ТОП-5 логістичних проблем, які можна вирішити за допомогою TMS-сервісу
10 серпня, 2022
З труднощами в логістиці стикається майже кожен бізнес: інтернет-магазини, виробники товару чи дистриб’юторські компанії. Більшість логістичних проблем можуть бути вирішені оптимізацією та автоматизацією процесів транспортної логістики. Саме для цього успішно використовуються TMS-сервіси.
TMS (англ. Transport Management System) — це система, яка забезпечує комплексну автоматизацію управління транспортними перевезеннями. Фактично TMS-сервіс — це свого роду CRM, але спеціально адаптований для транспортної галузі.
Аналізуючи звернення до нашої компанії, ми зрозуміли, що всі бізнеси стикаються в основному зі стандартними проблемами. Ми виділили основні та сформували ТОП-5 проблем, які вирішуються впровадженням в бізнес TMS-сервісу.
1. Висока вартість транспортних витрат
В умовах підвищення цін на паливо проблема високої вартості транспортних витрат стала ще гострішою. Здебільшого транспортні витрати можна зменшити шляхом:
- Оптимізації пересування транспорту. Сервіс прокладає найкоротший маршрут, але враховує ситуацію на дорозі та інші дані, які користувач вважає важливими.
- Використання тарифікації автомобілів. Сервіс підбирає для планування автомобілі з найвигіднішими тарифами.
- Розрахунку рентабельності маршрутів. Цей розрахунок дозволяє виключати нерентабельні точки з маршруту або розраховувати для них необхідний додатковий прибуток, що дозволить завжди отримувати максимально вигідні маршрути. Розрахунок рентабельності допомагає зрозуміти, як працює транспортна служба. Якщо витрати в більшості випадків більші за прибуток — це вказує на те, що настав час не тільки шукати нові способи оптимізації витрат, але й переглядати вартість доставки.
- Зменшення кількості машин в автопарку. При використанні сервісу автомобілі використовуються більш раціонально, що дозволяє скоротити кількість транспортних одиниць в середньому на 15%.
2. Неоптимальне планування маршрутів
Ця проблема частково перекликається з першою. При формуванні маршрутів необхідно врахувати багато параметрів: час роботи точок та машин, вантажопідйомність, вага товару, розподіл точок за районами, розташування товару на різних складах, затори на дорогах та багато інших важливих факторів. Навіть досвідчений логіст часто може не врахувати повною мірою всі необхідні параметри вручну. Тому доводиться просто ділити територію на райони, машини їздять стандартними маршрутами, незалежно від завантаження, можуть запізнюватися на точки або навіть пропускати їх відвідування. Це призводить до збільшення пробігу машин та необхідності тримати надлишковий автопарк.
TMS-сервіс дає можливість підібрати оптимальний маршрут згідно з індивідуальними вимогами користувача: комусь потрібен максимально короткий маршрут, інші — можуть пожертвувати тривалістю та довжиною маршруту, але хочуть, щоб торгові точки були відвідані строго без запізнень або очікувань. Третім — найважливіше повне завантаження машин товаром. Користувачі можуть мати безліч інших вимог до маршрутів, але, безсумнівно, всі вони задовольняються за допомогою налаштування сервісу «під себе».
У результаті користувач отримує оптимальні готові маршрути, які передаються водієві в мобільний додаток або друкуються у формі маршрутного листа. В такому випадку водії встигають об’їхати свої точки вчасно, а значить клієнти будуть задоволені швидкістю та якістю обслуговування. Таким чином вирішується третя проблема — незадоволеність клієнтів якістю доставки.
3. Незадоволеність клієнтів якістю доставки
Компанії, які використовують TMS-сервіс, мають перевагу перед конкурентами, адже клієнт із великого різноманіття пропозицій вибере того, хто:
- вчасно та швидко доставить товар;
- відправить SMS-повідомлення про час прибуття кур’єра;
- надасть можливість відстежувати онлайн рух кур’єра.
4. Відсутність контролю за доставками
До нас звертаються з питаннями: «Чи можливо контролювати доставку?», «Як відстежувати рух транспорту?», «Як припинити махінації з паливом?». За нашим досвідом ми можемо точно сказати: крадіжки процвітають там, де ослаблений або зовсім відсутній контроль. За допомогою сервісу можна викрити та зупинити шахрайські схеми зливу палива, накрутки пробігу, домовленості водіїв з логістами.
Яким чином можна здійснити контроль? Наприклад, завдяки інтеграції з сервісами GPS-трекінгу можна відстежувати місцезнаходження автомобілів та бачити фактичний маршрут руху. Також ці дані можна дізнатися за допомогою спеціального мобільного додатка. Логіст або адміністратор встановлює необхідні індивідуальні параметри за якими сервіс відстежуватиме будь-які відхилення автомобілів від заданого маршруту: заїзди, несанкціоновані зупинки, збільшення або зменшення часу руху тощо. Сервіс в онлайн-режимі виявляє такі відхилення та повідомляє про них. Крім того, можна порівняти плановий та фактичний маршрут водія. Такий функціонал значно знижує ризик обману з боку логістів, водіїв та торгових агентів. Додатковим інструментом контролю також може бути функціонал, який дозволяє вести автоматизований облік вартості та витрат палива. Програма розраховує витрату та вартість палива для планового маршруту, сформованого сервісом, а також фактичного маршруту, який був виконаний автомобілем.
5. Хаос у звітності та відсутність аналітичних даних
Частина підприємців вважають оформлення звітності та аналітики для логістики другорядним та не надто важливим процесом. Проте без аналізу логістичного процесу неможливе вдале функціонування бізнесу в цілому. Відповідно сервіс може допомогти:
- проаналізувати планові та фактичні маршрути;
- сформувати маршрутні листи;
- контролювати пробіги та витрати;
- знайти нерентабельні точки та маршрути тощо.
Всі звіти можна роздрукувати або зберегти на комп’ютері. Аналітична звітність дозволяє аналізувати різноманітні показники логістичної діяльності компанії та оптимізувати роботу для досягнення найкращих результатів.