Сьогодні в Україні практично не знайти бізнес, який би не спробував запровадити програми корпоративної соціальної відповідальності або благодійні активності, спрямовані на підтримку суспільства. Це стало справжнім трендом. А отже корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) — важливий складник комунікації сучасного українського бізнесу. Як війна змінила підхід бізнесу до КСВ-проєктів?
КСВ-програми відображають цінності, близькі компанії та її співробітникам. Бізнеси активно долучаються до соціальних ініціатив, транслюють відповідальність та громадську залученість. Проте досі існує стереотип, що КСВ — це тільки для великого бізнесу.
Бізнес активніше включається в соціальні ініціативи, пов'язані з викликами та впливом повномасштабної війни, наприклад, допомога ЗСУ або підтримка постраждалих. Хтось організовує «підвішену каву» для військових у своїх закладах, хтось розповідає в соцмережах історії своїх співробітників або їхніх близьких, які мобілізувалися в ЗСУ, і організовує збори для підтримки їхніх підрозділів. Є й бренди, що реалізують благодійні проєкти свого професійного спрямування.
Так, наприклад, нашій команді вдалося реалізовувати програму корпоративної соціальної відповідальності. Протягом 55 днів колеги надавали свої послуги 24 українським брендам, серед яких експортери агропродукції, виробники харчових продуктів, медичні лабораторії та мережі аптек. Проєкт мав на меті допомогти українським компаніям швидко адаптувати комунікації до нових умов. Важливо було показати позиції брендів і розповісти про підтримку, яку компанії надавали країні та споживачам, а також про безкоштовні послуги та товари для українців. Загалом, за час роботи КСВ-проєкту наші клієнти досягли понад 40 мільйонів охоплення аудиторії. Це допомогло не лише підтримати бренди у важкий час, але й зміцнити їхню репутацію як соціально відповідальних бізнесів.
КСВ відіграє важливу роль у підсиленні внутрішньої корпоративної культури, адже формує згуртованість серед співробітників. Кожен працівник може зробити свій внесок в соціально значущі проєкти — це підвищує мотивацію та задоволеність роботою. А ще зміцнює корпоративну культуру, впливає на суспільний добробут, об'єднує команду навколо спільних цілей та цінностей. Це особливо важливо у кризові періоди.
Ефективна внутрішня комунікація КСВ-ініціатив будується на розумінні працівниками, як ці проєкти впливають на бізнес та персональних цінностях.
Щоб покращити внутрішню корпоративну культуру, варто зробити кілька простих, але ефективних кроків:
Деякі компанії можуть використовувати КСВ-проєкти для нейтралізації негативних аспектів своєї діяльності. Проте замість позитиву — отримують скепсис, критику та репутаційні збитки. Недостатньо прозоре або нещире використання активностей благодійного спрямування може навпаки значно нашкодити іміджу. Адже такі проєкти — це те, що потрібно обережно планувати та виконувати з урахуванням довготривалого впливу на сприйняття бренду.
КСВ-проєкти мають бути органічною частиною загальної стратегії бренду. Це означає, що всі ініціативи, пов'язані з соціальною відповідальністю, мають бути інтегровані у комунікацію бренду.
Окрім того, КСВ може стати потужним інструментом для підсилення репутації бренду. Так, наприклад, ми розробили КСВ-проєкт для одного бренду кормів для тварин. Місія ініціативи — мотивувати людей забирати чотирилапих з прифронтових територій, які потрапили до центрів адопції. Тож компанія вирішила допомогти тваринам знайти своїх soulmates і запровадила «місяць щасливих зустрічей»! Це частина КСВ-проєкту «Відчуй свого, віднайди себе», у межах якого охочі протягом місяця можуть відвідати притулки, щоб ближче познайомитися з pet-друзями та подарувати їм новий дім. Цей захід створений для того, щоб об’єднати тих, хто готовий дарувати тепло та турботу, з тими, хто цього найбільше потребує.
Через залучення медійних амбасадорів, фото- та відеоконтент, інтерактивні заходи й інформаційну підтримку, проєкт охопив понад 1 мільйон людей. Завдяки цій ініціативі компанія посилила власний імідж та надалі популяризує культуру відповідального ставлення до тварин та адопцію в Україні.