Історія українських підприємців, які змінили б'юті-індустрію
09 серпня, 2023
На самому початку свого підприємницького шляху, майбутнім підприємцям доводиться зробити важливий вибір: створити щось унікальне та запатентувати продукт; знайти постачальника вже готової продукції; удосконалити те, що вже є на ринку.
Родина підприємців з Дніпра Сергій та Тетяна Шелест обрали удосконалити те, що вже є на ринку б’юті-індустрії та винайшли витяжку, яка захищає здоров’я майстрів манікюру.
Не можете вигадати велосипед — випустіть якісну спортивну версію
5 років тому родина підприємців з Дніпра вирішили відкрити свою справу. Стартовий капітал подружжя взяли зі своїх заощаджень: Сергій був інженером та мав бізнес у сфері зовнішньої реклами, а Тетяна — б’юті-портал, глянцевий журнал та величезний досвід у б’юті-індустрії. Напрямок бізнесу теж обрали доволі швидко, адже Тетяна була знайома з багатьма майстрами манікюру по всій Україні, а тому знала про розповсюджену проблему у цій сфері: шкоду від манікюрного пилу, який вдихають майстри.
Поєднання досвіду подружжя дозволило створити сімейну колаборацію — виробництво витяжок, які вбирають пил під час манікюру і тим самим захищають здоров’я майстра.
Тоді на ринку вже були витяжки, але габаритні: висота стандартного врізного манікюрного пилососу була 14 см, а мішок з нігтьовим пилом висів під столом, тим самим торкаючись ніг майстра та клієнта. А також такий пристрій було незручно очищати. Плюс гучний мотор. Підприємці вирішили це змінити, роблячи креслення просто у гаражі та на кухні.
Вирішили використати мотор з ефектом «торнадо» та розмістити його горизонтально. Тобто, замість традиційного одного — використали два відцентровані мотори. І тоді потік повітря через литі лопасті рівномірно захоплює пил абсолютно по всьому периметру витяжки. Також вирішили замінити традиційний мішок для збирання пилу на закритий багаторазовий фільтр і «втопити» його у стільниці. І тоді, аби замінити його — достатньо підняти металеву решітку на магнітах.
З 2017 року по 2022 рік ці витяжки вироблялися в орендованому приміщенні колишнього гуртожитку. Тобто це був не завод, а цех.
Також підприємці прагнули науково довести шкоду від манікюрного пилу. Тому у 2021 році на базі ДНУ ім. Олеся Гончара провели комплексний аналіз пилу після манікюру, визначили його розміри, форми і рух у приміщенні протягом робочого дня. І згідно з результатами дослідження, офіційно вперше у світі довели наскільки шкідливою є робота майстра манікюру без професійного обладнання. Згідно з дослідженням, майстри манікюру можуть зіткнутись з такими наслідками як риніт, бронхіт, дерматит, легеневий фіброз тощо. А тому здоров’я майстрів залежить від якості пристроїв для очищення повітря.
Релокували виробництво за 1 174 кілометрів та втратили понад 30 тисяч євро
У 2021 році Тетяна та Сергій хотіли розширити виробництво, бо країн для експорту було вже 16. Замовлень більшало. Тому у Дніпрі вже був знайдений завод, який підприємці хотіли купувати. Проте за два тижні до 24 лютого 2022 року внутрішнє передчуття змусило передумати й угоду було призупинено.
Коли почалася повномасштабна війна, темпи виробництва та продажів впали майже на 100%.
У Дніпро регулярно прилітали ракети, тому Тетяна та Сергій прийняли рішення ризикнути та побудувати завод в Ужгороді. Хоча іноземні партнери радили це зробити, наприклад, у Польщі, враховуючи що вже був налагоджений 100% експорт.
Будівництво заводу почалося у вересні 2022 року у чистому полі на ділянці 3 гектари. А вже у грудні 2022 року вдалося перевезти команду та обладнання з Дніпра і відправити першу партію товару з нового офісу.
Завод компанії в Ужгороді
Однак, релокація відбувалась зі складнощами: були серйозні проблеми з логістикою. Велика вантажівка не могла заїхати на території біля цеху, тому все обладнання довелося спочатку вантажити у буси, а вже потім переносити у велику фуру. На цьому етапі було зламано верстат вартістю у 5 000 євро та пошкоджено товару більш ніж на 10 000 євро. Релокація підприємства з Дніпра в Ужгород (1 174 кілометрів) коштувала загалом 30 000 євро.
2022 рік приніс бізнесу релокацію, будівництво нового заводу та перевезення команди. До війни у 2021 році, обсяг продажів компанії за рік був 1 млн євро. У 2022-му — 2 млн євро. Амбітна мета на 2023 рік — збільшити виторг до 7 млн євро та підкорити ринок Америки.
Підкорення міжнародних ринків
Насправді торгівельний ринок Європи та Америки боїться співпрацювати з українськими виробниками. Закордонні партнери спочатку подумають 15 разів перед тим як підписати контракт з нашим бізнесом. Вони бояться заводити в Україну великі кошти, бо це ризик. Наприклад, товар можуть заморозити на кордоні або у склад, де його зберігають, влучить ракета і його буде пошкоджено.
У світі здебільшого хочуть аби спочатку український виробник відправив товар, і тільки потім, після доставки — за нього розраховуються. З такою проблемою підприємці зіткнулись, коли відправили партію товару до Канади.
Тетяна Шелест
Саме тому вже з самого старту власної справи необхідно дбати про ділову репутацію та виконувати свої зобов’язання щодо термінів та високої якості, щоб у майбутньому ваші партнери були впевненні у вас та у вашій співпраці.
Зараз подружжя підприємців планує масштабувати бізнес — хочуть запустити виробництво ультрафіолетових ламп для сушки манікюру та меблів для салонів. Також вже будують новий завод. Сергій та Тетяна Шелест прагнуть аби весь світ знав, що український бізнес — це про високу якість, найкращий сервіс та інноваційний підхід, який перетворює ідеї в успішні рішення.