Бiзнес
ВХІД
Консультації
Фінансування та програми підтримки
Маркетплейс цифрових рішень
Пропозиції
Сервіси та інструменти
Освіта
Довідник підприємця
Експорт
Аналітика
Тендери та запити на партнерство
Події та виставки
Послуги ЕКА
Довідник експортера
Новини
Історії успіху та кейси
Ініціативи
Про проєкт
Партнерство з проєктом
Центри підтримки підприємців Дія.Бізнес
Офіс з розвитку підприємництва та експорту
Популярні запити
Фінансування
Консультації
Експорт
Тендер
Бiзнес
Налаштування доступності
Global version
Налаштувати вигляд
Розмір тексту
Відступи між буквами
Колір
Колір
ЧБ
Скинути
ПОШУК
МЕНЮ
ВХІД
Головна
Сервіси та інструменти
Самотестування для підприємців
Інструмент самооцінювання з бізнесу та прав людини
Інструмент самооцінювання з бізнесу та прав людини
1 з 3
Розділ 1. Зобов’язання щодо політики та врядування
1. Чи має компанія публічний документ, у якому вона зобов’язується поважати всі міжнародно визнані права людини у своїй діяльності?
Так, компанія має окремий документ — політику з прав людини, яка розміщена у загальному доступі на вебсайті компанії.
Так, але компанія має лише пункт щодо прав людини у своїй загальній політиці, яка розміщена у загальному доступі на вебсайті компанії.
Окремого документу щодо політики з прав людини немає, але компанія зобов’язується дотримуватися прав людини у своєму Кодексі поведінки.
У Кодексі поведінки немає конкретної політики щодо прав людини чи будь-яких інших зобов’язань щодо прав людини.
У документі має бути чітко зрозуміло, що зобов’язання стосується всіх міжнародно визнаних прав людини, а не лише одного чи кількох вибраних прав людини. Тут розглядаються лише зобов’язання щодо уникнення несприятливого впливу на права людини та не враховуються благодійні зобов’язання.
2. Чи комунікує компанія свої зобов’язання щодо бізнесу та прав людини (далі — БПЛ) на всіх рівнях?
Так, компанія призначила члена/членкиню правління або іншого керівника(цю) вищої ланки відповідальним(ою) за нагляд за всіма зобов’язаннями щодо БПЛ та їх виконанням.
Так, правління компанії й топ-менеджери(ки) згадують БПЛ у своїй роботі та комунікаціях, але немає спеціально призначеної особи, відповідальної за БПЛ.
Ні, ми плануємо залучати лише наше правління та топ-менеджерів(ок).
Недостатньо мати офіційну та публічну політику щодо прав людини, компанія зобов’язана запроваджувати положення політики у свою діяльність. Існують різні заходи (дії), яких компанія може вжити. Перша така дія — забезпечити наявність спеціально призначеного(у) співробітника(цю) для спостереження та сприяння прогресу компанії у впровадженні стандартів з бізнесу та прав людини.
3. Чи має компанія політику дотримання прав людини своїх працівників(ць)?
Так, компанія у відкритому доступі має заяву про політику, у якій зобов’язується поважати права людини, які за визначенням Міжнародної організації праці (далі — МОП) є основними трудовими правами.
Так, але компанія у відкритому доступі має лише зобов’язання поважати здоров’я, безпеку та робочий час своїх працівників і працівниць.
Ні, компанія працює відповідно до Кодексу законів про працю України, і цього достатньо.
Компанія публічно зобов’язується дотримуватися основних трудових прав людини, зокрема таких як: свобода об’єднання та ведення колективних переговорів; ліквідація усіх форм примусової чи обов’язкової праці; фактична ліквідація дитячої праці; усунення дискримінації у сфері працевлаштування та професійної діяльності; безпечне і здорове робоче середовище. Також у відкритому доступі є заява про політику, у якій компанія зобов’язується поважати права людини працівників(ць) у своїх ділових відносинах.
4. Чи проводить компанія регулярне навчання та підвищення обізнаності про права людини для всього персоналу?
Так, політика компанії у сфері прав людини є підґрунтям для такого навчання, існує окремий регулярний (принаймні один раз на рік) модуль з прав людини для всіх співробітників(ць).
Так, процес адаптації в компанії включає тренінги про права людини для нових співробітників(ць).
Ні, спеціальних матеріалів немає, освітньої чи іншої просвітницької роботи з питань прав людини не велося.
Приклади можливих дій компанії за цими критеріями: Компанія має спеціальну освітню програму або матеріали для самостійного навчання, щоб підсумувати свою політику БПЛ, які є частиною процесу адаптації для нових працівників(ць). Компанія має власний навчальний модуль з БПЛ, який регулярно оновлюється та є обов’язковим для всіх співробітників(ць). Компанія запрошує зовнішніх тренерів(ок) для регулярного інформування про права людини.
5. Чи має компанія політику та реальну взаємодію із зацікавленими сторонами та чи консультується з ними з запитань свого впливу на права людини?
Так, у компанії є інструмент оцінки впливу, а результати такого оцінювання надаються зацікавленим сторонам.
Так, це частина публічної політики компанії щодо БПЛ, але компанія не має інструменту оцінки та запросила консультантів(ок) для проведення оцінювання впливу.
Ні, компанія не має політик чи інструментів оцінки, але раніше проводила зустрічі та вела діалог із зацікавленими сторонами.
Ні, компанія не обговорює свою діяльність із зацікавленими сторонами, вся інформація міститься в річному звіті, і зацікавленим сторонам цього достатньо.
Це питання насамперед стосується відкритої та вчасної комунікації компанії щодо ведення бізнесу та дотримання прав людини із зовнішніми сторонами — громадами, підрядниками, іншими бізнесами, державою тощо. А також проведення регулярної оцінки власного впливу на права людини.
Продовжити