Isobar Ukraine ламає стереотипи не лише в рекламі, але й на ринку праці
23 лютого, 2021
Безбар’єрність, інклюзія, управління різноманіттям дедалі посідають важливе місце в сучасних бізнес-процесах. Втім, роботодавці ще часто побоюються, що інклюзивний підхід вимагатиме додаткових витрат, та сприймають його скоріше, як соціальну відповідальність.
У світі й в Україні вже є багато прикладів успішної діяльності бізнесу без бар’єрів. Досвід діджитал-агенції Isobar Ukraine — яскравий приклад того, як правильно організоване працевлаштування людей з інвалідністю допомагає їм знайти своє місце в житті, стати економічно спроможними, а роботодавець отримує сумлінних та старанних працівників.
Інновації та безбар’єрність
Digital Innovation Coach агенції Isobar Ukraine Віталій Кулько впевнений: інновації — це не тільки технології, послуги, генерація нових девайсів. Це також і про те, як ставляться люди до інших людей, про нові можливості для людей у суспільстві та бізнесі.
Компанія Isobar Ukraine та холдинг dentsu з 2015 року втілюють інклюзивну програму зі стажування та працевлаштування нечуючих та слабочуючих людей.
Розпочалося все, можна сказати, випадково.
«Так склалось, що у дитинстві я багато взаємодіяв з нечуючими друзями. Я вивчив жестову мову та міг вільно спілкуватися з такими людьми. Тож для мене люди, які не чують, ніколи не відрізнялись від чуючих, у мене ніколи не було бар’єрів у сприйнятті таких людей. У 2015 році я якось натрапив на лекцію для нечуючих та слабочуючих людей. Там розповідалося про кар’єрні можливості для них у мережі інтернет. Вже наступного дня я зв'язався з організаторами цієї лекції, і ми разом почали думати, як інтегрувати цю ініціативу у нашому холдингу. Адже ми спеціалізуємося на інтернет-рекламі та IT-напрямках», — розповідає Віталій Кулько.
Спочатку в компанію запросили двох таких стажерів. Один пробував свої сили у напрямку дизайну, другий — у напрямку контекстної реклами.
«Один з тих перших стажерів працює в нашій компанії й понині. Він вже експерт, він рівний член нашого колективу», — каже Віталій.
Isobar Ukraine допомагає людям, що мають інвалідність по слуху, навчитися працювати в інтернеті за різними спеціальностями: дизайнер, аналітик, фахівець з реклами тощо. Адже одна з проблем полягає в тому, що для таких людей немає відповідних навчальних матеріалів.
«Здобути якісь знання поза нашою компанією для нечуючих дуже складно через відсутність інклюзивних курсів та матеріалів у мережі Інтернет. Адже не всі матеріали мають субтитри. Тому ми, наприклад, підготували текстові матеріали у напрямку дизайну, щоб людина, яка приходить до нас на стажування, могла з нуля вивчити потрібні програми. Також ми підготували більше тридцяти практичних занять, які допомагають отримати практичні навички. Отже, десь за два місяці фахівець отримує базу, щоб виконувати завдання наших клієнтів», — запевняє Віталій Кулько.
Повірити в себе
Після навчання стажерам дають можливість закріпити свої знання на практиці та повірити в себе. Колишні стажери зізнаються, що це дуже важливий для них етап.
«Я влаштувався в компанію завдяки Віталію Кульку через спільного знайомого на стажування протягом трьох місяців. Через три місяці я визначився з посадою фахівця з контекстної реклами. Спочатку було трохи страшно, тому що у мене комп'ютер раніше асоціювався зі складнощами, але під час стажування, яке тривало три місяці, я набрався досвіду — і з ним прийшла впевненість в собі», — розповідає Роман Свиридонов, Junior PPC Manager компанії Amplifi Ukraine.
Багато колишніх стажерів залишаються працювати в Isobar Ukraine. Також їм допомагають влаштовуватись в інших компаніях.
