Для чого?
Компанії, які демонструють відданість правам людини у своїй діяльності, мають кращі можливості керувати своїми юридичними, операційними, фінансовими та репутаційними ризиками, забезпечуючи при цьому стабільний рівень довгострокової конкурентоспроможності.
Керівні принципи ООН щодо бізнесу та прав людини, прийняті Радою ООН з прав людини у 2011 році, містять рекомендації для підприємств щодо відповідального ведення бізнесу та, зокрема, вимагають від бізнесу належної обачності щодо прав людини (Human Rights Due Diligence).
Що таке процедура належної обачності щодо прав людини?
Ця процедура передбачає виявлення, запобігання та пом’якшення несприятливого впливу на права людини, допомагає компаніям в управлінні можливими та реальними ризиками.
Це особливо важливо в умовах війни, де Керівні принципи рекомендують застосувати поглиблену процедуру належної обачності щодо прав людини (heightened Human Rights Due Diligence, hHRDD).
Систематичне проведення процедури належної обачності компанії щодо прав людини у всьому ланцюгу постачання є обов’язковим на законодавчому рівні у провідних економіках світу, зокрема в Німеччині, Франції, Австралії та Норвегії. Запроваджені у вересні 2022 року Рекомендації щодо дотримання прав людини в ланцюгах постачання Японії ще більш посилили очікування іноземних партнерів та інвесторів щодо корпоративної поваги до прав людини відповідно до міжнародних стандартів.
Наше рішення
Щоб допомогти бізнесу інтегрувати права людини у свою діяльність, Програма Розвитку ООН в Україні (ПРООН) за підтримки Уряду Японії розробила цей інструмент самооцінювання (ІСО). Інструмент ґрунтується на міжнародному стандарті — Керівних принципах ООН щодо бізнесу та прав людини.
Результати самооцінювання сформують:
- загальну картину для розуміння підходів до взаємодії компанії зі стандартами у сфері бізнесу і прав людини, незалежно від її розміру чи галузі;
- рекомендації щодо покращення як внутрішніх процесів компанії, так і питань комунікації, взаємодії з постачальниками та партнерами в контексті прав людини.