Результати міжнародної онлайн-конференції щодо експорту української органічної продукції під час війни
Відбулася міжнародна онлайн-конференція «Експорт української органічної продукції під час війни», яка проходила вже втретє. Під час заходу спільно з представниками українського Уряду, бізнесу, вітчизняними та міжнародними експертами говорили про органічний сектор України й основні показники, державні програми підтримки експорту для органічних підприємств, а також обговорили досвід міжнародної співпраці з українськими експортерами.
«Наше завдання — бути не лише експортоорієнтованими, оскільки на сьогодні понад 95% органічної продукції експортують на міжнародні ринки, а й забезпечити високе споживання органічної продукції всередині країни, тому що це свідчить про високий рівень добробуту громадян», — заступник міністра аграрної політики та продовольства України Віталій Головня
Органічна продукція України не лише орієнтована на європейський ринок, а й представлена на всіх міжнародних ринках та має широкий попит. Проте від початку повномасштабного вторгнення росії на територію України органічний сектор зіткнувся з певними ризиками, серед яких мінування сільськогосподарських угідь, знищення інфраструктури виробництв, здорожчання енергоресурсів, нестабільна наявність технічно-матеріальних засобів та збільшення витратних процесів виробництва.
Попри виклики українські фермери продовжують працювати над підтримкою стійкої продовольчої системи, що свідчить про їхню рішучість і відданість справі.
«Українські підприємці експортують не лише продукцію, а й надію. Кожна відправлена тонна — це індикатор стійкості вітчизняних фермерів, відданості показнику якості та спільної віри», — Торальф Ріхтер, головний міжнародний експерт швейцарсько-української програми QFTP та Дослідного інституту органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія).
Ситуація в сільському господарстві України є складною, оскільки конфлікти та втрати земель ускладнюють виробництво. Проте Україна прагне зберегти свою роль постачальника органічної продукції на світовому ринку.
Система підтримки українського експорту розвивається, зокрема завдяки державним ініціативам. Вона спрямована на допомогу малим і середнім підприємствам для виходу на міжнародні ринки.
У межах онлайн-конференції Олексій Грушецький, заступник директора Офісу з розвитку підприємництва та експорту, розповів про інструменти підтримки українського бізнесу від Офісу й національного проєкту Дія.Бізнес, серед яких освітні програми для підприємців, маркетплейс фінансових можливостей, аналітика внутрішнього та зовнішніх ринків, організація національних колективних стендів на міжнародних виставках, а також презентував оновлений Каталог експортерів органічної продукції 2024.
Окрім того, Сергій Галашевський, директор органу сертифікації ТОВ «Органік Стандарт», презентував огляд сектору органічної продукції та прокоментував основні статистичні показники, прогнози й тенденції, серед яких кількість органічних операторів в Україні, продажі продукції, географічний розподіл, ТОП-10 органічних продуктів, що експортує Україна, окреслив ключових гравців ринку в розрізі країн. Більше про органічний ринок України — на інфографіці за посиланням.
Представники українських органічних компаній, серед яких ТОВ «Органік Мілк», ТОВ «Стодола», ТОВ «Катанзаро Євразія» (Альта Країна), ПП «Галекс-Агро», ТОВ «Оріль-Еко» (Panfruit), ТОВ «Укр-Волнат», ТОВ «Сквирський комбінат хлібопродуктів» (Сквирянка), ТОВ «АЛЬТЕ Фудз», розповіли про основні переваги та можливості компаній, поділилися досвідом роботи та тим, як долають виклики війни.
Запрошені українські компанії на практиці розширюють ринки збуту й будуть представлені на міжнародній виставці харчової промисловості SIAL 2024, що відбувається у Парижі з 19 до 23 жовтня.
Участь у конференції міжнародних імпортерів підсилила актуальність заходу, оскільки дала місце прямому діалогу між українськими виробниками та іноземними імпортерами з важливих тем логістики, сертифікації товару та відповідальності за ризики, викликані повномасштабною війною в Україні.
Захід організований Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес, органом сертифікації «Органік Стандарт» і громадською спілкою «Органічна ініціатива», під патронатом Міністерства аграрної політики та продовольства України, за підтримки Швейцарії в межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), що впроваджує Дослідний інститут органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія).