Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Планую відкрити кав’ярню в історичній частині міста. З чого розпочати?

26.10.2022, 14:23
Story Image

В Україні налічується велика кількість регуляторів — органів влади, які встановлюють «правила гри» для бізнесу: закони, порядки, інструкції, ліцензійні умови та інші нормативні акти. Державна регуляторна служба України (ДРС) володіє комплексом законодавчо визначених інструментів і засобів для того, щоб захистити підприємців від зайвого адміністративного тиску. Тобто є фільтром від обтяжуючих, неефективних чи недоцільних регулювань та може фактично блокувати прийняття шкідливих актів або впливати у законний спосіб на їхній зміст. В цей процес активно залучаються підприємці, оскільки саме вони, як ніхто інший, знають про реальний вплив того чи іншого законодавства на їхню діяльність.

«Планую розпочати власну справу, але не розумію, з чого краще почати…», — саме з таким запитанням до ДРС звертаються майбутні підприємці. Експерти підготували покроковий гайдлайн для починаючих підприємців на прикладі відкриття кав’ярні.

 

Крок 1. Зареєструвати бізнес

Кожен підприємець сам вирішує, яка форма бізнесу для нього зручніша.

Для невеликої кав’ярні буде достатньо реєстрації фізичної особи-підприємця. 

Щоб зареєструвати ФОП або ТОВ онлайн, достатньо 10 хвилин. Для цього можна скористатись Єдиним порталом державних послуг Дія.

 

Крок 2. Знайти приміщення

Важливо визначитись, в якому приміщенні ви відкриєте кав’ярню:

  • будівництво власного приміщення;
  • оренда приміщення;
  • встановлення малої архітектурної форми (МАФ) тощо.

     

Саме від нього залежить необхідність отримання дозвільних документів та погоджень.

Наприклад, ви плануєте встановити МАФ. 

Механізм розміщення МАФів передбачений Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Цей Порядок затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244.

А якщо відкриття кав'ярні планується на території історичної частини міста або у приміщенні, яке є об'єктом культурної спадщини?

Тут не обійтися без укладення охоронного договору. Для цього необхідно звернутись до відповідного структурного підрозділу культурної спадщини місцевої державної адміністрації за місцем здійснення господарської діяльності.

 

Крок 3. Отримати необхідні документи

Сфера пожежної безпеки — декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єктів господарювання. 

Звернувшись до Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), можна проконсультуватися з питань подачі/реєстрації декларації: (044) 253-69-05, (044) 585-68-10.

Сфера господарської діяльності — висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Висновок надає Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів: (044) 279-75-58.

У період дії воєнного стану право на початок діяльності можна отримати без одержання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а лише на підставі подання декларації про намір провадження такого виду господарської діяльності. 

Подати декларацію про провадження господарської діяльності під час воєнного стану можна онлайн на порталі Дія.

Варто пам’ятати: після припинення чи скасування воєнного стану, не пізніше трьох місяців, необхідно отримати зазначений висновок, як документ дозвільного характеру.

Якщо ви плануєте продаж кавових напоїв, в склад яких входить алкоголь — то тут вам знадобиться ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. 

Ліцензію надає Державна податкова служба України за місцем здійснення торговельної діяльності. Отримати ліцензію можна онлайн.

 

Крок 4. Легалізувати трудові відносини

Якщо плануєте створити команду з баристи, пекаря чи продавця — зробіть чотири основні кроки:

  • укладіть трудовий договір;
  • оформіть наказ про прийняття на роботу;
  • організуйте проведення профілактичних медичних оглядів  працівників з оформленням відповідних документів;
  • повідомте Державну податкову службу про прийнятих на роботу працівників. 

 

Щоб отримати алгоритм вирішення проблеми свого бізнесу — скористайтесь чатботом від ДРС «Бізнес під час війни».

 

Дії підприємця у разі перевірки контролюючими органами

Постановою Уряду від 13.03.2022 № 303 припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період дії воєнного стану.

Але за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави дозволено здійснення позапланових перевірок.

Якщо у вас виникли сумніви щодо законності перевірки вашого бізнесу контролюючими органами в умовах воєнного стану — телефонуйте до ДРС:  

  • (044) 239 76 28
  • (044) 239 76 30

 

Зафіксували факт порушення контролюючими органами вимог законодавства? Надсилайте інформацію на електронну адресу ДРС: inform@drs.gov.ua 

Державна регуляторна служба України
Історія від
Державна регуляторна служба України
Інші історії
logo
Бізнес-початківцям
Легко про бізнес з Метом Томсоном
logo
Бізнес-початківцям
Як правильно зареєструвати бізнес в Україні
Як зареєструвати фізичну особу-підприємця без участі держреєстратора онлайн та офлайн? Як оформити ТОВ на підставі модельного статуту? А також про подання документів представником та складнощі, які можуть виникнути під час державної реєстрації.
logo
Бізнес-початківцям
П’ять найбільш поширених помилок під час реєстрації торговельної марки
Аби безперешкодно отримати свідоцтво про торговельну марку та уникнути можливих проблем з реєстрацією ТМ потрібно завчасно передбачити потенційні причини відмови.
logo
Бізнес-початківцям
5 кроків, що допоможуть підвищити заробіток експерта без значних витрат
Шалений попит породжує шалену конкуренцію. Кожен експерт шукає шлях, як виокремитися серед інших спеціалістів з продуктами/послугами такого ж рівня.