Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Інструмент самооцінювання з бізнесу та прав людини

1 з 3

Розділ 1. Зобов’язання щодо політики та врядування

1. Чи має компанія публічний документ, у якому вона зобов’язується поважати всі міжнародно визнані права людини у своїй діяльності?
Hint
У документі має бути чітко зрозуміло, що зобов’язання стосується всіх міжнародно визнаних прав людини, а не лише одного чи кількох вибраних прав людини. Тут розглядаються лише зобов’язання щодо уникнення несприятливого впливу на права людини та не враховуються благодійні зобов’язання.
2. Чи комунікує компанія свої зобов’язання щодо бізнесу та прав людини (далі — БПЛ) на всіх рівнях?
Hint
Недостатньо мати офіційну та публічну політику щодо прав людини, компанія зобов’язана запроваджувати положення політики у свою діяльність. Існують різні заходи (дії), яких компанія може вжити. Перша така дія — забезпечити наявність спеціально призначеного(у) співробітника(цю) для спостереження та сприяння прогресу компанії у впровадженні стандартів з бізнесу та прав людини.
3. Чи має компанія політику дотримання прав людини своїх працівників(ць)?
Hint
Компанія публічно зобов’язується дотримуватися основних трудових прав людини, зокрема таких як: свобода об’єднання та ведення колективних переговорів; ліквідація усіх форм примусової чи обов’язкової праці; фактична ліквідація дитячої праці; усунення дискримінації у сфері працевлаштування та професійної діяльності; безпечне і здорове робоче середовище. Також у відкритому доступі є заява про політику, у якій компанія зобов’язується поважати права людини працівників(ць) у своїх ділових відносинах.
4. Чи проводить компанія регулярне навчання та підвищення обізнаності про права людини для всього персоналу?
Hint
Приклади можливих дій компанії за цими критеріями: Компанія має спеціальну освітню програму або матеріали для самостійного навчання, щоб підсумувати свою політику БПЛ, які є частиною процесу адаптації для нових працівників(ць). Компанія має власний навчальний модуль з БПЛ, який регулярно оновлюється та є обов’язковим для всіх співробітників(ць). Компанія запрошує зовнішніх тренерів(ок) для регулярного інформування про права людини.
5. Чи має компанія політику та реальну взаємодію із зацікавленими сторонами та чи консультується з ними з запитань свого впливу на права людини?
Hint
Це питання насамперед стосується відкритої та вчасної комунікації компанії щодо ведення бізнесу та дотримання прав людини із зовнішніми сторонами — громадами, підрядниками, іншими бізнесами, державою тощо. А також проведення регулярної оцінки власного впливу на права людини.