Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як не потрібно продавати товари через Amazon: 5 помилок, яких часто припускаються продавці

27.07.2022, 08:00
Story Image

Підприємці, які виходять на міжнародні маркетплейси, зокрема Amazon, часто припускаються помилок, що призводять до фінансових втрат або блокування облікових записів. Щоб уникнути цього, варто заздалегідь знати про ключові ризики і як їх уникнути.

 

Помилка №1. Не перевірити, чи потрібна сертифікація вашого товару 

Якщо ви виробник і хочете продавати свій товар на найбільшому інтернет-майданчику Amazon, перш за все, потрібно перевірити наявність в США та інших країнах додаткових вимог для вашого товару. Наприклад, велика ймовірність, що для медичних виробів, ліків, продуктів харчування, кормів, косметичних засобів вам потрібно надати різні підтверджуючі сертифікати.

Крім того, обмеження на продаж може висувати й сам маркетплейс. Наприклад, в США товари, що містять пестициди (всі види фільтрів (для води, повітря), фумігатори, засоби від комах та гризунів) мають право продавати тільки резиденти США. Але це можна вирішити, якщо продавати товари на маркетплейсах не як фізична, а юридична особа США.

 

Помилка №2. Працювати як фізособа, не реєструючи компанію

Після перших успішних продажів, відразу варто задуматись над створенням повноцінного бізнесу і реєстрації компанії. Якщо проводити фінансові операції через фізичних осіб, можна зіткнутися із суттєвими штрафами. Адже в обліковому записі Amazon немає поняття ФОП. Платформа пропонує реалізовувати товари як фізична особа — Individual або як компанія — Company.

Вести бізнес як фізособа затратніше і складніше, ніж робити це через компанію. Навіть якщо говорити з погляду оподаткування, фізична особа сплачує податок із доходу, тоді як компанія — лише з прибутку.

Наприклад, з тисячі доларів доходу фізособа заплатить 180 доларів ПДФО. А компанія спочатку рахує власні витрати (собівартість товару, доставка, реклама), а потім платить 15-20% з прибутку: якщо витрати — 600 доларів, тоді сума податку з тисячі доларів — 80 доларів.

 

Помилка №3. Не перевірити ваш товар в базі торгових марок у США

Якщо ви не провели патентне дослідження, то може виявитися, що на ваш продукт вже є патент. Продаж такого товару — порушення інтелектуальної власності. У результаті або Amazon заблокує ваш обліковий запис, або власник патенту подасть на вас скаргу чи навіть позов до суду. Наведу приклад із моєї практики: підприємці вигадали бренд, вивели товар на маркетплейс, почали його продавати, і тут виявилося, що в США такий бренд уже зареєстрований як торгова марка.

За порушення прав інтелектуальної власності Amazon накладає жорсткі санкції.

Товар порушника не конфіскують, але лістинг із цим товаром або аккаунт буде заблоковано, а продаж зупинено. 

Також можна зіткнутися також з тривалим розглядом спірної ситуації службою підтримки Amazon, яка у більшості випадків перенаправляє суперечку на правовласника торгової марки чи патенту. Правовласник може заключити з вами угоду (ліцензійний, чи дистриб'юторський договір) та, за певну суму, дозволить вам продавати товар під цією ТМ. Якщо домовитися не вдасться — шансів на продаж такого товару немає.

 

Для того, щоб не втратити свої фінансові вкладення та час, звертайте увагу на захист інтелектуальної власності (реєстрацію торгової марки, перевірку на наявність патенту).

 

Помилка №4. Продавати підроблені товари, на які вже є патенти й використовувати сірі методи просування товарів

За продаж підробок Amazon карає дуже сильно: блокує обліковий запис і начислені гроші за успішно здійснені продажі. Вивести кошти на власний банківський рахунок продавець не може. 

Крім того, маркетплейс карає за використання сірих методів в роботі: негативні відгуки на конкурентів та накрутка відгуків для свого товару. За останні декілька років Amazon серйозно змінив систему моніторингу таких методів, тому подібні продажі швидко відстежуються. Недобросовісних продавців карають блокуванням облікового запису і, навіть, утилізацією товару.

 

Помилка №5. Не враховувати витрати на транзакції та податкові бази країн, де продаєте свій товар

У моїй практиці був клієнт, якому прийшли суттєві штрафні санкції від податкових органів США чи Великої Британії. У цих країнах є спеціальні податки, а тому потрібно враховувати своєчасність подання фінансової звітності. Виявилося, що клієнт отримав податковий номер, але його вписали не там, де це було потрібно. В результаті Amazon відправляв одну інформацію про продавця до податкової, а сам продавець — іншу. Як наслідок, продавець отримав серйозні штрафи. 

Часто у продавців на Amazon виникають труднощі при проведенні міжнародних оплат. Наприклад, якщо постачальники з Азії, Китаю, Індії, то витрати на транзакції можуть сягати 7%.

Наприклад, у продавця банківський рахунок у європейському банку, виплати на рахунок йшли з американського Amazon у доларах США. При цьому Amazon конвертував долари США у євро, а продавець знову конвертував їх у долари, оскільки постачальник приймав оплату у цій валюті. Крім того, банк постачальника знімав із клієнта комісію за вхідні платежі. Ось так, через подвійні конвертації, можуть виникати 7% додаткових витрат. В такому випадку необхідно підібрати платіжну систему, щоб отримувати оплати з Amazon без комісій. Також можна провести переговори з постачальником й переконати його перейти на цю ж платіжну систему. Завдяки таким крокам можна знизити додаткові витрати з 7% до 1,5%.

 

Рекомендації підприємцям, які планують виходити на закордонні маркетплейси:

  • перед виходом на новий ринок проводьте його аналіз (конкуренти, які товари продаються, культурні особливості покупців);

  • заздалегідь прораховуйте логістику та транзакційні витрати, враховуйте, яким шляхом проходитиме оплата від Amazon;

  • працюйте над перевіркою та реєстрацією бренду (ця процедура тривала, в США вона проходить вісім місяців, тому бажано її запустити раніше).

Андрій Матяш
Історія від
Андрій Матяш
Керуючий партнер міжнародної юридичної компанії 4В
Інші історії
Всі історії
logo
Бізнес-процеси
5 найпоширеніших питань підприємців до юристів щодо авторського права
Авторським правом захищаються логотипи, реклама, музика, відео зображення, робота з підрядниками, ведення соціальних мереж тощо.
logo
Бізнес-процеси
​​Як бізнесу обрати та перевірити благодійний фонд для співпраці
Звертайте увагу на впізнаваність благодійної організації. Чи висвітлює фонд своїх партнерів на сайті, в розсилках, у публікаціях? Також дізнайтеся, які варіанти співпраці пропонує організація, та перевірте її за низкою аспектів.
logo
Бізнес-процеси
Гайд по реєстрації та захисту інтелектуальної власності на Amazon
Інтелектуальна власність (ІВ) бізнесу може бути одним із найцінніших його активів, залежно від виду діяльності. WIPO представила глобальні статистичні дані, які підтверджують той факт, що все більше людей прагнуть зареєструвати свої права на дизайн, винаходи та витвори мистецтва.
logo
Бізнес-процеси
Як за допомогою ERP-систем можна оптимізувати бізнес-процеси ресторанного бізнесу?
Головна мета програмного забезпечення — оптимізувати процеси та забезпечити оперативну інформацію для прийняття швидких управлінських рішень.