Чому варто інвестувати в освіту своїх співробітників та дозволяти змінювати професію у межах компанії
04 жовтня, 2022
Інвестиції — це не завжди про фінанси. Це також про ваш час, зусилля та емоції. Тому перш ніж вкластися у розвиток команди, керівнику необхідно:
- визначитися, що саме готові інвестувати у розвиток своїх колег: кошти, емоції або власний час? Звісно ж, у комплексі різні види таких інвестицій працюють ефективніше.
- поставити собі питання «Для чого?». Зрозуміло, багато власників бізнесу прагнуть розвивати свою команду і зробити з неї справжню родину, але чи завжди це необхідно? Особливість вашої сфери роботи може бути такою, що люди не затримуються на одному місці надовго, особливо якщо це стосується роботи для студентів.
Запитайте себе, чи дійсно варто робити певні зусилля, вкладати час та кошти у розвиток, якщо ці співробітники планують працювати не більше 3-5 місяців.
- обрати у розвиток кого саме зі співробітників варто інвестувати.
Інвестиції у професійне зростання колег — це завжди про лояльність роботодавця, який не хоче, щоб людина роками виконувала однакову рутинну роботу. Авжеж, нічого поганого в рутині немає, проте за кілька років кожен спеціаліст досягає певного рівня, вище якого не стрибнути. Якщо спеціаліст залишається у межах однакових обовʼязків надовго та не отримує нових викликів для особистого професійного розвитку — це прямий шлях до вигорання та втрати лояльності співробітника.
Для когось саме не виходити за рамки звичних задач — комфортна позиція й справжня робота мрії. Такий вибір теж варто враховувати й поважати. Однак, будьте готові: у цьому випадку інвестиції у професійний розвиток працівника можуть не виправдати себе.
Інвестуємо час
Якщо ви помічаєте, що працівник втрачає мотивацію, починає робити елементарні помилки, більш недбало ставитися до роботи (чого не було раніше), нервувати у незначних та несерйозних ситуаціях — це сигнал втрутитися. Однак, не доріканнями, а конструктивними пропозиціями.
Часто людині просто набридає виконувати однакові задачі, певні процеси дратують через свою неефективність, а змінити нічого не вдається, оскільки це зона відповідальності іншого працівника. Саме в цей момент варто дати можливість людині проявити себе, наприклад:
- більш ефективно налаштувати процеси;
- автоматизувати певні рутинні задачі;
- знайти найбільш оптимальне розв'язання існуючих проблеми.
Таким чином, людина відчує свою цінність, а ви зрозумієте її потенціал (якщо це не було настільки очевидно раніше). Такі дії частково сприятимуть поверненню мотивації та зацікавленості у результаті. Щодо ваших вкладень, як керівника, — будьте готові на цьому етапі інвестувати свій час.
Емоційна та матеріальна складова
Уявімо, ваш колега блискуче впорався із завданням, а в його очах ви знову бачите запал та мотивацію рухатися вперед. Приєднайте емоційні інвестиції на цьому етапі. Проведіть вільний час зі своїм колегою, поспілкуйтеся і запитайте, що його цікавить і надихає, куди він хоче рухатись, і як бачить свій професійний розвиток.
Досить банальне питання, що ставлять на співбесіді, «Де ви бачите себе через 5 років?» у такому випадку стане у пригоді. Людина вже може мати план дій і бачити свій шлях вгору кар’єрними сходинками, або все ще бути розгубленою. Розуміючи навички та вміння цього працівника, подумайте в якій сфері вашого бізнесу його таланти були б доречними. Що він міг би змінити, покращити, вдосконалити, а також — що йому для цього потрібно.
Сплануйте кроки на найближчі 3 місяці (або навіть пів року), які має пройти співробітник задля досягнення вашої спільної мети. Однією з цілей на цьому етапі може бути навчання або перекваліфікація. І це вже час для інвестиції коштів. Тож з'ясуємо детальніше, чому слід інвестувати в освіту ваших співробітників.
Спрямуйте сильні сторони співробітника у правильний вектор
Дайте людині можливість розвиватися всередині вашої компанії, наприклад, оплативши спеціалізовані курси. Це може бути не тільки апгрейд знань всередині сфери, але й повна зміна професії.
