Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Українські компанії відкрили нові шляхи для масштабування: підсумки торговельної місії до Латвії

11.04.2025, 12:41

Із 7 до 8 квітня 2025 року відбулася торговельна місія до Латвії, організована Офісом з розвитку підприємництва та експорту спільно з партнерами й за підтримки Європейського Союзу та уряду Німеччини. До неї долучилося 10 українських компаній, що спеціалізуються на виробництві товарів і рішеннях для вантажного та пасажирського транспорту й логістики. Серед них — обслуговування та модернізація локомотивів, виробництво залізничних осей для колісних пар, систем автоматизації, вагового обладнання, IT-рішень й інших інноваційних продуктів. 


Метою місії було створення нових експортних можливостей, зміцнення економічної співпраці між Україною та Латвією, а також розширення бізнес-зв’язків у країнах  Балтії. Зокрема, компанії-учасники:

  • Отримали інсайти — візит до офісу та безпосереднього будівництва Rail Baltica — наймасштабнішого інфраструктурного проєкту країн Балтії на найближчі 5 років, що об’єднає Таллінн та Вільнюс спільним логістичним коридором довжиною  659 км через усі три країни. 

  • Провели огляди — знайомство із сучасними пасажирськими електропотягами залізничного оператора ViVi, їх обслуговуванням та специфікою роботи.

  • Провели 100 B2B-зустрічей — індивідуальні перемовини з потенційними партнерами з Латвії, Литви та Естонії: дистриб’юторами, представниками портів, обслуговувачами електропотягів і локомотивів тощо.
     

У межах торговельної місії також проведено бізнес-форум на 70+ учасників. Подія об’єднала представників урядових структур з Латвії та України, а також бізнесу з України, Латвії, Литви та Естонії. Українську бізнес-делегацію очолив Володимир Федорчук, заступник державного секретаря Кабінету Міністрів України, який урочисто відкрив бізнес-форум 8 квітня у Ризі. Також з вітальним словом виступила керівниця компонента програми EU4Business Анна Гайдучок. 
Учасники змогли ознайомитися з презентаціями від експертів щодо стану ринку обох країн, трендів та можливостей співпраці, а саме: 

  • Крістіна Малнача, заступниця державного секретаря Міністерства транспорту Латвії, презентувала огляд проєкту державного значення Rail Baltica, його імплементацію, фази виконання та опції для залучення бізнесу, зокрема українського до публічних закупівель у межах проєкту. 

  • Патрікс Маркевич, директор залізничного департаменту Міністерства транспорту Латвії, поділився аналітикою щодо стану вантажних і пасажирських перевезень у країні, стратегією щодо модернізації та можливостями співпраці з ЄС у розвитку мультимодальних перевезень. 

  • Олексій Грушецький, заступник директора Офісу з розвитку підприємництва та експорту, презентував огляд українського ринку залізничного обладнання й тенденції, які визначила повномасштабна війна з російською федерацією, зокрема щодо збільшення експорту до  Європейського Союзу, особливо до країн Балтії. 
     

Також у панельній дискусії Beyond borders: Transforming supply chains експерти обговорили виклики та можливості, що виникають на тлі змін у глобальній логістиці, поділилися прикладами адаптації бізнес-моделей, підходами до формування ефективного постачання та важливістю стратегічного партнерства в найближчому майбутньому.


Торговельна місія до Латвії стала важливим кроком для просування українського бізнесу на нові ринки та сприятиме посиленню економічної співпраці між Україною і країнами Балтії. 

Довідково
Торговельна місія до Латвії організована Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес у межах програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом й урядом Німеччини.

Програма спрямована на підтримку економічної стійкості, відновлення та зростання України, створення найкращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств (МСП), а також підтримку інновацій та експорту. Детальніше: www.eu4business.org.ua.

Зміст публікації є виключною відповідальністю Офісу з розвитку підприємництва та експорту й не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу, уряду Німеччини.

Інформаційний партнер — видання «Залізничне постачання».

Офіс з розвитку підприємництва та експорту
Історія від
Офіс з розвитку підприємництва та експорту
Інші історії
Всі історії
logo
Виставкова діяльність
Інноваційний тріумф snEco: від сирного перекусу до глобального визнання
Сучасна харчова індустрія стрімко розвивається, і нові бренди, як український стартап snEco, пропонують інноваційні рішення для свідомих споживачів. Заснований у 2020 році, snEco прагне змінити підхід до звичних перекусів.
logo
Виставкова діяльність
Участь у міжнародних виставках — інструмент для залучення нових контрактів: історія бренду волоських горіхів Slow Walnuts
Компанія «Натсі», ТМ Slow Walnuts, спеціалізується на переробленні ядер волоського горіха, гарбузового насіння та є досвідченим підприємством, яке експортує продукцію вже понад 15 років.
logo
Виставкова діяльність
Україна на SIAL PARIS 2024
SIAL PARIS  — одна з найвпливовіших міжнародних виставок харчової промисловості у світі, яка відбувається щодва роки у Франції та обʼєднує понад 150 000 провідних світових роздрібних покупців і виробників харчових продуктів з Європи, Близького Сходу, Африки та Азії.
Виставкова діяльність
Від локального до глобального: як Wanted Vegan реалізує експортні амбіції
Вихід на міжнародні ринки став новим етапом розвитку для компанії «КР Інгредієнтс» (ТМ Wanted Vegan), яка спеціалізується на постачанні харчових інгредієнтів та виробництві рослинних альтернатив м’ясу та рибі.