges, France


CERANOR (раз на рік)

  • Кераміка, скло, побутова техніка

  • Exponor

  • Porto, Portugal


CERCO (раз на рік)

  • Сучасна кераміка

  • Feria de Zaragoza

  • Zaragoza, Spain


CERSAIE (раз на рік)

  • Кераміка для ванних гарнітурів і будівельної індустрії

  • Bologna Exhibition Centre

  • Bologna Italy


TEKTONICA: SK (раз на рік)

  • Настінні і підлогові керамічні покриття для кухні та ванної кімнаті

  • Feira Internacional de Lisboa

  • Lisbon, Portugal


TRENDSET MÜNCHEN (раз на 2 роки)

  • Скло, фарфор, кераміка, народна творчість і ремесла

  • Fairground Messe München

  • Munich, Germany