Як впроваджувати методику нульових викидів на підприємстві?
01 травня, 2024
Матеріал створений за підтримки techuk
Що таке Net Zero?
Net Zero — це процес максимального скорочення викидів, балансування кількості викинутих парникових газів з еквівалентними викидами, які або компенсуються, або секвеструються. Найбільш амбітні цілі узгоджуються з глобальною Паризькою угодою про обмеження глобального потепління до 1,5 градусів (так звана науково обґрунтована ціль). Вони також включають зобов'язання працювати з ланцюгами доданої вартості.
Компанія з нульовим рівнем викидів — це компанія, яка встановить і буде дотримуватимуться амбітної науково обґрунтованої мети в 1,5°C для своїх викидів по всьому ланцюжку створення вартості. Будь-які інші викиди, які важко декарбонізувати, можуть бути компенсовані за допомогою сертифікованого видалення парникових газів.
Вигоди для бізнесу від прийняття кліматичної політики
Окрім очевидної вигоди від прийняття політики щодо зміни клімату, є ще кілька переваг для бізнесу від сигналізації про сильні амбіції щодо кліматичних дій:
- Надає конкурентну перевагу тим, хто може підтвердити прийняття науково обґрунтованих цілей, особливо в умовах, коли все більше клієнтів, включаючи уряд, та інвесторів запитують компанії про те, що вони роблять для захисту клімату.
- Підтримує репутацію сектору, допомагає залучати нові таланти та забезпечує лояльність персоналу.
- Може підвищити продуктивність та скоротити витрати на опалення, електроенергію та подорожі.
- Може забезпечити нові потоки доходів для «сталого портфоліо», наприклад, перепрофільовані продукти, простіші в ремонті продукти, модернізоване обладнання тощо.
- Підкріплює цілісність компанії, будуючи довіру з внутрішніми та зовнішніми зацікавленими сторонами.
Чекліст як впроваджувати методику нульових викидів на підприємстві
- З'ясуйте, за який обсяг викидів вуглецю ви несете відповідальність.
- Визначте, які частини бізнесу є джерелом викидів парникових газів. Основними видами діяльності вашого бізнесу, які спричиняють викиди вуглецю, є купівля електроенергії/газу для потреб бізнесу, а також викиди від спалювання палива в межах вашого бізнесу або транспортних засобів, що належать компанії. З часом вам слід включити викиди, які ви не можете контролювати, але які ви опосередковано спричиняєте (так звані викиди категорії 3), у ваш ланцюжок створення вартості, пов'язаний з вищими та нижчими викидами, прикладами яких є: поїздки працівників, відрядження, поїздки працівників на роботу, придбані товари та послуги, утилізація відходів, а також викиди, які опосередковано утворюються, коли ваші клієнти користуються вашими товарами та послугами.
- Збирайте дані (загальна кількість кіловат-годин з рахунків за електроенергію, загальний обсяг води з рахунків за воду, літри купленого пального з рахунків і квитанцій або кілометраж з бортових журналів, запити на відрядження і тонни відходів, відправлених на утилізацію через вашого підрядника з утилізації відходів).
- Перетворіть дані, використовуючи коефіцієнти викидів [дані Х коефіцієнт викидів = парникові гази]. Після цього ви зможете визначити свій вуглецевий слід. Ця інформація стане вашими базовими показниками.
- Встановіть свою мету. Якщо можливо, встановіть ціль з нульовими викидами до 2050 року. Визначте, як повинні виглядати ваші завдання, щоб досягти цієї мети.
- Розробіть стратегію для досягнення вашої цілі. Ваші дані допоможуть вам зрозуміти, де ви найбільше впливаєте на навколишнє середовище: подорожі, використання енергії в офісі чи речі, які ви купуєте. Використовуйте їх, щоб встановити ціль і вирішити, як ви будете повідомляти про неї та звітувати про свій прогрес у її досягненні.