Уявімо, у вашій компанії є відділ клієнтської підтримки. Менеджер цього відділу, як ніхто інший, добре знає ваших клієнтів, розповсюджені питання, проблеми та побажання. Людина з таким бекграундом буде дуже корисною на етапі просування та продажів. Тобто цього співробітника сміливо можна перевести у відділ продажів, якщо йому цікавий такий напрямок роботи, або ж спрямувати його у відділ маркетингу.
Для вас перевага буде в тому, що не потрібно вводити абсолютно нову людину в стан справ організації, розповідати їй про ваш продукт чи послуги, знайомити з політикою компанії та особливостями бізнесу. Член команди, що прийде на нову позицію, зможе з іншого, професійного, боку поглянути на проблемні моменти та допомогти їх вирішити, адже він вже має багато інформації про певні робочі процеси.
Від такого кроку виграють усі: співробітник позбудеться рутинних обов’язків і матиме шанс робити щось нове, цікаве та захоплююче. Ви — отримаєте кваліфікованого працівника, який з різних сторін може поглянути на одну і ту ж проблему, запропонувати ефективне її розв'язання та імплементувати це рішення у життя.
Отже, з першою причиною розібралися. Що ж далі?
Корпоративне навчання як профілактика вигорання
Уявімо, ви розумієте, що команді не вистачає спілкування, і вони погано взаємодіють у рутинних робочих питаннях. Так часто трапляється, якщо компанія працює дистанційно. У цьому випадку вдалою інвестицією буде організація корпоративного навчання, наприклад, курсів англійської мови.
Такі заняття зазвичай проходять легко, без зайвого напруження і тиску дедлайнів. Колектив зустрічається на заняттях, обговорює різноманітні теми, ділиться власним досвідом, а отже отримує мотивацію працювати далі. Такі компанії не вимагають від співробітників 100% відвідуваності, суворого контролю знань та не перевіряють результати проміжних тестів. Корпоративне навчання стає запорукою побудови здорового мікроклімату у колективі та своєрідною профілактикою емоційного вигорання колег.
Спільні цілі = лояльність
Хороші взаємини в команді є важливим чинником лояльності, яку, знову ж таки, не варто сприймати як даність, її слід заслужити. Лояльна команда, яка приходить не просто відсидіти з 9-ї до 18-ї, а дійсно вболіває за результат — виховується роками кропіткої праці та стосунками, що виходять за рамки «тримайте, ваша зарплата». Лояльність — це про дружбу, підтримку, емпатію та кроки на зустріч.
Лояльність — це також і про спільні цілі. Ніхто не буде вболівати за чужу мету, без відчуття власної причетності, наприклад, вийти на закордонний ринок чи залучити 300 нових клієнтів у новому сезоні.
Для того, щоб йти досягти амбітних цілей, вони мають бути спільними для керівника та співробітників. Інвестуйте свій час і кошти у команду, щоб у них була можливість реалізувати власні таланти, вміння та знання. Так ви зможете отримати не лише лояльний колектив, а й крутих спеціалістів та справжніх друзів.
Гроші — це лише один із видів інвестицій, на які вам, як лідеру, варто звертати увагу. Фінансові вкладення можуть прекрасно компенсуватися вашим емоційним включенням у процес професійного розвитку команди. Не всім співробітникам потрібна ваша залученість у розвиток. Для декого ви будете роботодавцем мрії, якщо не змушуватимете виходити із зони комфорту. Багатьом навпаки варто дати шанс проявити себе та підтримати на цьому шляху: оплаченим курсом підвищення кваліфікації, простим запитанням «Як успіхи?» або неформальною розмовою за чашкою кави. Здорова атмосфера у команді значно важливіша, ніж знання останніх відкриттів у вашій сфері. Інвестуйте у навчання, навіть далеке від сфери вашого бізнесу, як інструмент налагодження комунікації між співробітниками. Сприяйте можливостям змінити професію всередині вашої компанії. Для співробітника це можливість побороти вигорання та знайти нову професійну мету, а для вас — по-справжньому лояльний та професійний член команди.