Що змінилося на ринку українських CRM?
22 серпня, 2022
Українці масово відмовляються від російської продукції. Малий та середній бізнес не став виключенням. Своєю чергою, маркетплейс, щоб розвивати сферу e-commerce в країні, почав ще більше співпрацювати з компаніями-партнерами, які роблять сервіси та продукти для підприємців. Особливий попит зараз на CRM-системи. Вони допомагають бізнесам автоматизувати процеси та покращити клієнтський досвід. Що змінилося у сфері з початку повномасштабного вторгнення ми дізналися у провідних українських CRM-систем.
За даними Prom.ua з 24 лютого 2022 року понад 50% підприємців, які користувалися CRM-системами, відмовилися від російських продуктів та перейшли на українські.
При цьому велика частина тих, хто користувався європейськими та американськими продуктами, на них і залишилися. За словами Андрія Гадая, співвласника CRM-системи KeyCRM до повномасштабного вторгнення більша частина українського ринку належала саме російським системам.
Андрій Гадай, співвласник KeyCRM
Клієнтами ж українських CRM-компанії були невеликі інтернет-магазини та виробники товарів, які працюють на різних платформах та дропшипери. Зокрема, вони використовували можливості CRM-системи для створення прайсів на різних маркетплейсах. З 24 лютого 2022 року цей запит не змінився, однак додалися ще і нові.
Олексій Стєклов, CEO компанії SalesDrive
Сьогодні, частіше за все, підприємці використовують CRM-системи для:
- збору замовлень з декількох платформ чи на маркетплейсів;
- автоматизації доставки;
- роботи зі складом та залишками;
- інформування клієнтів;
- телефонії;
- контролю оплат.
Іван Мунтіян, співзасновник компанії TradeEvo
Найближчим часом підприємці продовжать відмовлятися від російських сервісів. Компанії, які ще вагаються, поки що не бачать альтернативу чи відтягують зміни. Однак, це тільки питання часу. CRM-компанії вже відмічають зростання у клієнтській базі на 20%, а до кінця року прогнозують на 50%.
Андрій Гадай, співвласник KeyCRM
Зі свого боку, Prom.ua продовжує розвивати продукти для інтернет-продавців, адже на маркетплейсі працює 60 тисяч українських підприємців. Наразі маркетплейс удосконалює API, щоб більше вітчизняних продуктів, зокрема CRM, можна було підключити до системи маркетплейсу та сайтів продавців. Завдяки цьому підприємці зможуть краще працювати з контентом та автоматизувати процеси, а покупці — отримувати позитивний досвід від онлайн-шопінгу.