«Звичайно, бувають складнощі. Я працюю ресерчером — аналітиком відділу реклами. З першого разу у мене не дуже добре вийшло, а потім мені запропонували роботу в іншій агенції, і я потрапив до дуже гарного фахівця, який мене всього навчив. Завдяки ньому вже через місяць я отримав офер від керівництва, і тепер продовжую працювати», — розповідає свою історію Вадим Винниченко, аналітик реклами у UMG.
Спілкуватися допомагають месенджери
Роботодавці відмічають: нечуючі та слабочуючі люди як працівники дуже уважні до дрібниць, вони можуть дуже ефективно виконувати роботу, яка вимагає концентрації.
«Якщо говорити про співпрацю з нечуючими та слабочуючими людьми, я би відмітив той факт, що вони дуже уважні до виконання своїх завдань. Якщо це людина, яка працює з великими об'ємами даних та йому потрібно зосередитись на цьому, його нічого не відволікає. Крім того, в комунікації такі люди дуже уважні одне до одного», — відмічає Віталій Кулько.
Зі спілкуванням зазвичай також не виникає проблем, адже є онлайн-месенджери.
«У нас в колективі значна частина спілкування відбувається за допомогою Skype, останнім часом ми переходимо на Microsoft Teams. Іноді наживо спілкуємося за допомогою жестів, а по роботі зазвичай — за допомогою програм для управління проєктами. Я так зрозумів, що у людей немає розуміння, як це — не чути. Незвично, викликає страх. Оскільки я — слабочуючий, я можу наодинці спілкуватися з людиною і чути її. Але переважно ми спілкуємося за допомогою месенджерів», — розповідає співробітник Isobar Ukraine, дизайнер Андрій Домашенко.
Під час працевлаштування нечуючих або слабочубчих людей в Isobar Ukraine для них не роблять ніяких поступок. Професійні здібності та якості усіх кандидатів оцінюються однаково.
«Якщо в компанії є вакансія, на яку ми готові розглядати нечуючу або слабочуючу людину, або я знаю, що є така людина, яка хоче побудувати свою кар’єру в сфері реклами чи IT, то перш за все я сам проводжу інтерв’ю з кандидатом у форматі переписки, щоб зрозуміти, в якому напрямку ця людина бажає розвиватись і чи є в неї здібності до цього. Наступний крок — це інтерв’ю з керівником напрямку. На таке інтерв’ю ми запрошуємо перекладача з жестової мови або просимо когось з наших співробітників допомогти з перекладом. І разом проводимо велике інтерв'ю, де керівник напрямку дивиться, наскільки ця людина підходить йому для стажування чи працевлаштування», — пояснює Віталій Кулько.
Бар’єрів не існує
За 5 років в проєкт Isobar Ukraine прийшло близько 35 стажерів, які здобули знання у різних сферах. Близько 70% з них були працевлаштовані в різні компанії, у тому числі в саму Isobar Ukraine.
«Якщо брати категорію інклюзії у напрямку працевлаштування нечуючих та слабочуючих людей, то я можу сказати, що для компаній немає ніяких бар’єрів. Ми на своєму прикладі можемо сказати, що великий, середній та малий бізнес може взаємодіяти з такими людьми, давати їм можливість розвиватись в сучасній компанії. Якщо взяти, наприклад, ситуацію цього року з віддаленою роботою, то це взагалі прибирає всі бар’єри, бо ми всі спілкуємося через месенджери та листування, працюємо через програми з управління проєктами. У такому разі людина не має ніяких бар’єрів, вона сидить та працює над своїми завданнями», — розказує Віталій Кулько.
Він підкреслює: в Україні є приклади безбар’єрного бізнесу — і Isobar Ukraine є саме таким. Агенція готова ділитися своїми кейсами, на своєму прикладі показувати, що інклюзивне працевлаштування — приносить користь всім. Головне — мати трішки бажання.
Isobar Ukraine. Бізнес без бар'єрів
«Бізнес без бар’єрів» — спільнота прогресивних мотивованих компаній, яка об'єдналася навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів». Наразі спільнота налічує 23 компанії, кожна з яких спрямовує зусилля на підтримку українського суспільства. Разом ми непереможні!