Як особистість лідера сприяє розвитку бізнесу
06 травня, 2022
Привіт!
Я — Наталія Пірак, засновниця та натхненниця Fly_Academy. І я можу запропонувати ефективні інструменти, щоб розвивати бізнес у ці непрості часи.
З першого дня війни я шукала способи допомогти Україні, намагалася зрозуміти, де можу бути найкориснішою. Я долучалася до проєктів, підтримувала бізнес і волонтерів, навіть «билася» на інформаційному фронті. Але не відчувала, що використовую свій ресурс на 100%.
Тоді я зрозуміла, що моя місія — зробити свій внесок у формування міжнародного бренду «український підприємець». Я постійно зустрічаюся, спілкуюся, співпрацюю з представниками бізнесу. І так, саме ми з вами — обличчя українського підприємництва. Ми сміливі, ми гнучкі, ми стресостійкі. Ми нездоланні. Але діяти треба не хаотично, а стратегічно: через переосмислення ролі лідера в бізнесі.
Саме тому разом з Офісом з розвитку підприємництва та експорту Дія.Бізнес ми створили соціальний практикум, присвячений бренду українського підприємця.
Чому бренд українського підприємця — це важливо?
Оскільки це — майбутнє. Війна — великий удар по економіці України, але в наших силах відбудувати країну ще кращою, сильнішою і міцнішою. Наразі увага всього світу прикута до України та українців. Це одночасно і можливість, і випробування для лідерів — справжня перевірка на спроможність взяти на себе відповідальність за бізнес, за людей, за країну.
Серія соціальних практикумів завершилася, і я пропоную її короткий конспект.
Про що ми говорили на практикумах?
Про роль особистості у власній справі
Особистість — рушійна сила підприємництва. Опора, захист і диверсифікація бізнесу — у фігурі лідера, на якого можна покластися в непрості воєнні часи.
Бренд особистості — більше, ніж набір навичок, знань і досвіду, яким ви володієте. Це також ваш людський капітал: харизма, освіта, вміння — найважливіший ресурс сучасності. Бренд — це соціальний капітал: мережа знайомств і контактів. Врешті-решт, це емоції та асоціації, що ви їх викликаєте в людей.
Зауважте, коли немає сформованого бренду, соціальний капітал грає проти вас. Люди воліють покладатися на тих, кого знають особисто, або на тих, чиї слова підкріплені діями. Тому сьогодні найкращий спосіб допомогти власній справі — стати відповідальним лідером, якому довіряють, і голосом, який чують.
Підтримуйте інших під час війни й не тільки, виступайте на профільних заходах — на вас будуть звертати увагу. Пам’ятайте: навіть коли ви виходите з дому в повсякденних справах, ви залишаєтеся голосом і обличчям бізнесу.
Що формує ваш бренд? Особистість — стратегія — та її реалізація.
Про позиціювання і стратегію
Стратегію бренду визначають цілі бізнесу, але успіх справи залежить від аудиторії тою ж мірою, що й від вас самих. Тому критично важливо правильно визначити свою аудиторію, розуміти та поважати її.
Першим кроком при створенні стратегії має бути аналіз поточного стану: де ви зараз? Що робите? Яка ваша роль у бізнесі? Наступний крок: визначення, куди має привести бренд.
Ефективна робота неможлива без власного позиціювання. Тобто розуміння, у чому ваша цінність, чим ви відрізняєтеся від інших, які можливості надаєте людям. Не менш важливо чітко прописати для себе: як ви хочете, щоб вас сприймали.
Говорити про себе непросто, тим більше, що в нас лічені секунди, щоб справити належне враження. Тому заздалегідь продумайте варіанти короткої самопрезентації: почніть з того, хто ви й чим займаєтеся, — це головне.
Про фундамент бренду особистості
У Fly_Academy ми пропонуємо будувати бренд так, щоб якнайкраще розкривати власний потенціал. Для цього зазвичай починаємо з моделі особистості — визначаємо її за допомогою спеціального тесту. Ми створили цей тест на основі біопсихологічного підходу, що враховує особливості вашої нервової системи.
У цьому матеріалі я б хотіла поділитись ключовими ідеями моєї «Книги бренду особистості», щоб ви могли легше пережити ці складні часи.
Іноді, уважно придивившись до себе, ми помічаємо, що не повною мірою реалізуємо те, що властиво нашій особистості. Але бренд не створюється з нуля — він базується на нашому характері, досвіді, на нашій історії.
Бренд — не маска чи роль, це ви та ваша індивідуальність.
Бренд — не шапка профілю в Instagram, це ваша репутація.
Бренд — не постановочні кадри, це ваша комунікація.
Бренд — не великі зали й постійні ефіри, це вміння керувати тим, як сприймають вас і вашу справу.
Одна з найприкріших помилок, яких припускаються підприємці, — створення гарної «картинки». Хибно пов’язуючи поняття бренду з чимось привабливим, навіть рекламним, ми ризикуємо забути: «живий», щирий контент працює краще, ніж «красивий». Не варто грати роль «успішного успіху» — краще дарувати аудиторії емоції та говорити з нею простою мовою. А для цього:
- Сфокусуйтеся і бийте в одну точку.
- Не починайте одразу діяти на всі 200%. Коли ви тільки формуєте свою аудиторію, є ризик вигоріти.
- Будьте послідовними. Не робіть одразу все.
- Даруйте емоцію.
- Створюйте живий контент, а не красивий.
- Завжди йдіть за своєю аудиторію туди, де вона вже є. Заходьте через тих людей, хто має на неї вплив.
- Говоріть простою мовою
- Завжди залишайтеся собою і підкреслюйте свою індивідуальність
І останнє: зараз світ переходить від економіки уваги до економіки власників, тому бренд особистості — головний обов’язок лідера. Власникам варто інвестувати в себе, а не тільки у справу та команду. Адже аудиторія підприємця з часом стає інвестором, і бренд — перший крок підприємця до диверсифікації ризиків.
Роль відповідального лідера — стати гарантом бізнесу, взяти на себе функцію власника на всі 100%. У нас вже є підтримка, на підприємців працює бренд — українець. А нам потрібно лише посилювати цей бренд — український підприємець.
Дякую, що провели цей час зі мною! Пам’ятайте, в українського підприємця особлива найважливіша місія — розвиток України.
Посилання на відео модулі:
- Модуль 1: https://fb.watch/da-aiMvQ2A/
- Модуль 2: https://fb.watch/da-bLHoexr/
- Модуль 3: https://fb.watch/da-6LWnBQB/
Наталія Пірак, куратор проєкту:
Сьогодні опора потрібна і тим, хто вимушено покинув Україну, і тим, хто рятує свій бізнес, забезпечуючи робочі місця.
Я вірю, що український підприємець — це вже сформований бренд. Такою опорою для нього може бути усвідомлена роль лідера як для підтримки, так і для майбутнього розвитку бізнесу. Це – лідер, якому довіряють в такий складний період війни. Наша команда розробила програму практикуму, якою хочемо допомогти та стати опорою підприємцям.