Як перенести сайт з російських платформ: покрокова інструкція від української платформи Хорошоп
20 липня, 2022
До початку повномасштабної війни російські платформи мали велику популярність серед підприємців. Зараз можна побачити тенденцію до відмови від користування російськими сервісами. Запущено процес переміщення сайтів на платформи вітчизняного чи західного виробництва. Адже, окрім моральної сторони співпраці з росіянами, існують інші важливі причини, чому потрібно відмовитися від послуг компаній з країни-окупанта.
Спеціалісти сервісу «Хорошоп» підготували покрокову інструкцію про те, як відбувається процес переїзду на нову платформу та як до нього підготуватися.
Причини для міграції з російських платформ:
- захист особистих даних користувачів від потрапляння до рук росіян;
- припинення фінансування компаній, які сплачують податки країні-агресору;
- перехід на платформу, локалізовану для українських користувачів;
- інвестиція в розвиток українських продуктів.
Як підготуватися до міграції
Власнику сайту потрібно підготуватися до міграції на нову платформу для того, щоб цей процес був успішним та не викликав додаткових проблем. Підготовка переносу складається з декількох етапів, які в основному спрямовані на збереженні існуючої інформації. Без ретельної підготовки міграція може перетворитися на створення сайту з нуля. Отже, власнику сайту потрібно звернути увагу на три важливі складові: контент, дизайн та трафік.
Контент
Обсягом перенесеного контенту вимірюється успішність міграції, тому важливо зберегти всю існуючу інформацію, яка є на сайті. Наприклад, для інтернет-магазину це сторінки товарів з усіма даними про них: фото, описи, характеристики тощо. Також, не варто забувати про інформаційні сторінки, статті та новини, які знадобляться для збереження трафіку після перенесення.
Зазвичай, перенести контент в повному обсязі вкрай складно, але прикладіть максимум зусиль.
Текстові сторінки ви можете зберегти шляхом звичайного копіювання. Тоді як для складнішого контенту (каталог товарів) варто використати функцію експорту. Це дасть змогу створити файл у форматах XML, YML, XLS чи CSV, що дозволить з легкістю завантажити контент на інші платформи. Щоб не втратити доступ до контенту, формувати файл для експорту варто заздалегідь.
Дизайн
Сформуйте завдання для дизайнера платформи, на яку ви переходите. Якщо вам подобається вже існуючий дизайн сайту, то покажіть його спеціалістам, а вони —спробують його скопіювати. Також надайте свій логотип, якщо він у вас є.
Переїзд на іншу платформу відкриває нові можливості для дизайну. Можна оновити зовнішній вигляд сайту, додати нові функції. Обговоріть з представниками платформи, що ви хотіли змінити та дізнайтеся їх пропозиції.
Трафік
Міграція завжди супроводжується ризиком втрати деякої частини трафіку. Щоб цього не сталось варто підготуватись до «переїзду». За допомогою Google Analytics та Google Search Console, визначте сторінки, які приносять вам найбільше трафіку. Для вдалої міграції необхідно обов’язково зберегти таку інформацію:
- URL-адресу;
- зміст;
- title;
- description.
Збирайте всю цю інформацію в таблицю, щоб потім зручно перенести її на новий сайт.
Звертайте свою увагу не лише на популярні сторінки сайту. Адже сторінки, які приносять низькочастотний трафік, мають серйозний сукупний вплив на сайт, тому ними не слід нехтувати. Контент та адреси цих сторінок також варто зберегти, щоб не було просідання трафіку. Є два способи зберегти URL:
- вручну налаштувати ідентичну адресу, якщо це дозволяє нова платформа;
- зробити 301-редіректи зі старих адрес на нові.
Сайтам, які не займаються SEO-просуванням та не роблять ставку на органічний трафік, не обов’язково дотримуватися рекомендацій зі збереження трафіку.
Етапи міграції:
- Збережіть весь необхідний контент. За потреби, надішліть частину контенту співробітникам нової платформи, щоб вони підготували його для завантаження на новий сайт.
- Наповніть новий сайт збереженою інформацією: завантажте каталог товарів, створіть необхідні інформаційні та текстові сторінки. Прослідкуйте, щоб вони мали внутрішні перелінкування, зображення та адреси, які були раніше. В залежності від послуг платформи, спеціалісти майданчика можуть завантажити частину контенту, наприклад товари. Проте більшість контенту ви додаєте самостійно.
- Створіть необхідні мовні версії сайту. Встановіть українську версію сайту, як основну. Якщо ви маєте високі позиції в пошуковій видачі, то залучіть до цього процесу SEO-спеціалістів.
- Налаштуйте дизайн сайту. В залежності від можливостей нової платформи, ви можете бути по-різному залучені до цього процесу. Можливо, вам доведеться збирати дизайн у візуальному редакторі, використовувати готовий шаблон сайту або дизайнери платформи зроблять все самостійно.
- Задайте SEO-налаштування сторінок з високо- та низькочастотним трафіком. Зверніться до спеціалістів нової платформи за допомогою у налаштуванні редиректів. Якщо органічний трафік є вкрай важливим для вас, то запросіть SEO-спеціаліста для контролю за міграцією.
- Підключіть до нового сайту зовнішні сервіси, якими користувалися раніше. Це можуть бути інтеграції зі службами онлайн-оплати, доставки, CRM, різні маркетингові інструменти.
- Приєднайте новий сайт до акаунту Google Analytics. Важливо, щоб це був акаунт, яким ви користувалися на попередньому сайті. Це дозволить відслідковувати зміни трафіку після переїзду на нову платформу та порівняти інші статистичні показники. Якщо зміни будуть негативними та ситуація не налагодиться протягом певного часу, то під час міграції допущені помилки.
- Протестуйте основні функції нового сайту. Важливо перевірити правильність відображання контенту та коректність роботи всього необхідного функціоналу. В процесі тестування, внесіть додаткові налаштування, якщо виникне так потреба.
- Підключіть робочий домен до вашого нового сайту, щоб пошукові системи почали його індексувати. Після індексації, сторінки сайту з’являться у пошуковій видачі. На цьому міграція завершується і сайт готовий до роботи.