Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Експорт

Як змінився український експорт у квітні 2025 року

img

У квітні 2025 року український експорт товарів склав $3,4 млрд, що на -6,7% менше, ніж за аналогічний місяць 2024 року ($3,6 млрд). Попри цей спад, структура експорту демонструє зміни, зокрема зростання частки товарів із доданою вартістю.

 

Структурні зрушення: квітень укріплює тренди першого кварталу

Ключовою тенденцією першого кварталу стало зменшення частки аграрної та харчової продукції в українському експорті. Детальніше про те, як змінився український експорт у першому кварталі 2025 року читайте за посиланням.

 

Найбільша втрата частки 

  • У квітні 2025 року аграрна та харчова продукція продовжує домінувати в експорті - вона займає 55,6% загального обсягу, або $1,86 млрд. Однак, порівняно з квітнем 2024 року, її частка знизилася на -5,2% (тоді вона становила 60,8%, або $2,19 млрд).

  • Серед причин значне зниження експорту зернових культур на -46,7%, порівняно з аналогічним періодом минулого року, і склав $533,3 млн, а також експорт яблук впав на рекордні -91,6%, та склав $179 тис.

 

Водночас деякі товари навпаки - демонструють ріст, наприклад, в секції готових харчових продуктів.

 

Найбільше зростання частки

  • Металургія у квітні 2025 року забезпечила 11,8% всього експорту, що на +2,9% більше, ніж роком раніше (8,9%). У грошовому вимірі обсяг склав $396,8 млн.

  • Машинобудування також посилило позиції: його частка зросла з 8,1% у 2024 році, до 9,5% у 2025 році (+1,4%), а експорт становив $319,9 млн.

 

Обидві галузі демонструють системне відновлення.

 

Драйвери зростання квітня 2025

 

Готові харчові продукти 

  • У квітні 2025 року експорт готових харчових продуктів склав $319,3 млн, що на -7,2% менше, ніж за аналогічний період 2024 року ( $344 млн). Водночас частка цієї категорії в загальному експорті зросла з 15,7% до 17,1%, що свідчить про підвищення ваги оброблених харчових продуктів у структурі експорту.

  • Справжнім проривом стали шоколад +37,6% ( $21,2 млн), солодке печиво +46,2% ( $7,5 млн), оброблені фрукти/горіхи зросли у 5,9 разів ( $6,1 млн) та вершкове масло у 4,9 разів ( $12 млн).  З іншого боку спостерігається спад у вині на -46% ( $488 тис) та меду на -57,7% ( $7,3 млн).

 

Одяг та взуття 

  • У квітні 2025 року експорт одягу та взуття склав $55,1 млн, що на +7,3% більше, ніж у квітні минулого року. Частка цієї категорії в загальному експорті зросла з 1,4% до 1,6%, тобто на +0,2%. Хоча обсяги залишаються незначними, динаміка свідчить про поступове посилення позицій сектора.

  • Найбільше зростання зафіксовано в трикотажному одязі, а саме: на +35%, особливо в експорті дитячого одягу (+128%, $1,3 млн), футболок (+74%, $2,1 млн) та чоловічих сорочок (+89,2%, $1,1 млн). Також зріс експорт текстильного одягу загалом на +10,2%. 

 

Меблі

  • Експорт меблів досяг $84,1 млн у квітні 2025 року, що на +10,5% перевищує показник аналогічного місяця попереднього року. Частка в загальному експорті також збільшилася з 2,1% до 2,5%, демонструючи поступове, але стабільне зміцнення сектора.

  • Основними драйверами зростання стали дерев’яні меблі для спальні (+33%, $5,7 млн), кухонні меблі (+23,2%, $2,1 млн), а також матраци й постільна білизна (+21,3%, $4,9 млн). 

Така динаміка в ключових нішах може свідчити як про стабільність каналів збуту, так і про попит на українську продукцію

 

Промислові лідери квітня

 

Машинобудування

  • Зростання експорту машинобудування на +9,5%, до $319,9 млн у квітні 2025 року, призвело до збільшення частки цієї категорії в загальному експорті до 9,5% (з 8,1% у 2024 році). Зокрема, попит на українську продукцію в машинобудуванні підтверджується стрімким зростанням експорту вагонів для перевезень вантажів, який зріс у 6,8 разів, досягнувши $9,1 млн.

 

Металургія 

  • Частка металургії в загальному експорті зросла до 11,8%, порівняно з 8,9% у квітні 2024 року. Загальний обсяг експорту цієї категорії досяг $369,8 млн, що на +23,9% більше, ніж рік тому. Основними драйверами виступили феросплави - зростання у 10,5 разів, до $13,1 млн, вироби з чорних металів (+19%, $92,4 млн) та алюміній і продукція з нього (+26,6%, $13,3 млн).

 

Інші

  • Варто відзначити, що експорт фармацевтичної продукції зріс на +16,8%, досягнувши $32,7 млн, а також спостерігається зростання експорту будівельних матеріалів на +13,2%, що склало $30,3 млн.

 

Географія експорту 

 

  • Як і торік, український експорт охопив 162 країни. Водночас відбулися локальні зміни: не спостерігалося експортних постачань до 14 країн (зокрема Барбадосу, Ефіопії, М’янмі), а нові постачання відбулися до 14 інших, серед яких Багамські острови, Гаїті, Чад і Ямайка.

  • Найбільше зростання обсягів експорту зафіксовано до Іраку (у 5 разів, $73,2 млн), Великої Британії (у 2,3 рази, $74,9 млн) та Ємену (у 9,7 разів, $8 млн).

  • Трійка найбільших напрямків експорту залишається незмінною Польща (12,8%, $428,6 млн, +13% до попереднього року), Туреччина (9,4%, $314,9 млн, +47,6%) і Німеччина (5,2%, $174,2 млн), яка, всупереч загальному тренду, втратила позиції: -16,5%, порівняно з квітнем 2024 року.

 

За актуальною статистикою експорту та імпорту української продукції ви можете слідкувати за допомогою дашборду від Офісу з розвитку підприємництва та експорту.