Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Інструмент перевірки готовності бізнесу до найму ветеранів від Work.ua

20.02.2024, 12:43
Story Image

Work.ua, учасник спільноти «Бізнес без бар’єрів», продовжує втілювати в життя проєкти, які спрямовані на розв'язання важливих задач на ринку праці. Одним із них є питання працевлаштування ветеранів та ветеранок в аспекті готовності компаній до їх найму. Першим кроком на цьому шляху стала розробка універсального інструменту для компаній та організацій.

Через дефіцит кадрів на ринку праці актуальним питанням постає готовність бізнес-середовища до найму ветеранів на роботу. Саме тому бізнес разом з громадським та державним сектором мають активно налагоджувати діалог та впроваджувати зміни в життя. У цьому контексті Work.ua здійснює навчально-просвітницьку роботу і виступає майданчиком для діалогу та зустрічі ветерана та роботодавця. 

 

Актуальні питання

На сьогодні впровадження корпоративних політик, створення відповідних умов праці, безбар'єрність та інклюзивність — реальність для роботодавців. Тож процес трансформації для кожного бізнесу має починатися з опитування в контексті працевлаштування ветеранів, а також усвідомлення конкретних дій, які варто почати робити вже сьогодні. Наприклад:

  • Чи є розуміння у роботодавця, що працівників із бойовим досвідом може бути призвано до Збройних сил повторно?
  • Чи є готовність керівництва компанії виділяти фінансові та інші ресурси, щоб організувати працевлаштування ветеранів, включно з безбар’єрною інфраструктурою, наявністю психологічної підтримки та змінами в корпоративній культурі?
  • Чи надає організація інформацію для ветеранів щодо державних програм реабілітації, протезування та лікування?

 

Відповіді на такі запитання  допоможуть компанії, з одного боку, зрозуміти, де в них є недоопрацювання та що потрібно доопрацювати. З іншого — це дає можливість задуматись над проблемою і почати її вирішувати.

 

Інструмент для самооцінки бізнесу та впровадження змін на вимоги часу

Для вибудовування ефективних стратегій найму людей з військовим досвідом та формування культури взаємодії компанія Work.ua запустила проєкт з працевлаштування ветеранів «Назустріч». Розроблений чекліст у межах цієї ініціативи допомагає зрозуміти, наскільки компанія готова взяти на роботу ветерана війни. 

Розробляючи опитувальник, фахівці орієнтувалися на найкращі практики українських та закордонних роботодавців, рекомендації експертів та урядових структур і зворотний зв’язок від ветеранської спільноти.

Чекліст складається з 43 запитань, які розділені за блоками: 

  • «Насамперед»
  • «Пошук і найм»
  •  «Здоров’я і безбар’єрність»
  • «Адаптація та психологічна підтримка»
  • «Корпоративні практики та соціальна відповідальність»

 

Інструмент допомагає дослідити, чи є розуміння ефективних стратегій працевлаштування ветеранів серед керівництва і команди компанії. Далі — чи є відкриті вакансії для людей з військовим досвідом, навчені рекрутери, чи підготовлене робоче місце, адаптаційні програми, чи пройшов колектив спеціальне навчання тощо. 

Сьогодні у суспільстві багато дискусій та обговорень на тему безбар’єрності, адаптаційних програм та психологічної підтримки. Попри відсутність досвіду працевлаштування ветеранів, 65% компаній заявляють, що готові брати колишніх військовослужбовців на роботу. На сайті з пошуку роботи Work.ua розміщено понад 5 тисяч вакансій для ветеранів. Активність у межах цієї теми є важливою, бо дає широке поле для роздумів і сприяє активній дії, зокрема, коли йдеться про підготовку робочого місця, створення умов. З іншого боку, існує ризик зосередитися виключно на адаптації ветеранів і пропустити підготовку суспільства до їхнього повернення. Тут важливо сприяти взаєморозумінню підготовленого суспільства та ветеран. 

 

Як скористатися інструментом самооцінки для роботодавців?

Наразі понад 1 350 підприємств відповіли на питання чекліста «Наскільки компанії готові брати на роботу ветеранів?» з середнім результатом готовності — 53%. 

До опитування може долучитися бізнес, державні та громадські організації за посиланням.

Кожна компанія має стати тою спільнотою, яка допоможе ветеранові, ветеранці повернутися до мирного життя і знайти свій шлях.

«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
«Бізнес без бар’єрів»
Історія від
«Бізнес без бар’єрів»
Спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
Інші історії
Всі історії
logo
Бізнес без бар'єрів
Досвід ОККО: як безбар’єрність масштабується з однієї заправки на всю країну
Ще 15 років тому, у 2009 році, автозаправний комплекс ОККО у Львові став першим в Україні серед усіх АЗС, хто пройшов аудит доступності для людей, що користуються кріслом колісним.
logo
Бізнес без бар'єрів
Мережа магазинів «Фора»: працюємо на перемогу
З початку повномасштабної війни «Фора» активно допомагає продуктами та предметами першої необхідності армії, теробороні, медикам, Нацполіції та волонтерам, які готують їжу для захисників.
logo
Бізнес без бар'єрів
Ощадбанк: безперешкодний доступ до послуг навіть під час війни
Попри всі виклики повномасштабної війни, завданням №1 у переліку стратегічних цілей найстаршого державного банку України залишається забезпечення стабільної роботи відділень та безперешкодний доступ до фінансових послуг.
logo
Бізнес без бар'єрів
Не зупинятися ні на день: як Укрпошта тримає поштовий стрій під час війни
Від початку повномасштабної війни Укрпошта поєднала роботу за двома пріоритетними векторами: нарівні з основними робочими завданнями компанія задіяла всі можливості, щоб підтримувати країну та протистояти агресору.