Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Легко про бізнес з Оленою Руденко

10.12.2023, 22:00

Олена Руденко

Засновниця та креативний директор бренду одягу і аксесуарів Elena Rudenko 

  • Постійна учасниця New York Fashion Week

  • Фіналістка програми Fashion Entrepreneurs by New York City Department of Economy Administration

  • Досвід роботи в індустрії моди — 16 років

Моя ідея бізнесу народилася тоді

Коли я зрозуміла, що одяг це теж терапія. І що в мене чудово виходить допомагати жінкам почуватися краще для самих себе через одяг.

 

Корисний навик, який допомагає в роботі

Тайм менеджмент. Як креативній людини мені максимально легко відволіктися на будь-що. Тому я створюю списки задач, визначаю і намагаюсь дотримуватись дедлайнів як сама, так і командою (хоча і не завжди це виходить в рамках об’єму існуючих завдань). Закладаю час на короткі перерви — вони круто підвищують продуктивність і дають свіжий погляд на певні задачі з іншого кута. Переводжу телефон у режим «не турбувати», коли потрібно сконцентруватися. Делегую за будь-якої можливості. А ще вчуся казати «Ні» не пріорітетним задачам.

Також надважлива навичка підприємця — вміти глибоко дихати. Банально? Можливо! Але 80% стресових робочих ситуацій вирішуються суттєво ефективніше з цією навичкою.

 

Найважливіша порада, яку я отримала в житті  

Колись я запитала дуже досвідчену людину з індустрії моди: «Чи це нормально, що мені перестає подобатись кожна нова колекція, як тільки ми закінчуємо роботу над нею і випускаємо її у світ?». І отримала відповідь: «Як тільки тобі, як креативній людині, почнуть подобатись колекції, які ти вже створила — ти перестанеш розвиватися. Тому не зупиняйся у своїй немилості до власних творінь».

 

Три основних кити філософії мого бізнесу

Довкілля, люди, гнучкість. Ми дотримуємося концепції стійкої моди (sustainable fashion) — де тканини та речі мають бути якісними аби слугувати їх власницям якомога довше. Виходячи із цієї ж концепції та принципу гнучкості більше половини кожної колекції мультифункціональні та мають опції бути вдягненими 2-5 варіаціями. І загалом гнучкість як бізнес підхід є неодмінним для нас, особливо в поточний період глобальних криз. Ми не перевиробляємо наші речі, випускаємо невеликі колекції і дотримуємося принципу виробництва маленьких партій одягу та аксесуарів та їх повтору в разі запиту і потреби.

Люди — як ті хто створює речі бренду, так і ті хто робить свій вибір на користь наших речей для себе, є надважливими для нас. Вважаю, що майстрині, а 99% усіх хто шиє для нас — це жінки, українські жінки, які створюють наші колекції, мають отримувати гідну оплату праці та повагу до насправді дуже нелегкої фізичної роботи. Щодо наших клієнтів, то я скоріше буду відмовляти їх від купівлі тої чи іншої речі, якщо вона буде висіти в шафі, аніж жити життя з клієнткою.

 

Криза в бізнесі та вихід з неї  

Перш за все я вважаю, що у бізнесі не існує криз з яких немає виходу. Підприємницька діяльність і розвиток бізнесу — це про постійний прохід через ті чи інші виклики. Початок повномасштабного вторгнення в Україну — важкий період для компанії. Переривання поставок, виробництва, вимушена еміграція майстрів, члени сім’ї на фронті... Усі ми опинились перед однаковими викликами, але ми, українці, мабуть, найадаптованіші до криз, їх подолання та у роботі в кризових умовах.

 

Найкраща реклама це 

та, яку роблять клієнти бренду (з вуст у вуста — word of mouth). 

 

Гроші люблять 

облік, аналітику та планування.

 

Мій бізнес через 5 років  

Я хочу аби це був лавмарк для якнайбільшої кількості «наших» по філософії людей. 

 

Я знаходжу натхнення 

у людях, подорожах, українській культурі та традиціях, а також місто, в якому живу, — моя муза.

 

Гарячий продукт мого бізнесу

Наші сумки Jan в усіх розмірах, кольорах і матеріалах. Вони легкі, більшість можна прати в пральній машині, вони складаються до розміру долоні. Дуже приємно, що 85% клієнтів вертаються до нас за другою, третьою, п’ятою сумкою.

 

Запитання, яке б я хотіла почути для максимального розкриття своєї діяльності

Що таке соціальна відповідальність для вашого бізнесу?

 

Моя порада підприємцям

Тримайте у фокусі мотивацію — чому ви почали цей бізнес і що надихає вас його робити. І донатьте — ми маємо бізнеси/виробництва/команди завдяки ЗСУ.

 

Правила / Успішного / Бізнесу

Нова колонка експертки із сорсингових запитів Офісу з розвитку підприємництва та експорту Валентини Ляшенко познайомить вас із ідеями бізнесу, порадами та інсайтами українських та міжнародних підприємців.

Легка розмова про не завжди прості ситуації, виклики та насолоду від перемог.
Валентина Ляшенко
Історія від
Валентина Ляшенко
Експертка із сорсингових запитів ДУ «Офісу з розвитку підприємництва та експорту»