Державна реєстрація спортивного клубу як ГО
21 November, 2023
Для реєстрації спортивного клубу у формі громадської організації достатньо зробити чотири важливі кроки:
- Підготувати статут організації
Статут — це основний документ, який визначає, як функціонує ваш спортивний клуб. Які в нього правила, хто керує організацією і що відбувається з майном клубу. Законодавство України має низку вимог до статутів громадських організацій, які прописані в ст. 11 Закону України «Про громадські об'єднання» та ст. 133.4 Податкового кодексу України.
- Провести установчі збори засновників
Для створення нової громадської організації (спортивного клубу) необхідно мінімум двоє засновників: це фізичні особи, громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах та досягли 18 років.
На установчих зборах необхідно визначити та з урахуванням вимог, окреслених ст. 9 Закону України «Про громадські об'єднання» зафіксувати у протоколі:
- дату та місце проведення установчих зборів;
- осіб, які брали участь в установчих зборах;
- мету (цілі) діяльності;
- назву, яка має бути викладена державною мовою (перевірити можна за на сайті Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань).
- організаційно-правову форму;
- керівника, органи управління;
- відповідальну за реєстрацію особу;
- затвердити статут.
- Підготувати пакет документів
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» пакет документів для реєстрації складається з:
- заяви про державну реєстрацію;
- протоколу установчих зборів засновників та додатку, в якому зафіксовано реєстр осіб, які брали участь у зборах. Документи мають бути пронумеровані, прошиті та підписані головою та секретарем зборів;
- відомостей про керівні органи і уповноважену особу для здійснення реєстраційних дій;
- статуту (пронумерований, прошитий та підписаний засновниками).
Усі документи подаються в одному екземплярі, завірення у нотаріуса не потребують, крім випадку надсилання документів поштовим відправленням. Документи необхідно подати до державного реєстратора протягом 60 днів після проведення установчих зборів. Вимоги до оформлення документів визначені статтею 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Документи можна подати до:
- головних територіальних управлінь юстиції за місцем розташування організації;
- місцевих центрів надання адміністративних послуг;
- місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Під час воєнного стану діє екстериторіальність у вчиненні реєстраційних дій, тож можете звертатись до реєстраторів у будь-якому куточку країни чи надсилати документи з електронним цифровим підписом (ЕЦП) електронною поштою.
У який спосіб можна подати документи:
- особисто або через уповноваженого представника (подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження);
- поштою (справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена);
- електронною поштою (всі прикріплені до листа документи повинні бути підписані ЕЦП). Підписати документи електронним підписом можна на порталі Дія;
- онлайн через будинок юстиції (на час воєнного стану ця опція не працює).