Як змінився український експорт у травні 2025 року

У травні 2025 року український експорт товарів склав $3,63 млрд, що на +1,1% більше, порівняно з аналогічним місяцем 2024 року ($3,59 млрд). Це не єдина позитивна динаміка травня.
Структурні зрушення: травень підсилює тренди квітня
У травні 2025 року структура українського експорту продовжує трансформуватися, зберігаючи тенденції квітня. Аграрний сектор втрачає частку, тоді як машинобудування та деревина демонструють стійке зростання. Детальніше про експортні зміни у квітні 2025 року читайте за посиланням.
Найбільша втрата частки
Аграрна та харчова продукція в українському експорті продовжує втрачати частку: у травні 2025 року частка склала 55,9% ($2,03 млрд), що на -3% нижче показника травня 2024 року (58,8%, $2,1 млрд).
Ключовий вплив на динаміку мали зернові культури: їх експорт скоротився на -23,2%, (з $907,9 млн до $697,2 млн). Не менш значним було падіння експорту цукру майже на -60%, (з $63,5 млн до $25,8 млн).
Збільшення частки
Машинобудування продовжує зростати: частка сектору в експорті збільшилася з 8,2% у травні 2024 року до 9,5% у 2025-му, а обсяг експорту сягнув $346 млн.
Нарощує присутність сегмент деревини та паперової маси: порівняно з травнем 2024 року, частка зросла до 5,3% у структурі експорту (+0,8%), досягнувши $190,7 млн.
Драйвери зростання травня 2025 року
Готові харчові продукти
Попри спад у квітні (–7,2% р/р), у травні галузь продемонструвала впевнену позитивну динаміку. Експорт готових харчових продуктів сягнув $344,5 млн, що на +5,6% більше, ніж у травні 2024 року ($326,3 млн.). Частка категорії в загальному експорті склала 9,5%.
Ключовими драйверами залишаються - шоколад +68,6% ($22 млн), хлібобулочні вироби +53%, ($28,8 млн). Тримають динаміку приготовлені фрукти та горіхи, експорт яких збільшився у 6,3 рази ( $6 млн), а також соки з плодів і горіхів, які додали +107% ($19,8 млн).
Після суттєвого падіння у квітні, вино у травні продемонструвало відновлення, а саме: обсяг експорту зріс на +70% та склав $1 млн. Також зросли постачання пива на +29%, ( $3,9 млн).
Одяг та взуття
Послідовне зростання експорту одягу та взуття фіксується вже другий місяць поспіль. У травні 2025 року обсяги експорту досягли $60,5 млн, що на +12,2% більше, ніж у травні 2024 року ($53,9 млн), та на +10% вище, ніж у квітні 2025 року. Частка цієї категорії зросла до 1,7%, продовжуючи тренд укріплення її ролі в експортній структурі.
Експорт одягу зростав завдяки жіночим костюмам і комплектам (+46,8%, $9,4 млн), чоловічим пальтам і плащам (+47,5%, $2,7 млн), та стабільному приросту загалом всього трикотажного (+30,2%, $11,8 млн) та текстильного одягу (+17,2%, $24,3 млн). Єдиний спад - у жіночій текстильній білизні (–11,9%, $1,2 млн).
Меблі
Меблевий сектор у травні продовжив нарощувати оберти: $91,4 млн експорту, що на +23,4% більше до минулорічного травня. Частка галузі в загальному експорті склала 2,5%.
Найбільший внесок у приріст зробили дерев’яні меблі для дому зі зростанням на +32%, і склали $34,6 млн. Обсяг експорту меблів для сидіння склав $27,3 млн, що на +15% більше, ніж торік. Водночас експорт освітлювального обладнання просів на -14,7% ($6,3 млн), ставши єдиним «мінусом» у загальній позитивній динаміці сектора
Промислові лідери травня
Машинобудування
Вантажні вагони забезпечують відновлення машинобудування: у травні експорт зріс у 7,8 разів, порівняно із травнем минулого року, та склав $4,2 млн. Загалом машинобудівний експорт у травні сягнув $346 млн (+17,6%), втримавши частку на рівні 9,5%.
Металургія
Після квітневого зростання майже на +24%, травень показав помірніші зростання: обсяг експорту сягнув $406,7 млн (+3,4% р/р), а частка склала 11,2%. Цього разу драйвером виступила мідь і вироби з неї, експорт яких зріс на +21,1% і склав $9,6 млн.
Інші групи
Фармацевтична продукція другий місяць поспіль утримує позитивну динаміку. У травні експорт склав $32,3 млн, що на +20% більше, ніж рік тому. Попри незначне зменшення обсягів, порівняно з квітнем 2025 року, річна динаміка демонструє стабільне зростання.
Географія експорту
Як і в квітні, зберігається динаміка незначних змін у географії експорту. У травні 2025 року експорт охопив 168 країн - на 4 більше, ніж торік. Поставки не відбулися до 12 країн (зокрема Болівії, Фарерських островів), натомість експорт у травні охопив 16 країн, до яких в минулому році травня поставок не фіксувалося. Серед яких - Ямайка та Намібія.
ТОП-країни за зростанням обсягів експорту: Бразилія (підвищення у 16 разів, $9,6 млн), Бангладеш (зростання у 3 рази, $51,5 млн) та Туреччина (збільшення у 3 рази, $463,4 млн).
Трійка найбільших напрямків експорту за часткою залишається стабільною: Польща 13% ($472,2 млн) із зростанням частки на +1,3%, Туреччина 12,8% ($463,4 млн) із зростанням частки на +8,6% та Німеччина 5,8% ($210,3 млн), частка якої дещо знизилася на -0,4%.
За актуальною статистикою експорту та імпорту української продукції можна слідкувати за допомогою дашборду від Офісу з розвитку підприємництва та експорту.