Кавові автомати
Для вендинга оптимальним варіантом буде зареєструвати ФОП.
Кавовий автомат в автоматичному режимі видає товари за готівкові й безготівкові кошти, забезпечує облік кількості й вартості товарів, створює контрольну стрічку в електронному вигляді.
Вендинговій компанії потрібно мати:
- медичну книжку для співробітника, який буде обслуговувати вендинговий апарат;
- сертифікати на автомати (надає виробник або продавець) та сертифікати на товари, інгредієнти (надає постачальник);
- договір оренди місця під торговий автомат;
- програму виробничого контролю та щомісячні звіти про виконання програми.
При підборі майданчика для автомата враховуйте такі вимоги:
- близькість до громадських місць з високим пішохідним трафіком: торговельні та офісні центри, вокзали, станції техобслуговування, ВНЗ тощо;
- наявність розетки;
- необхідна площа 1 кв.м.
Як порахувати собівартість?
Перш ніж визначати ціну за каву, потрібно розрахувати собівартість. Собівартість стаканчика об’ємом 0,2 л складається з такого:
- кава, 12 г;
- молоко, 60 мл;
- вода, 120 мл;
- цукор;
- стакан і розмішувач.
Разом собівартість одного стаканчика кави (обсяг 0,2 л) становить від 6 гривень. Відпускна ціна становить від 15 гривень за стаканчик. Тобто націнка на каву дорівнює 200-300%.
Первинні вкладення на відкриття кавового вендинга:
- кавомати (2 шт.);
- закупівля сировини;
- оренда площі;
- інші (непередбачені) витрати.
У середньому термін окупності таких проєктів становить від одного року. Якщо вдасться укласти договір оренди рекламної площі на ваших кавоматах, то зможете дещо швидше окупити початкові вкладення.