Олена Руденко
Засновниця та креативний директор бренду одягу і аксесуарів Elena Rudenko
Постійна учасниця New York Fashion Week
Фіналістка програми Fashion Entrepreneurs by New York City Department of Economy Administration
Досвід роботи в індустрії моди — 16 років
Моя ідея бізнесу народилася тоді
Коли я зрозуміла, що одяг це теж терапія. І що в мене чудово виходить допомагати жінкам почуватися краще для самих себе через одяг.
Корисний навик, який допомагає в роботі
Тайм менеджмент. Як креативній людини мені максимально легко відволіктися на будь-що. Тому я створюю списки задач, визначаю і намагаюсь дотримуватись дедлайнів як сама, так і командою (хоча і не завжди це виходить в рамках об’єму існуючих завдань). Закладаю час на короткі перерви — вони круто підвищують продуктивність і дають свіжий погляд на певні задачі з іншого кута. Переводжу телефон у режим «не турбувати», коли потрібно сконцентруватися. Делегую за будь-якої можливості. А ще вчуся казати «Ні» не пріорітетним задачам.
Також надважлива навичка підприємця — вміти глибоко дихати. Банально? Можливо! Але 80% стресових робочих ситуацій вирішуються суттєво ефективніше з цією навичкою.
Найважливіша порада, яку я отримала в житті
Колись я запитала дуже досвідчену людину з індустрії моди: «Чи це нормально, що мені перестає подобатись кожна нова колекція, як тільки ми закінчуємо роботу над нею і випускаємо її у світ?». І отримала відповідь: «Як тільки тобі, як креативній людині, почнуть подобатись колекції, які ти вже створила — ти перестанеш розвиватися. Тому не зупиняйся у своїй немилості до власних творінь».
Три основних кити філософії мого бізнесу
Довкілля, люди, гнучкість. Ми дотримуємося концепції стійкої моди (sustainable fashion) — де тканини та речі мають бути якісними аби слугувати їх власницям якомога довше. Виходячи із цієї ж концепції та принципу гнучкості більше половини кожної колекції мультифункціональні та мають опції бути вдягненими 2-5 варіаціями. І загалом гнучкість як бізнес підхід є неодмінним для нас, особливо в поточний період глобальних криз. Ми не перевиробляємо наші речі, випускаємо невеликі колекції і дотримуємося принципу виробництва маленьких партій одягу та аксесуарів та їх повтору в разі запиту і потреби.
Люди — як ті хто створює речі бренду, так і ті хто робить свій вибір на користь наших речей для себе, є надважливими для нас. Вважаю, що майстрині, а 99% усіх хто шиє для нас — це жінки, українські жінки, які створюють наші колекції, мають отримувати гідну оплату праці та повагу до насправді дуже нелегкої фізичної роботи. Щодо наших клієнтів, то я скоріше буду відмовляти їх від купівлі тої чи іншої речі, якщо вона буде висіти в шафі, аніж жити життя з клієнткою.
Криза в бізнесі та вихід з неї
Перш за все я вважаю, що у бізнесі не існує криз з яких немає виходу. Підприємницька діяльність і розвиток бізнесу — це про постійний прохід через ті чи інші виклики. Початок повномасштабного вторгнення в Україну — важкий період для компанії. Переривання поставок, виробництва, вимушена еміграція майстрів, члени сім’ї на фронті... Усі ми опинились перед однаковими викликами, але ми, українці, мабуть, найадаптованіші до криз, їх подолання та у роботі в кризових умовах.
Найкраща реклама це
та, яку роблять клієнти бренду (з вуст у вуста — word of mouth).
Гроші люблять
облік, аналітику та планування.
Мій бізнес через 5 років
Я хочу аби це був лавмарк для якнайбільшої кількості «наших» по філософії людей.
Я знаходжу натхнення
у людях, подорожах, українській культурі та традиціях, а також місто, в якому живу, — моя муза.
Гарячий продукт мого бізнесу
Наші сумки Jan в усіх розмірах, кольорах і матеріалах. Вони легкі, більшість можна прати в пральній машині, вони складаються до розміру долоні. Дуже приємно, що 85% клієнтів вертаються до нас за другою, третьою, п’ятою сумкою.
Запитання, яке б я хотіла почути для максимального розкриття своєї діяльності
Що таке соціальна відповідальність для вашого бізнесу?
Моя порада підприємцям
Тримайте у фокусі мотивацію — чому ви почали цей бізнес і що надихає вас його робити. І донатьте — ми маємо бізнеси/виробництва/команди завдяки ЗСУ.
Нова колонка експертки із сорсингових запитів Офісу з розвитку підприємництва та експорту Валентини Ляшенко познайомить вас із ідеями бізнесу, порадами та інсайтами українських та міжнародних підприємців.