Скоринг
22 лютого, 2020
Матеріал створений за підтримки Київстар
Скоринг — це інструмент для визначення клієнтів, які повернуть кредит, потенційних шахраїв тощо. Скоринг допомагає покращити прогноз за конкретними операціями.
Що таке кредитний скоринг?
Кредитний скоринг для фінансових установ дозволяє спрогнозувати ймовірність повернення клієнтом кредиту. Результати моделювання дозволяють оцінити ризики неповернення кредитів і водночас не відмовляти тим, хто потенційно поверне гроші. Скорингова оцінка на основі Big Data більш актуальна, ніж дані Бюро кредитних історій, адже дані звідти можуть бути застарілими та містити інформацію про період, коли клієнт був некредитоспроможним; або не давати інформацію взагалі, бо клієнт раніше не звертався в банки й не має кредитної історії. Кредитний скоринг допомагає покращити ситуацію з видачею кредитів малому та середньому бізнесу.
Що таке антифрод-скоринг?
Антифрод-скоринг або ж скоринг проти шахрайства допомагає мінімізувати небезпечні ситуації в кредитній сфері. Він застосовується в таких ризикових операціях, як мікрокредити та онлайн-кредити.
Що таке телекомунікаційний скоринг і чим він відрізняється від звичайного?
Мобільний оператор володіє великими масивами даних, які можна використовувати, щоб створювати сучасні сервіси та послуги. Саме такі дані лягають в основу телекомунікаційного скорингу та враховуються як додатковий параметр при прийнятті рішення про кредитування потенційних клієнтів банків та фінансових установ. Аналіз поведінки абонента в мережі оператора дає можливість створити знеособлений скоринговий бал, який враховується під час прийняття рішення про видачу кредиту.
В яких галузях бізнесу, окрім фінансової, може бути корисним скоринг?
Скоринговий бал може використовуватись також у роздрібній торгівлі, електронній комерції, страхуванні (наприклад, для попередження відтоку клієнтів).