ВОХУ: історія бізнесу з коробки
17 серпня, 2022
Наталія Рябуха, співзасновниця магазину упаковки ВОХУ у Харкові
Як почалась наша історія
У 2020 році я вперше опинилась в крамниці ВОХУ в Луцьку і закохалась в концепцію та асортимент цього магазину: українські виробники, екологічні матеріали, унікальний дизайн, широкий вибір. І це не тільки пакувальні матеріали для подарунків, кондитерських виробів, одягу тощо. З моїм постійним бажанням створювати затишний та функціональний простір, ховати все зайве з відкритих поверхонь, зберігати документи та фотографії в окремих архівних коробках, радувати близьких приємними сюрпризами та природнім бажанням економити — це була любов з першого знайомства. Спочатку я стала клієнткою магазину, а потім вирішила познайомитись з власниками виробництва та попросити про надання франшизи. Ігор і Юлія виявились відкритими до співпраці, проте бізнес-модель не була готова до масштабування, а торгівельна марка була лише в процесі реєстрації. Наше спілкування та спільне бажання стати партнерами пришвидшили всі процеси реєстрації та початок співпраці.
В серпні 2021 року підписала угоду комерційної концесії з власниками ТМ ВОХУ про постачання продукції до Харкова. Згідно з територіальним розподілом, крамниця в Харкові продавала пакування в Харківській, Луганській, Донецькій, Дніпровській, Сумській, Запорізькій та Полтавській областях.
У вересні 2021 року ми відкрили перший великий шоурум в Харкові в районі ринку Академіка Барабашова на проспекті Ювілейний. Магазин швидко набирав популярності, а любов команди до продукту зростала з кожним днем.
Наша продукція швидко ставала впізнаваною та мала великий попит серед покупців. Менеджери активно укладали договори з новими великими клієнтами, а середні та дрібні покупці легко могли замовити товар на сайті та отримати його за допомогою служб доставки.
З середини січня 2022 року почали отримувати новий асортимент пакування з весняними принтами, взяли кредит, відвантажили продукцію в торгівельні мережі. З великим нетерпінням чекали на сезон продажів в березні та квітні 2022. Почали розвивали сайт та соціальні мережі, розробили нові модифікації коробочок та сучасні кольорові кліше для друку.
Під торгівельною маркою ВОХУ ми пропрацювали в Харкові 5 місяців. Планували відкрити шоуруми у п’яти обласних центрах, перший — у вересні 2022 року в Дніпрі.
Як повномасштабна війна все змінила
Це був наш сімейний бізнес. 23 лютого 2022 року о 19:00 ми закінчили звичайний робочий день, вимкнули техніку, зачинили крамницю і повернулися… через місяць, щоб фурами евакуювати товар на склад наших партнерів у Волинській області.
Наш магазин вцілів, попри те, що майже весь ринок, де ми розташовувались, був знищений бомбардуванням та пожежами. Завдяки вчасно здійсненій релокації та допомозі наших партнерів, ми маємо збережений товар, техніку та обладнання. Проте залишились борги перед банком та товарний кредит від виробників.
Стан бізнесу на цю мить та плани на майбутнє
Мій друг зробив репост і я побачила пропозицію від West Business Hub щодо релокації бізнесів, які постраждали від військової агресії росії. Можливості, які пропонувала організація, стала поштовхом для прийняття рішення на користь поновлення діяльності магазина ВОХУ в новому регіоні. Завдяки проєкту маю пільгові умови на оренду приміщення. Важливо й те, що релокація дала бачення довготривалої співпраці та розвитку.
Ведення бізнесу під час війни ускладнюється через невизначеність, гіперризики та обмеженість ресурсів. Намагаєшся зважити всі «за» та «проти» і постійно стикаєшся з новими питаннями та викликами. Наразі наша компанія планує посилення партнерських відносин в центрі та на заході нашої країни, а пізніше — вихід на європейський ринок. Після перемоги мріємо повернутись в Харків і відновити роботу в рідному місті.