Як українська IT-компанія eSputnik запустила два продукти на західному ринку
19 січня, 2023
Омніканальна CDP eSputnik попри повномасштабну війну розширює присутність українських IT закордоном. У цій статті розповімо, як компанія запустила нові продукти, як виходить із кризи та розвивається в Україні.
Про компанію
eSputnik — це омніканальна платформа клієнтських даних (customer data platform) для середніх і великих бізнесів. Завдяки їй компанії отримують єдиний уніфікований профіль кожного клієнта з інформацією про активність на сайті, у застосунку, direct-каналах і офлайн-точках. Ці дані можна використовувати, щоб сегментувати користувачів і персоналізувати комунікацію. Клієнтами платформи є понад 3 000 брендів із 23 країн світу.
Робота під час війни
З початку повномасштабного вторгнення в Україну об'єм розсилок скоротився у 2,5 раза, компанія втратила 40% надходжень у порівнянні з довоєнним часом. Це пов'язано з тим, що більшість українських клієнтів були в невизначеності, а іноземні побоювалися, що не зможуть отримати належну якість сервісу. Проте компанія відразу припинила надавати послуги клієнтам із рб і рф, а представництво в москві ліквідувала.
eSputnik — це українська компанія, команда якої знаходиться у Дніпрі. Попри складні умови, працівники не залишили свої обов'язки та продовжили працювати, приділяючи особливу увагу технічній підтримці користувачів. Дехто з команди релокувався за кордон, проте більшість залишилася в Україні. До нормальних темпів роботи вдалося повернутися за 2-3 тижні після 24 лютого 2022 року.
Олексій Данченко, Co-Founder, COO eSputnik
Запуск нових проєктів
Команда давно планувала створити глобальний бренд. Однак до війни розгортання на західному ринку не було першочерговим завданням. В нових умовах побудову global-продукту довелося терміново пришвидшувати.
Дослідження нових ринків почали з Польщі. Команда проаналізувала основних конкурентів, налагодила партнерські зв’язки з місцевими агенціями, які займаються direct-маркетингом і використовують платформи клієнтських даних. Після досліджень виявилося, що польський ринок досить щільно наповнений конкурентами і його не слід опрацьовувати окремо від загальноєвропейського. Інсайти, які отримали після спілкування з закордонними агенціями, компанія використала для позиціонування нових продуктів.
Проєкти на нових ринках вирішили розвивати у двох вертикалях. Разом з експертами Європейського банку реконструкції та розвитку команда розробила позиціонування, знайшла конкурентні переваги та унікальні пропозиції кожного продукту. Уже майже рік продовжується цикл сесій для подальшого розвитку компанії.
Розвиток нового продукту закордоном — складний та багатовекторний процес, адже вимагає залучення багатьох спеціалістів й пропрацювання багатьох аспектів. Одним із таких є — назва проєкту. Аби іноземна аудиторія добре сприймала неймінг нових продуктів, до співпраці залучили українську агенцію Promodo та маркетологів із Techstars Accelerator та Startup bootcamp.
Запуск першого продукту Reteno, платформи для утримання користувачів мобільних застосунків з готовими сценаріями комунікації, відбувся у липні 2022 року. Зараз проєкт вже має активних користувачів у країнах Північної Європи та Бразилії.
А в жовтні 2022 року відбувся реліз Yespo — омніканальної платформи з готовими інструментами й кампаніями для medium-sized ecommerce з англомовних країн. Продукт дозволяє миттєво отримувати додатковий прибуток від існуючих клієнтів. Платформа націлена на аудиторію з США та європейських країн.
Робота в Україні
Олексій Данченко, Co-Founder, COO eSputnik
Восени 2022 року компанія відновила темпи підключення нових клієнтів: у листопаді було проведено 130 інтеграцій з українськими компаніями.
Один із викликів сьогодення — робота під час відключень світла. Сервери компанії знаходяться на території ЄС, завдяки цьому вдається забезпечувати доступність системи на 100%, тому клієнти можуть користуватися платформою 24/7. Частина команди працює з Європи, а офіс для співробітників в Україні вже облаштований генератором і супутниковим інтернетом.
Водночас компанія не припиняє супроводжувати проєкти, які роблять світ кращим й надає безкоштовні емейли та допомагає зі стратегією взаємодії з підписниками компаніям, які розвивають IT-ком’юніті України: Wtech, Kharkiv IT Cluster, 1991 Accelerator, а також благодійним фондам «Повернись живим», «Клуб добродіїв» та іншим.
За час війни компанії вдалось зберегти команду й, навіть, приєднати нових співробітників. А також залучити 1 600 нових клієнтів. Великим досягненням став запуск двох нових брендів на глобальному ринку. Якщо порівнювати показники з березнем 2022 року, то кількість відправлень розсилок клієнтами збільшилася вдвічі, а продажі вдалося відновити на 78%. Які б труднощі не виникли, eSputnik і надалі розвиватиметься і надаватиме українським та іноземним компаніям унікальний досвід персоналізованої комунікації, особливо потрібної у складні часи.